Šampóňácká bezsulfátová módní přehlídka

Dneska nebude žádná recenze, ale spíš takový menší nákupní seznam. Pro Lišku. Ale samozřejmě i pro vás. Páč po minulém článku o sulfátech v kosmetice jsem začala uvažovat, jak to s tím coco sulfátem vlastně je. A v diskuzi se taky řešilo, které šampóny ho teda obsahují a které ne. No a já jsem okamžitě začla bádat v internetových vodách, číst složení a vypisovat si značky. Takže na co jsem přišla? Vybrala jsem zástupce z různých cenových kategorií a tady jsou.


1. Alverde šampón na vlasy proti lupům a mastným vlasům

Zdroj


Alverde šampóny většinou coco sulfát obsahují, tenhle je ale výjimka. Což beru jako výzvu k vyzkoušení, i kdyby si o něm Moora myslela, co chtěla! :D Co jsem proletěla recenze, tak není moc chválený. Nevadí, stejně si ho koupím. Cena okolo 60 Kč a třeba budu zase jenou za rebelku ;). Koupíte v DM drogérii.


2. Urtekram šampón Rhassoul

Zdroj

Jsem si tak nějak myslela, že Urtekram šampóny jsou všechny bez sulfátů. Chá! Opět jsem byla vyvedena z omylu - Live a Little mě upozornila, že to tak úplně sluníčkové není. Já si totiž (aniž bych o tom měla páru) koupila jediný, který coco sulfát neobsahuje! Tento krasavec se jmenuje Rhassoul a psala jsem o něm tady. Cena okolo 150 Kč (jak kde) a koupíte v obchodech s přírodní kosmetikou nebo na netu.


3. Weleda

Zdroj

Konečně se dostáváme ke značce, kde nemusíte lovit jen jeden určitý typ šampónu, ale můžete si vybrat, jaký se vám hodí k velectěné kadeři. Já jsem Weledu vždycky obcházela, páč se mi nějak nelíbí ty obaly (jo, i kvůli takové kravině si něco hned tak nekoupím) a raději jsem sáhla po Laveře (mám tyto dvě značky nějak vedle sebe prostě). Jenže Lavera zklamala - coco sulfát obsahuje. Takže nezbývá, než se mrknout na zoubek její kolegyni. Weleda má teda jen tři druhy - pro suché a poškozené vlasy, pro normální vlasy a proti lupům. Cena okolo 200 Kč, seženete v DMku, v obchodech s přírodní kosmetikou nebo na netu.


4. Auroville

Zdroj

Auroville je přírodní kosmetika z Indie a nabízí tři varianty šampónů - s aloe vera, bylinný a s tea tree. Co si budem vykládát, ty obaly jsou možná tak výplodem desetileté dcery zakladatele společnosti. Jinou verzi nejsem ochotná omluvit. Ale složení je víc než hezké (čím míň složek, tím líp) a na pochvalnou recenzi se můžete mrknout k Labradooře. Stojí 119 Kč za 100 ml a 249 Kč za 250 ml. Můžete pokoupit tady.


5. Logona

Zdroj

Logonu mám spíše spojenou s přírodními barvami na vlasy, nikdy mě nenapadlo šmírovat jejich šampóny. Zase další Němci, říkám si, a s německou kosmetikou já mám spojenou kvalitu. Na výběr je konečně taky víc druhů než tři a začínám vážně uvažovat o verzi pro citlivou pokožku hlavy. Jedna lahvička vás vyjde na 250 Kč, pro víc infa klikačka sem.



6. Khadí

Zdroj

Od Khadí už jsem zkoušela hennu a nakonec jsem si našla jinou favoritku. Neodradilo mě to ale od jejich šamponů. Řekněte - není ten obal krásný? Navíc tato kosmetika vychází z receptur indické ajurvédy. V nabídce je pět druhů - pro objem a lesk, pro normální a mastné vlasy, pro poškozené a dehydratované vlasy, pro citlivou pokožku a proti lupům. Prostě nachystejte 260 Kč a utraťte je třeba tady.


7. Kiss My Face

Zdroj

Kdo by neznal tuhle značku z Ladyboxu? Je vůbec někdo takový? Nechť zvedne packu nahoru! :D O vzorečku šampónu Kiss My Face se totiž mluvilo snad všude ... že je na prd. A díky němu se taky zobecňovaly účinky přírodní vlasovky. Chudák šampón! Přitom nebyl zas tak špatný. Navíc se neprodává jen ta jedna varianta, která byla ozkoušena (nemáme všichni stejný vlas, že?). Prostě a jednoduše - cena 220 Kč, místo rozhodování zde. A já mu dám určitě ještě šanci ;).


8. Santé

Zdroj

Pokud jsem to všechno správně pochopila, tak Santé je mladší ségra Logony. Takže zase Němci. A mají trochu binďous v řadách, obalech a velikostech. Nebo jako nemají, ale blbě se v tom vyznává, kór, když je vidíte poprvé. Buď jsou totiž šampóny v bílých baculatých lahvičkách jako na obrázku, nebo ve štíchlých dlouhých lahvičkách. A taky si dávejte bacha, jestli kupujete 200 ml, 500 ml nebo dokonce 950 ml. Ceny se pohybují od 140 Kč, vybrat si můžete třeba tu.


9. i + m Naturkosmetik

Zdroj

Další Němec a další vzoreček v Ladyboxu. Jejich citronový šampón jsem si naprosto zamilovala, psala jsem o něm a díky všelijakým výměnným akcím už mám asi čtvrté vzorkové balení. Je úžasný a už bych se konečně měla dokopat ke koupi velké láhve. Rozhodování mezi různými variantami budiž ulehčeno tím, že jsou jen čtyři - pro suché a normální vlasy, pro objem, pro mastné vlasy a vlasy s lupy a pro suché a poškozené vlasy. Stojí 329 Kč a na tomto e-shopu si můžete napsat o vzorečky ;).


10. Nobilis Tilia

Zdroj

Tuhle značku vám asi nemusím představovat, i když je známá hlavně díky biofázi. Pokud chcete nějaké doporučení k jejich vlasovce, mrkněte třeba k Yvonne. A na jaké variace nás v Nobilisu lákají? Pořídit můžete regenreční, obnovující, posilující a objemový šampón. Vysypat z kasičky budete muset něco okolo 260 Kč a nakupovat třeba v ofiko e-shopu.

Uff, jsem z toho zpocená až na zadnici vám řeknu! A to jsem nevyjmenovala ani z poloviny všechny značky a možnosti. Na druhou stranu je to ale dobře, páč aspoň víme, že bezsulfátových šampónů je mraky, stačí jen hledat ;). Pokud bude zájem, budeme příště v tomto "seriálu" pokračovat a rozšiřovat své obzory.

Takže co říkáte na první desítku? Znáte? Máte? Používáte? Jaká značka vám tu chybí?

Užívejte!

L.















Komentáře

  1. Tak přesně tenhle článek se mi teď hodí. :) Děkuju za úžasně vyčerpávající povídání. :)
    Zrovna mi na vlasech působí henna Khadí. :) Už jsem ty jejich šampony očumovala a moc se mi líbí jak balení, tak složení. :)
    Zrovna mám doma svůj první kousek od Alterry, ale všimla jsem si, že v něm ten coco sulfat taky je :/ Takže asi zas taková hitparáda to nebude, což? :/
    Jinak, ten Urtekram nevypadá vůbec špatně. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, Alterra mě zklamala, pořád jsem ji vychvalovala kudy jsem chodila a pak to takhle dopadlo :( i když nemůžu tvrdit, že po zjištění o coco sulfátu letěly všechny zásoby do koše, prostě dopotřebuju a uvidím co dál ;)

      Vymazat
  2. Já používám od henne color šampon na barvené vlasy (asi 180,-kč) a je to tak, že lupy zmizely, ale vlasy mám zdravé no ale jakési splihlé, jak po všemožných silikonech. Používám tu přírodní meruňkovocitronovou masku. Tak jsem zmatená. To jsem dřív neměla. Jo a kdybych tušila, že henne color nabízí hennu měděnou, tak jsem ušetřila skoro 500,- za Logonu. To mi musela poradit až Lucie /Z život podle Lucie. Pořád se učím. Jinak ta henne color je fakt dobrá!
    Díky za tento super přehled.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, záleží taky, jaký sis koupila druh, třeba Ti nesedí něco ve složení a zatěžuje Ti to vlasy ;) nebo zkus chvíli používat šampón a masku odděleně, abys zjistila, kdo je viníkem ;) ... jááááj, pětikilo za Logonu? tos měla říct hned, jasně, že henne color ji má ;) a má ji k
      Khadí a třeba i úplně obyčejná henna ze sáčku za pár šupů barví na měděno ... ale tak aspoň jsi ji vyzkoušela :D

      Vymazat
  3. K Auroville nemám nevím proč důvěru. Mají fakt divné obaly a nikde neuvádějí složení.. dokonce bych ani nevěřila tomu, že to má přírodní složení. Ale mám Alverde a s tím jsem spokojená. Sice vůbec nepění a díky tomu je i větší spotřeba, ale jako takový je šampon moc fajn. Nově jsem si teď pořídila Laveru, tak jsem taky zvědavá.. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na složení můžeš mrknout tady: http://www.biooo.cz/bylinny-sampon-auroville-p-6589.html, ke každé značce jsem to ověřovala, abych zase pak nebyla překvapená ;) a právě se mi zdá ze všech nejhezčí, páč je hodně krátké a na prvních místech samé lahůdky ... o Alverde jsem u Tebe četla a taky to byl jeden z mála článků, který ho chválil ;) uvidíme, třeba budu taky! ... Lavera právě coco sulfáty obsahuje (aspoň, co jsem se dívala), což jsem byla hodně zklamaná, páč se mi jejich kosmetika jináč hodně zamlouvá :(

      Vymazat
  4. Děkuji za super tipy :) Zaujalo mě pár značek, tak jdu ohlížet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není zač? a které? co jsi obhlídla? všecko chcu vědět! :D

      Vymazat
  5. S coco sulfátem problémy nemám (heh, po tomhle nadmíru troufalém tvrzení očekávám jejich nástup nejpozději do tří mytí vlasů), takže si vystačím s Alverde. Jen u toho jílového taky říkám ne, on sice i trochu myje, ale oproti těm ostatním je s ním děsná piplačka a přesto se mi stávalo, že nějaké prameny holt zůstaly zmaštěné...
    Jinak díky za skvělé shrnutí, nejvíc mne zaujal ten rasulový od Urtekramu a pak Khadí. Naštěstí Urtekram nikde poblíž nevedou a z netu se mi objednávat nechce. No a Khadí v pár obchodech mají, tak se budu snažit kolem nich moc nechodit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si myslím, že s tím Alverďáckým jsou problémy právě díky absenci jakéhokoliv sulfátu :D že ho nenahradili žádnou jinou složkou, kterou ostatní bezsulfátové šampóny mají a díky tomu nepění a nemyje (ale tohle nemám ničím podložené ani notářsky ověřené ;) ... Urtekram jsem koupila na netu a pak jsem zjistila, že ho vedou skoro v každé zdravé výživě (jakože i když tam prodávají jídlo a kosmetiku nevedou, tak Urtekram jo :D), ale jako bych to nenapsala ;)

      Vymazat
    2. Tak to máte u vás v lese nějaké fajnovější zdravé výživy, já Urtekram naživo ještě nepotkala :) Ale zatím je to stále ve fázi uvažování a kdo ví, jestli se vůbec ke koupi rozhodnu, ono dát za šampon dvojnásobek toho, co obvykle, mi v mém případě přijde jako čirý rozmar, když jsem navíc s tou levnější variantou spokojená :)

      Vymazat
    3. jasně, když jsi spokojená, tak není co řešit ;)

      Vymazat
  6. Tak červený Alverde byl pro mě děsný, udělal z vlasů slepený nerozčesatelný chuchvalec, přitom jakoby neumyl pořádně (mám mastné vlasy). Ten Rhassoul právě používám, ale nevím, jestli ho miluju nebo nenávidím. :-) Vlasy totiž nechá takové hrubé, a musí se ho dávat hodně, ale na druhou stranu se po něm mastí méně než po jiných šamponech. To bude asi tou absencí sulfátů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si toho Alverďáka snad budu muset fakt koupit :D a pak se budu bít do hlavy, že jste mě varovaly, ale prostě ... já mám taky k Rhassoulovi zvláštní vztah - miluju jeho barvu, konzistenci a vůni, hlavna z něj nesvědí, ale prostě něco tam je mezi námi divného :D a teď už si připadám fakt jako magor :D jináč já s ním umývám vlasy dvakrát hned po sobě, abych ho nemusela dávát tolik hned napoprvé (což jako Ti množství nesníží, ale mám pak pocit líp umytých vlasů ;)

      Vymazat
    2. Hele jestli máš kratší vlasy, může Ti hellboy :-) sednout... Já mám do půl zad a kamarádi jsme nebyli. Pravdu díš s rhassoulem, musí se to nanést dvakrát, zkoušela jsem jednou větší množství, a není to ono. Prostě poprvé a smýt, a podruhé a smýt, a pak jsou vlasy konečně čisté. Jo a ještě je hodně řídký chlapec, málem mi to z dlaně všechno vyteče ven...

      Vymazat
    3. no jako záleží, co si představuješ pod pojemem "kratší vlasy" :D ale asi ne, mám je pod ramena (závidím do půl zad!) ... a s řídkostí máš recht, občas taky musím hodně kontrolovat, abych si něco naplácala na vlasy a né do vany, ale co nadělám :D

      Vymazat
  7. To je teda velkej výběr, já jsem to kdysi taky hodně řešila, ale už mě to přešlo, moje vlasy si stejně dělají, co chtějí :) Dobrou zkušenost jsem měla s šamponem od Lavery, konkrétně s mangovým na barvené vlasy. Jako možná tam nějaký ten coco sulfát byl, ale fungoval dobře a navíc nádherně voněl :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jooo, mangový - po tom slintám už hodně dlouho! ... já jsem zrovna ve fázi, kdy řeším, jestli mi ten coco sulfát vadí nebo ne ... zatím si myslím, že jo, ale musím to víc ozkoušet ;) a třeba mě to taky přejde, kdo ví ;)

      Vymazat
  8. Díky, že sis dala tu práci! Miluju užitečné články a k tomuhle se určitě vrátím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky děkuju za pochvalu :) nebudu zapírat, že jsem to nedělala hlavně pro sebe, že ... :D

      Vymazat
  9. To jsou príma tipy, děkuji za ně, protože se chci asi vrhnout rovnou i na bezsulfátové. Cos o tom psala, pozoruju, že mám taky nějak sušší hlavu. (Dost možná sugesce, ale na věci to nic nemění...) Ale docela mi na to pomohl Lupisan od Hádka, zajímavá věc. (Dlouho jsem díky suché pokožce hledala něco, čím se to dá namazat... a našla. :) )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. už jsem Tě taky zblba? :D čím víc lidí, tím líp, aspoň nebudu muset všechny ty značky ozkoušet sama ;) ... jináč na tu suchou hlavu mi teď hodně pomáhá kokosák, musela jsem teda projít několika nešťastnými pokusy s totálně umaštěnou kebulí, ale už jsem přišla jak na to - stačí ho trošku v tuhém stavu rozetřít mezi packama a pak s ním masírovat pokožku na hlavě, chvíli nechat (jak se mi chce, třeba i dvě hodiny) a pak normálně umýt šampónem jak jsi zvyklá - má to okamžitý efekt (přestaly mi z hlavy padat bílé šupinky hned po první aplikaci)

      Vymazat
  10. Ty hele!!! Jako jsem si dala pauzu od tuhých šamponů z Mýdlárny a vrátila se k Alterra šampionů a normálně mám fakt pocit, že mě svědí hlava. Autosugesce je mocná čarodějka. Ale ať se ti taky trochu pomstím - momentálně slintám (a to doslova) nad 100% pure kosmetikou, a mají i bezsulfátové šampony. Fakt bych si nejradši koupila asi všechno! Že já blbec furt lezu k Bebe, pak to tak dopadá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky mám takové podezření, že čím víc o tom píšu, tím víc mě svědí hlava :D ... každopádně 100% pure znám od Yvonne a absolutně jsem si zakázala jenom rozklikávat jejich stránky! páč jako ty obaly, příchutě, přírodní dekorativka ... ještěže to stojí takové těžké prachy, jináč bych to chtěla všechno! :D

      Vymazat
    2. Já mám problém, že se mi nějak posouvá hranice(taková ta psychologická stopka) sumy, kterou jsem ochotná do kosmetiky vrazit. Ale tak zase s rozumem - děti nemůžou chodit bez bot (nebo, že by to třeba přes léto šlo?:-))

      Vymazat
    3. máš pravdu, čím víc tomu člověk "rozumí" a zaobírá se tím, tak se zvyšují jeho nároky ... dřív jsem třeba sprcháče nebo mazátka na tělo kupovala vyloženě podle toho, jestli jsou třeba ve slevě nebo v akci, teď první studuju složení :D ... a chůze na boso je vyloženě dobrá pro zdraví a doporučuje se, aby nebyly nožky zdeformované (klenba a tak), takže ... :D

      Vymazat
  11. skvělý seznam :). Tak já jsem si dneska ten od Alverde koupila, a teď mám teda trochu strach, ale pořád doufám, že aspoň trochu to mýt bude, žádný zázrak od toho zas nechci :D.. No, uvidíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si myslím, že zas tak strašné to nemůže být ;) navíc my jsme na přírodní šampóny zvyklé, jakože moc nepění a tak, třeba to jen ostatní zaskočilo (jo, jsem optimista :D)

      Vymazat
    2. No nechci malovat čerta na zeď, já používám (nejen na hlavu) výhradně "přírodu" cca 7 let, ale ten červený Alverde asi nejhorší přírodní šampon, co jsem zažila...

      Vymazat
    3. chjo :D tak já si teda koupím jiný, překecaly jste mě :D

      Vymazat
    4. Ha, tak odvolávám, co jsem zvolala, protože koukám znovu na Tvůj článek, a vidím, že ten Alverde je v modrém obalu. Já ho měla, když byl v červeném, a je pravděpodobné, že s obalem změnili i složení... Takže do něj :-)

      Vymazat
  12. Hlásím, že alverdí šampon na barvené vlasy je také bezsulfátový!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a který? já našla tento: http://crazygingersdiary.blogspot.cz/2014/03/alverde-pece-o-barvene-vlasy.html, ale tam coco sulfát je :( ale předpokládám, že bude ještě jeden, když tento je pro hnědé, červené a černé vlasy ...

      Vymazat
    2. Tenhle: http://www.dm.de/de_homepage/alverde_home/alverde_produkte/produkte_haarpflegeundstyling/produkte_dekorativekosmetik_shampoo/353816/alverde-color-glanz-shampoo.html

      Nedávno ho inovovali a ten od Claire je ještě ta starší verze. Si občas říkám, že je ty inovace pořád baví (u Alverde a Balei/y se každou chvíli něco mění), člověk si na produkt zvykne, třeba mu i vyhovuje, ale ouha, znovu koupit už si ho nemůže...

      A zde ještě složení přímo ze stránek:
      Ingredients: Aqua, Decyl Glucoside, Coco-Glucoside, Alcohol*, Alcohol, Glycerin, Betaine, Glyceryl Caprylate, Xanthan Gum, Glyceryl Oleate, Tilia Tomentosa Bud Extract*, Vaccinium Macrocarpon Fruit Extract*, Chondrus Crispus Extract, Citric Acid, Levulinic Acid, Sodium Levulinate, Hydrogenated Palm Glycerides Citrate, Tocopherol, Sodium Hydroxide, Parfum**, Limonene**

      Vymazat
    3. no prosim, já ho hledala na českých stránkách DMka, a tam pro jistotu není vůbec :D ale díky moc za tip, tento koupím místo toho pro mastné vlasy a je to vyřešené! a navíc jestli mi zvýrazní červenou barvu, tak Tě budu velebit po celém lese! ;)

      Vymazat
  13. Ještě co vím, jsou bezsulfátový Faran (tam je to složení fakt hezký, ale cena tomu, bohužel, odpovídá) a Natura siberica je, myslím, taky ok. Já teda jedu v těch práškových šamponech, mi to vyhovuje maximálně, teď chci zkusit Eliah Sahil, protože práškový Khadí nebyl až takový zázrak (nějaký ten míchaný, v čistém shikakai nevidím moc rozdíl v různých značkách). Ale zatím si jedu v té sodě a jsem spokojená a teď jsme dobarvila hennou (měla jsem khadí a chci podle tebe zkusit henne color, protože kromě černé, která je na mě moc studená, mi jde všechna khadí hodně do červena). Tak jsem zvědavá, jak moc to bude ta soda vymývat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faran má úplně nádherné obaly, už jsem se na něj několikrát dívala (nejen na vlasovku) a právě díky těm cenám pořád odolávám :D k práškům jsem se ještě nedostala, to je na mě zatím moc, teď se zkouším přesunout na mýdla, jak jsi mě kdysi nalákala, musím hezky pomalu ;) ... jináč při pokusech s hennou, aby mi chytla do červena, což ty nechceš, jsem našla tyto stránky: http://dlouhevlasy.cz/top-tema/top-tema-henna-a-hennovani.html a tam je i celá diskuze o tom, co do henny přidat, abys vychytala požadovaný odstín (když nechceš do červena, ale víc do zrzava, tak citrón, atd.) ... a se sodou pak dej vědět, jestli se bojím oprávněně :D

      Vymazat
  14. Lišu, tak já jsme z těch, které s přírodní vlasovkou mají sice bohaté zkušenosti, ale Kiss my face mi nesedl a mohla jsem se po něm udrbat! no jo a taky jsem zplakala nad Urtekramem. A já ještě kupovala pro citlivou pokožku hlavy s heřmánkem a divila, se proč mě stále ta hlava tak svědí =D no nic, už jsem chytřejší. Měla jsem Burts Bees a byla fajn. Teď mám Sukin a je snad ještě jemnější než Burts.. kurňa, za chvilku budu na tu hlavu dávat opravdu jen tu Lávovku =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. beztak za všechno můžeš Ty! :D u Tebe jsem poprvé četla, že Ti vadí i coco sulfát a začala se nad ním zamýšlet a přicházet na to, že mě po něm asi taky svědí hlava :/ ... a Urtekram hluboce zklamal, jsem si myslela, jak je to boží, navíc za ty peníze a oni mají jen ten Rhassoul :( ... o Sukinu slyším prvně a vypadá fakt dobře (nesnáším Tě ještě víc!) :D

      Vymazat
    2. Heléé, ale já jsme v tom naprosto nevinně =D No, tak k Sukinu.. hrozně málo a jemně pění, napoprvé. Mám pocit, že ty moje vlasy ho snad přímo pijou, takže fakt nevím, jak dlouho mi ten půllitr vydrží, protože musím mít dvakrát po sobě a letí to teda slušně., Ale zase cena nebyla nijak šílená (nějakých 11Ł za půl litru?) a mám dojem, že ani coco- tam nejsou a hlava mi po něm nesvědí =)

      Vymazat
    3. píšu si ho na seznam, co mi zbývá! :D

      Vymazat
  15. Achjo, ty mi nedáš pokoj! :D Ten seznam bezsulfátové kosmetiky už mám dlouhý jak týden před výplatou a stále se rozrůstá! :D Díky, díky za tipy, určitě vyzkouším (kdy - toť otázka) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přece v tom nebudu sama, musím vás taky nalákat, abych měla klidnější spánek :D

      Vymazat
  16. No moji znami si strasne chvali pansky sampon od nobilis..za me po prvnim myti dobry, ale po druhym, tretim a ctvrtym mastny vlasy tak,ze bych je mohla zdimat...takze nic, ale manzel ho miluje....Jinak pouzivam citronovou laveru, dobry, ale bohuzel kdyz ho pouzivam dyl, tak taky svedeni a lupy...takze zatim vichy dercos se vsema tema srackama a po nem lavera...ale premyslim nad necim jinym...jinak kondicioner uz po te lavere nedavam, funguje supr...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laveru jsem chtěla strašne dlouho vyzkoušet, dokud jsem nezjistila, že taky obsahuje coco sulfát, možná proto Tě po něm svědí hlava :(

      Vymazat
  17. Jo a Alverde na lupy jsem tez vyhodila, to byl des...

    OdpovědětVymazat
  18. Ahojte,
    to je super článek, skvělý příspěvek, moc díky. Dobré rady jsou vždy nad zlato.
    Hele a neznáte náhodou někdo tuto eco přírodní korejskou kosmetiku: https://ecokoreanbeauty.com/ Kamarádka mi něco takového poradila, že by mi mohlo vyhovovat kvůli mému znamení, tak jsem dohledala toto. Nemáte s tím někdo zkušenosti?
    Děkuji,
    Valerie

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)