Minerály na čumák podle Lily Lolo

Že existuje nějaký minerální makeup jsem ještě v půli minulého roku neměla ani tucha. Na svou mastnou pleť jsem se snažila najít vhodného krotitele v drogérii u L´Oreal, Max Factor nebo Dermacol. Hledala jsem vždy co největší krytí na pupence a matující efekt. No a pak jsem si přečetla článek u Mitsuuko a červík v hlavě byl nasazený. Navíc byla Míša tak hodná, že mi poslala fůru vzorečků Everyday Minerals. A byla jsem polapena! Nejdřív jsem chtěla kupovat přímo tuto značku, ale pak opět Míša (ano, je to má MMU mamka :D) nabídla k prodeji Lily Lolo. A byla noha v nohávě!



Podle ofiko stránek Lily Lolo je minerální make-up jemný, hedvábný pudr, který pleti propůjčuje naprosto bezchybný vzhled. Díky vysokému refrakčnímu indexu a obsahu slídy, která odráží světlo, účinně minimalizuje viditelnost jemných vrásek. MMU má být tak lehký, že ho na pleti vůbec necítíte a velmi odolný (i proti vodě a potu). A taky obsahuje složky poskytující přirozenou širokospektrální ochranu proti UV záření. Na druhou stranu v něm nenajdete žádné agresivní syntetické látky, nanočástice, parabeny, chlorid-oxid bismutitý, mastek, umělá barviva, látky pro naředění objemu, umělou parfemaci a konzervanty. Doporučená cena 475 Kč, obsah 10 g, koupíte třeba zde.



Makeup najdete v kulatém plastovém balení v mléčné průhledné barvě. Vršek je bílý a šroubovací s logem značky. Celkově působí hezky čistě a zaujalo mě, jak je lehké. Po otevření na vás vykoukne otáčecí plastový mechanizmus, který zabraňuje vypatlání produktu všude okolo. Jakmile ho pootočíte, dostanete se k dírkám, ze kterých vysypete prášek.




Malou nevýhodou minerálních produktů všeobecně je, že k nim musíte mít štětec. Pokud jste byly zvyklé nanášet makeup prsty jako já, budete muset investovat. Většinou se doporučuje kabuki nebo flat top. Pak už se postupuje následovně - nasypu prášek do víčka, zašmrdlám v něm štětcem, oklepu, nanáším na obličej. Chce to ze začátku cvik a prodlužuje to dobu nanášení. Ale není to žádná vyšší dívčí, když operaci zvládnou mé levé packy, zvládnou ji i vaše ;).

Zdroj


Já samozřejmě vždycky musím mít něco extra, takže nanáším plochým štětcem na makeup. Ne, že bych byla zas až taková rebelka, ale objednala jsem si flat top z iHerb a balíček pořád nešel. Čekala jsem měsíc, čekala jsem druhý a pak jsem se na to vykašlala a zkusila, co jsem doma měla. Načež jsem vyhrála u Sabči kabuki od Real Techniques a myslela jsem si, že to s ním bude lepší. Není, spotřebuje víc prášku a nedodá takové krytí. Takže jsem prostě zakotvila u Marionnaudího krasavce a zdá se mi dostačující.

Oříškem může být i výběr odstínu. Variant je tolik, že z toho jde hlava kolem. A kupujte makeup přes internet podle obrázku ... Taky byste měly vědět, jaký podtón má vaše pleť nebo jestli jste teplý nebo studený typ. Nejlepší cestou je první objednat vzorečky nebo si jít vyzkoušet makeup přímo na prodejnu (což pro mimopražské jaksi odpadá). Já jsem od Míši vyfasovala odstín Barely Buff a sedí krásně.

Na druhou stranu všechny bledule, Sněhurky a ředitelky vápenky, které poslední dobou okupují blogosvět, nebudou konečně muset seškrabovat do makeupu omítku. Páč seženou i nejsvětlejší z nejsvětlejších odstínů.

Zdroj


Takže není docela jednoduché s minerály začít. Pro někoho představuje vybírání odstínu, zkoušení vzorků, kupování štětce a učení se aplikaci velkou překážku a raději se na to vykašle. Chápu, ale! Námaha budiž odměněna! Dostanete za ni totiž krásně zmatněnou pleť, která opravdu vypadá přirozeně, přitom ji sjednotí a dodá i nějaké to krytí. Pokud efekt nezažijete, nemůžete proti MMU říct ani půl slova! Navíc se díky přírodnímu složení vyhnete silikonům a jiným fujtajblům. Vydrží mi na pleti celý den, pupence a nedokonalosti kryju korektorem, nanesu pudr a bez jakýchkoliv dalších úprav a předělávání vystavuju tvář až do večera. V letních měsících bez něj z baráku nevylezám ani s košem. A taky se dá vrstvit, díky čemuž si můžete pohrát s krytím od lehkého po ultra silné.



Dávám jej na denní krém a ještě se mi nestalo, že by s nějakým dělal neplechu, a to jsem jich vyzkoušela už hodně. Docela jsem se bála, co udělá tekutý nebo krémový korektor. Ale všechno v pořádku, na MMU drží a žádných cucků jsem se nedočkala. To samé s krémovou tvářenkou. Pokud si tedy minerály koupíte, není nutné používat v prášku i ostatní dekorativku (jo, to jsem si fakt nejdřív myslela).



Na fotce po jedné vrstvě MMU krásně vidíte zmatnění pleti a přirozený efekt. Žádná maska, fleky, mapy, zalézání do pórů. Červené pupence ale dokonale zakrýt nedokáže, takže vyžadují zásah korektoru. A teď proč mi jej Míša prodala? Protože její suchou pleť ještě víc vysušoval. Takže Lily Lolo doporučím normální a hlavně mastné pleti (pokud ji vlastníte, tak je pro vás MMU nutnost, to vám povídám! :D). Což ale neznamená, že sušenky a smíšenky mají smůlu, na výběr jsou i jiné značky.

Dávám za minerální makeup ruku do ohně. Doporučuje jedenáct lišek z deseti. Opravdu vám za vybírání a zkoušení odstínů stojí. I když jsem s Lily spokojená, přece jen jsem Liška zvědavá a příště mám v hledáčku právě Everyday Minerals. Přímo tady si můžete koupit vzorečky.

P. S.: Omlouvám se za kvalitu fotek, zkoušela jsem všechno, ale takto je prostě zprasil bloger :(. Jestli někdo víte, co s tím, tak prosím o radu!

Co říkáte na MMU? Máte vyzkoušeno? Jakou značku mi doporučíte?

Užívejte!

L.






Komentáře

  1. Já jsem vyzkoušela právě Everyday Minerals a nevím.. ač nejsem takový mastňák, s minerálama se už v poledne lesknu. Ale výběr odstínů je super, krytí taky, neucpává, nedělá pupínky.. dokonce jsem si pořídila extra štětec :) Tak nevím. Prostě mi přijde, jak kdybych s tím neuměla pracovat, nebo byl někde schovaný nějaký trik...
    Doneslo se ke mě, že teď někdy budou mít v Biooo v Kotvě akci, při které tě nalíčí EDM i Lili Lolo (snad nekecám).. tak to tam možná dojdu zkusit.
    <"Wonderfull Today">

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u EDM je ještě důležité vychytat ten pravý druh, mají tam nějaké ty semi-matte, IT, glow a bůhví co, takže je jen možné, že Ti zrovna nesedl ten, který sis vybrala ;) pokud jsi teda nezkusila všechny ... mě sedl ten nejvíc krycí (IT) a taky jsem ho nanášela plochým štětcem na MU a vyhovoval ;) ... nojo, o tom si my z moravského lesíka můžem nechat leda tak zdát :( ale doufám, že pak dáš echo, jaké to bylo! ;)

      Vymazat
    2. Právě, že jsem si pořídila extra matující a semi- matte a bohužel ani jeden mi, co se týče matnosti, nesedl. Dám Ti pak vědět, jak jsem pořídila :)

      Vymazat
  2. Ja mám mastnú pleť a MMU som skúšala od značky mary kay, k tomu som samozrejme kúpila aj štetec. Nikdy viac!! Absolútne žiadne zmatnenie ani krytie, to krytie síce až tak nepotrebujem ale zmatnenie áno. Flakatil sa a vyzeral hrozne, o tom, že som sa leskla po hodine ako diskoguľa ani nehovorím. Už by som do toho asi nešla ale značka Lily Lolo ma láka, majú nádherné tiene aj lícenky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak ono se nesmíš nechat odradit kvůli jedné značce - když Ti nesedl MMU od Mary Kay ještě neznamená, že Ti nesedí MMU všeobecně ;) já se třeba lesknu hodně moc a Lily Lolo to dokáže krásně zkorigovat, i to krytí se dá navrstvit na vysoké ;)

      Vymazat
  3. Líbí se mi, kolik mají světlých odstínů. Určitě bych si vybrala. Moc hezký článek! Co je s fotkama? Přijdou mi Ok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, tohle je výhoda MMU, sice je jich na výběr tolik, že nevíš co první, ale zase si vybere každý ;) ... fotky v počítači vypadaly úplně jinak, rozhodně ne tak rozmazaně a s divným světlem :( mám dojem, že už to některé holky řešily, že bloger tohle občas dělá :(

      Vymazat
  4. Tak na mastnou říkáš? Tak to nic :/ Já teď dodělávám zbytky EDM vzorků, jeden mi docela sedl, ale chtěla bych vyzkoušet ještě i jinou značku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jako vyvozuju to z Míšiných závěrů, že ji vysušoval :( ale jako není problém Ti trochu odsypat na vyzkoušení, což? ;)

      Vymazat
  5. S tou mastnou pletí jsi mě tedy docela zklamala, chtěla jsem zkusit nějaký vzorek i od Lilly a asi tedy ne. :) Jinak jsem zkoušela zatím jen EDM, a jsem docela spokojená, jen ještě nevím, co z toho vyvodím. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Ja momentálne používam EDM a som maximálne spokojná, výdrž nejakých 6 hodínách, ale nejaký lesk ani nie a posledný mesiac naň dávam ešte transparentný minerálny púder a na 8 hodín mám vystarané bez problémov a pritom pleť vyzerá stále prirodzene.
    Pre porovnanie tu:
    http://lifeparade-by-bashi.blogspot.se/2014/01/mineraly-pre-krasnu-plet-everyday.html
    Zdá sa mi, že EDM oproti Lili Lolo o trochu lepšie kryje, aspoň podľa fotiek, aj keď mám len verziu semi-matte, inak o presne tomto odtieni do budúcna premýšľam - Barely Buff pre svetlú až stredne svetlú pleť s neutrálnym podtónom, presne taký mám ten EDM, takže by mal sedieť. Výhoda Lili Lolo je tiež dvojnásobný objem , čiže výhodnejšia kúpa oproti malému 4,8g EDM za asi takú istú sumu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bashi, Tvůj článek jsem samozřejmě četla a taky jsem chtěla kupovat EDM, ale když se Míša nabídla s prodejem, tak jsem si řekla proč ne ;) navíc bych se k Lily jen tak nedostala, protože jsem nikde vzorečky ke koupi neviděla a střílet naslepo není zrovna dobrý nápad za ty peníze :( ale až dodělám Lily, koupím určo ten EDM, musím to všechno vyzkoušet, i když mi tento sedí :D a obsahově mě to ani nenapadlo srovnávat, což máš teda jako pravdu, já žila v domnění, že EDM je levnější ;)

      Vymazat
  7. Mám Lili Lolo v odstínu porcelain a jsem s ním nadmíru spokojená. Není sice nejlevnější, ale používám ho tak 7 měsíců a ještě mi ho dobrá třetina zbývá, takže vydrží dlouho a vyhovuje mi natolik, že překousnu i tu cenu. Odstín je super světlý, pěkně kryje (pupínky neschová, ale různé barevné nerovnosti sjednotí, aniž bych potřebovala korektor), vydrží... no vždyť jsi to všechno napsala za mě :) Plusové body má i za přírodní složení a pudrovou formu, která mně osobně vyhovuje víc než tekuté makeupy.
    Nedávno jsem mu pořídila i korektorového kamaráda v odstínu blondie, ten je tedy extrémně světlý, mnohem víc než mmu a musela jsem si do něj přimíchat trochu tmavého pudru, aby na pleti tak nezářil. S pupínky si skvěle poradí a dá se vrstvit tak jako makeup. Je dobrý i na kruhy pod očima, sice je nezakryje úplně (to možná kdybych jó vrstvila, ale nechce se mi s tím babrat), ale to ty moje asi nic a i tak jsem s výsledkem spokojená.
    Mám od nich i dvoje oční stíny, ale těm radím se vyhnout velkým obloukem, pigmentace za moc nestojí a stačí je lehce přejet prstem a i to málo barvy se ztratí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji za vyčerpávající komentář! :) tyjo, sedm měsíců! vůbec bych nečekala, že vydrží tak dlouho, což za tu cenu je podle mě dobrý kup, tekutý makeup mi tak dlouho nevydržel žádný .... korektor mám zase od EDM, koupila jsem ho výhodně na Aukru a taky jsem s ním moc spokojená, nic víc krycího jsem zatím neměla a přitom vypadá přirozeně, jen může být problém, že mají pouze jeden odstín a je taky světlejší než Lily, ale na pleti to tak markantně vidět není ;) ale pod oči ho nedávám, jen na pupence ... o stínech jsem se dozvěděla až díky Ladyboxu, ve kterém teď byly a docela jsem litovala, že jsem neobjednala, ale po Tvé zkušenosti asi není moc čeho ;)

      Vymazat
    2. Taky záleží na množství, které člověk použije na jedno namalování. Já dávám tak akorát, ani moc, ani málo, případně si trošku přisypu, když vidím, že je někde potřeba větší krytí. Nakonec ještě malinko sjednotím pleť pudrem.
      Ty stíny jsou fakt za trest, jsem se těšila na krásnou fialovou a místo toho se mi dostalo jakéhosi neutrálního hnědošedého odstínu s trochou fialové pod správným světlem... Na nenápadné líčení fajn, ale na to mám jiné stíny, mnohem lépe pigmentované a nestírající se. Ještě mě lákají stíny od EDM, podle swatchů (brrr, to je slovo, ale teď mě nenapadá český ekvivalent) jsou na tom s pigmentací daleko lépe, tak snad se zase nespálím :)

      Vymazat
    3. no to je mi jasné, když se dívám na tu svou piksličku, tak to na sedm měsíců asi nebude :D ale dávám přitom taky jen jednu vrstvu, podle mě hodně záleží i na štětci ;) ... od EDM mám vzoreček tmavě hnědých stínů - s bází drží celý den a barva je hezky sytá a pigmentovaná, takže za mě můžu doporučit ;)

      Vymazat
  8. skvelý originálny názov príspevku! :D
    Beauté Caresse

    OdpovědětVymazat
  9. haha, MMu mamka, Ty mi dáváš! =D noo, já nějak shrnu, co jsem se tu dočetla a napadlo mě k tomu. Lily kryje míň než EDM, ale rozhodně víc, než je u Tebe na fotce patrné - není to aplikací tím plochým štětcem? ;) =D
    EDM je opravdu vzhledem k prodávané gramáži o dost dražší než Lily, čímž mě pěkně sejří, protože za něj utrácím nehorázný prachy a jendo balení mi vyjde cca na 2,5 měsíce =/
    Lily má lepší odstíny, ale nemá víc verzí (matu, polomatu, glow..)
    s EDM je něco v nepošádku - i matující verze a koukám, že nejsem jediná, mi udělá z ksichtíku mastňáka do 6 hodin a to mám pleť smíšenou, ne mastnou..
    chci nutně vyzkoušet primer pod MMU!!! =D jenže, má ho jen Lily, EDM u nás totok nevede a já se bojím, aby mě Lily zase nevysušovala =/

    Asi sepíšu nějaké srovnání ;) aspoň si udělám v hlavě jasno, jak to s nimi vlastně je =) jo a moooc hezký článek ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no a ne snad? :D ... já nevím, jestli je to nějak nastavením foťáku nebo co, ale už na fotkách k makeupu od Max Factor bylo vidět nižší krytí než ve skutečnosti :( je ale samozřejmě možné, že s jiným štětcem by bylo ještě lepší, zkoušela jsem jen ten kabuki od RT, a ten byl ještě horší než plochý ... a EDM mi ve vzorečcích vyhovovala IT verze a pokud si dobře pamatuju, tak mastná jsem s ním nebyla, ale jako když to tady píšete už dvě, tak začínám mít pochyby :D ... nj, do peněz to leze jako většina přírodní kosmetiky, co naděláme :( já jsem ráda, že aspoň něco mi pomůže zmatnit čumák a ještě vypadat tak hezky přirozeně ;) ... jesti koupíš bázi od Lily a nebude Ti sedět, tak víš, komu máš pak napsat ;)

      a pro srovnání hlasuju obouma packama! ;)

      Vymazat
    2. IT verze je ta plně krycí, že? já mám zas plně matovací a míchám si to napůl s semi mat.. ale i když jsem používala plně matovací, prostě jsme za chvilku byla opravdu mastná, nevím, čím to je.. a je jedno, jestli pod to krém dám, nebo nedám, nebo dám jen lehké BB, prostě se pokaždé zmastím - nějaké prokletí, či co =D

      hihi, Lily.. no jo, mám odběratelku ;) chci nejdřív vyzkoušet z BIOOO, jestli mi dají nějaký odsypek, protože mají 3 druhy primerů - na mastnou, na suchou a lehce broskvový, tak nevím, do čeho jít. U nich už se vážně bojím popisu "na mastnou pleť" páč to bych se taky po tom mohla sloupat z kůže =D

      Vymazat
    3. jj, plně krycí, ale už mám ty účinky trošku zamlžené, přece je to docela dlouhá doba, co popužívám Lily ;) ... to je jak naschvál, že? si vždycky říkám, proč dělají tolik verzí, kdyby byla jedna, tak není co řešit :D jsem zvědavá, jak dopadneš, jestli kvůli Tobě zas nebudu nutně potřebovat další patlátko na čumák :D

      Vymazat
    4. Určitě budeš! Tohle funguje naprosto spolehlivě ;)

      Vymazat
    5. Oni mají i primer? To mi nějak uniklo. Jak to vypadá? Vím jenom o primeru pod oční stíny...

      Vymazat
    6. No, buď je to primer většinou nazývaný jako "veil" (např. http://www.hourglasscosmetics.com/veil-mineral-primer/) a v sypké minerální podobě je to právě docela těžko sehnatelné.. Lily Lolo má 3 druhy, jak jsem psala výš, jen bych se bále toho vysušování. V podstatě ten primer funguje jako vyhlazující báze, která by měla prodloužit výdrž MMU na maximální možnou.. Koukala jsem, že ho mají i od bareMinerals, ale kvůli tomu složení se mi do toho fakt nechce jít - ani do vzorků

      Vymazat
    7. Hodila bys mi prosím odkaz přímo na tu Lily Lolo? Koukala jsem na jejich stránky, ale nic se jménem primer tam nemůžu najít, tak mě to mate :)

      Vymazat
    8. Už jsme tady, dávala jsem si víkendové offline prázdniny. Ten odkaz je: http://www.lilylolo.cz/kategorie/2/fixacni-pudry mají tu ty tři - matný a dva hedvábné..

      Vymazat
  10. Minerály jsem nezkoušela a vzhledem k tomu kolik mám teď v zásobě tekutých "zázraků" na pleť asi v nejbližší době ani nebudu, ale recenze mě rozhodně chladnou nenechala ;) Sice mám suchou pleť, ale představa něčeho tak přírodního, až je to v prášku mě velice přitahuje! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. na suchou pleť by Ti mohl sedět některý od EDM, mají víc variant a byl tam myslím i rozjasňující, kdybys ho chtěla zkusit, napiš mi do mailu adresu, mám tady netknutý vzorek ;)

      Vymazat
    2. Aw, to bys byla vážně AŽ TAK úžasná? ^^ Tak to moc děkuju, strašně ráda vyzkouším! :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)