Jak se zbavit kokosáku

Byly doby, kdy se o kokosovém oleji psalo všude. Že je to multifunkční pomocník nejen do koupelny, ale i třeba do kuchyně. Po přečtení všech vychvalujících článků by si člověk myslel, že se s ním dají leštit i kachličky. Co vám budu povídat - podlehla jsem. Jako polovina národa jsem poctivě naklusala do DMka a vyplázla 80 Kč za malou skleněnou nádobku.




Že jsem nebyla s výsledkem mého spolužití s kokosákem zas až tak nadšená značí i fakt, že jsem ho zařadila do kategorie zklamání roku 2013. Jak všichni tvrdili, že je skvělý na vlasy, tělo, pleť ... prostě mi nesedl. Ani na jedno. Jenže co s ním? Přece ho nebudu vyhazovat. Navíc ta šikovná sklenička by se po vypotřebování mohla hodit! Tak jsem začala přemýšlet (trochu to i bolelo) a přišla jsem na pár způsobů jeho využití, o kterých se zas až tak nemluví (nepíše). Nejdřív si ale zrekapitulujeme, na co a proč mi nesedí.

Maska na vlasy: zkoušela jsem to mockrát, dávala mu šanci, v různých variantách a množství, na mokré vlasy, na suché vlasy, tuhý, tekutý, zahřátý, na hodinu, jen na chvíli ... vždy z toho vyšly totálně přemaštěné kadeře.

Místo tělového mazadla: jo, vím, že se musí dávat na vlhkou/mokrou pokožku, ale řekněte mi, opravdu musím v zimě klepat ve sprše kosu, páč se nemůžu utřít a musím na celé tělo napatlat kokosák, což trvá půl hodiny? No dobře, pro svůj kožich udělám cokoliv ... jenže místo vyživené a hydratované pokožky jsem se dočkala totálně přesušeného stavu. Úplně opačný efekt a po tomhle jsem byla teda hodně vytočená. A absolvovala jsem olejovou proceduru několikrát, ne jen jednou.

Místo pleťového krému / jako odličovadlo: musím uznat, že kokosák odličuje fakt nádherně. I tekuté linky, které jinak dělají problémy. A jako noční krém funguje taky dobře, nevysušuje ani nemastí. Čekáte, kdy přijde ale? Jo, jedno velké tam je. Ucpává póry. Strašně. Zvlášť na takové té tenké pokožce pod očima jsem měla doslova měsíční krajinu. A to nechceš!




Takže teď co s tím? Našla jsem čtyři varianty, ke kterým se dá olej použít a nevytáčí mě do vrtule. Pojďme se na ně mrknout.

Zklidňující péče po holení: zkoušela jsem se s ním i přímo holit, ale ucpával mi žiletku. Což je práce navíc ji furt umývat, a to jako zas ne. Ale po holení dokáže krásně zklidnit podrážděnou pokožku. A pokud se holíte na mokro, tak je celý proces velmi rychlý. Prostě naplácáte kokosák na nohy a všude tam, kde jste rejdily žiletkou, hned po akci a je to. Nevysušuje a dokonce dokáže zabránit takovým těm nepříjemným červeným pupínkům.

Pro intimní hygienu: když jsem řešila s gynekologem své problémy s mykózou, jako první se mě zeptal, jestli používám intimní gel. Jasně že používám! Usmál se a řekl, ať s tím okamžitě přestanu. Že je to jen a pouze reklamní tah a na mytí intimních míst stačí bohatě voda. Jenže když já jsem byla zvyklá se něčím mýt. A pak jsem se dozvěděla, že kokosák má antimykózní účinky (proti kvasinkám a plísním). Chá! Je to přírodní a ještě to řeší můj problém? Sem s tím. A po kilech!

Zklidňující péče pro citlivou pokožku hlavy: už jsem tady psala o tom, že mi sulfáty nedělají dobře na kebuli a díky nim ji mám vysušenou a plnou bílých šupinek. Takže vysadit sulfáty, ale musí se to i něčím léčit, ne? Vzala jsem trošku kokosáku v tuhém stavu, rozetřela mezi packama a masírovala jím suchou pokožku hlavy. Pak nechala asi hodinu působit a šla si umýt vlasy. Bála jsem se moc. Že zas budu mastňák. Ale byla jsem hodně překvapená. Pokožka si lebedila, nesvědila a žádné lupy se nekonaly. Hned po prvním použití!

Místo oleje do koupele: tohle není z mojí hlavy, poradila mi to Bebe. Páč jako když už si liju do koupele olej, proč by to nemohl být kokosák? Sice kokosovou vůni moc nemusím, to je fakt. Takže žádné orgie pro čumák. Ale pořád lepší a přírodnější, než všechny pěny z drogérie.




Když to vezmu kolem a kolem, budu muset přiznat, že zavrhovaný kokosák není tak úplně na prdlačku. A asi si koupím i nové balení. Ještěže jsem škrťa a nevyhodila ho do koše. Páč jsem našla několik způsobů použití, které mi naprosto vyhovují. Kdo by to čekal? Já ne. Ale příjemná překvápka jsou lepší než ty nepříjemná ;).

Jak používáte kokosák vy? Podléháte blogomasáži a kupujete výrobky, které všichni doporučují?

Užívejte sluníčka!

L.



Komentáře

  1. No ja ho používam napr. čistenie zubov normálne miesto pasty - má bieliace účinky, proti mykózam - ale užívať vnútorne - denne za 1-2 lyžičky, alebo skús na ňom urobiť palacinky, mňam! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. o bělení zubů kokosákem jsem už četla několikrát, ale čištění? to mě vůbec nenapadlo a zní to moc zajímavě! musím vyzkoušet a uvidíme, jak mi sedne (přece jenom po používání pasty to bude velký skok) ... a palačinky? já jsem strašný nervák, takže smažení palačinek psychicky nezvládám :D ta první je vždycky hnusná, pak se mi to nedaří otočit a okamžitě zahazuju obracečku a odcházím z kuchyně :D

      Vymazat
  2. Lištičko, osobně jsem kokosák při prvním zkoušení taky používala jako pleťové mazátko, ale jak říkáš, strašně moc ucpává póry.
    Taky jsem ale zjistila, že na pokožku hlavy je naprosto úžasnej. Sulfáty mi taky nesedí a jsem pak samá bílá šupinka. Kokosák to vyřešil.
    Díky za tip s intimní hygienou, alespoň už vím, co stojí za mými problémy s mykózami a nemusím kupovat drahé výrobky, které vse ještě zhorší. Stačí kokosák. ;-)
    Jako koupelový olej? To mě nenapadlo, další fajn nápad! :-)
    Bebe taky jednou psala, že je kokosák fajn jako přírodní lubrikant. Nevyzkoušela jsem, nemůžu posoudit. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, ty bílé šupinky jsou jako mor, kór, když si člověk vezme na sebe černé tričko, které já nosím nejradši :( byla jsem strašně překvapená, že kokosák pomohl hned po prvním použití, to jsem fakt nečekala! ... a s mykózami jsem měla to samé, asi přes rok a půl se mi vracely pořád dokola, kupovala jsem v lékárně různé mastičky, čípky a gely a pak stačilo jen nasadit kokosák a bylo po problému!

      Vymazat
  3. Tak kokosák póry ucpává, to je bohužel stará známá věc. Já ho mám docela ráda i na vlasy, moje pijí cokoliv a moc se nepřemašťují. :))
    A jinak souhlasím. Mazat tělo mě s ním taky nebaví... :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s těmi vlasy mě hodně zklamal, dávala jsem do něj velké naděje :( ale známe to, každý má vlasy jiné, takže mu sednout nemusí :( ... a mazání těla na mokro fakt ne! :D

      Vymazat
  4. Na pleť myslím moc dobrý není, je silně komedogenní, ale jinak mi sedl na vlasy, tělo... super... a musím přiznat, že to intimní mytí jsem vůbec nevěděla...díky za typ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já to s tou pletí vůbec nevěděla, byl to můj první olej a jak všichni říkali, že je super, tak jsem tomu věřila a dál se po tom nepídila ... dokud jsem teda neměla ucpaný celý čumák :(

      Vymazat
  5. Já ho miluju. Hlavně teda na vaření. Ale taky na holení, na vlasy mi taky sedí a po holení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já už teda taky musím uznat, že není tak špatný, jak jsem si myslela ... ale uznávám to nerada! :D

      Vymazat
  6. no přesně... ti tam chybí ty palačinky. jakože to je fakt mňamka, ale brutálně nezdravá! a jako lubrikant taky dobrý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jak už jsem psala výše, na palačinky nemám nervy :D což samozřejmě neznamená, že je nemám ráda, ale radši si je dám někde v restauraci nebo když mi je někdo udělá (což se moc často nestává) ... a s tím lubrikantem - když ho používám na intimní hygienu, tak to beru jako automatické ;)

      Vymazat
  7. na pleť by to pro mě byla pohroma (oházela jsem se po něm dokonce i ve výstřihu), na vlasy taky ne, používám ho na to holení, žiletka to docela zvládá, a taky jako mazadlo. na mokrou pokožku, trochu nechám vcucnout a pak opláchnu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já mám asi špatné žiletky nebo co :D i když já holení nohou naprosto nesnáším, je to činnost, kterou dělám vyloženě z nutnosti a cokoliv, co ji prodlouží jenom o pár minut, se mi nelíbí ;)

      Vymazat
  8. Má se jíst jedna lžička kokosáku denně proti plísním v těle. Tak si jej natřu na teplý toast se skořicí a trochou cukru. Není to špatné. Také je dobrý na povalování v ústech, vytáhne všemožné hnusy z úst, bělí zuby. Jo a je to super lubrikant nebo masážní olej.
    Vlasy umastí, jak píšeš, ale ta trocha na pokožku hlavy je dobrá.
    Také se něm dají dělat palačinky nebo přidat do moučníku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. toast se skořicí a kokosákem! proč jsem to nevěděla dřív! :D hned zítra ráno mám vyřešenou snídani a jestli to bude mít doma úspěch, tak to abych šla koupit další pikslu, a tentokrát tu větší :D

      Vymazat
  9. Ja ho pouzivam takisto do kupela, poradil mi to kamarat majitel Bio obchodu a takisto ako masku na vlasy, ale radil mi nech si ho davam kym si lebedim vo vani a potom riadne umyt samponom. A inac jednoznacne na varenie a pecenie, takisto do cokoladovej polevy je super

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, jakmile vidím slovo "čokoláda", tak přestávám vnímat ostatní text :D já snad začnu studovat pečící recepty s kokosákem, páč jsem vždycky jenom četla, že se hodí na palačinky nebo do salátů a víc nic (je teda pravda, že já na to vaření moc nejsem, takže jsem to ani víc neřešila)

      Vymazat
  10. To s tím intimním mytím je super věc, díky! taky používám klasické gely, ale takhle zabiju dvě mouchy jednou ranou - vypotřebuju kokosák a udělám něco pro své zdraví :). A dávat do koupele mě taky nenapadlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle toho, co říkal gynekolog, jsou intimní gely fakt pěkné svinstva, akorát už si nepamatuju, co přesně mi k tomu říkal, tak jsem to nechtěla moc rozvádět, aby mě zase někdo nenařkl, že jsem hloupá :D

      Vymazat
  11. Půl hodiny se mažeš? Já kokosák používám roky právě na mokro po vaně a trvá mi to a nepřeháním, asi 4-5s, šup šup. proto se nemažu jinak, naberu na ruce a celá se rychle "ošmatám". Plus tedy mi díky tomu (a vysazení SLS) pokožka nešustí a mazat stačí třeba co 14dní a je pokoj. A vlasy jsme po něm nikdy mastné neměla, dávám ho na 2h pod ručník na vlhké/suché a pak se normálně umyju 2x bezsulfátovým šamponem. Mám kudrnaté vlasy. A je to díky protkvasinkovým vlastnostem ten nejlepší lubrikant...:-) Jo a taky neznám nic lepšího na lupy, přítel je občas má (ty klasické, způsobené mikroorganismy na pokožce hlavy) a po jednom namazání jsou fuč a nic nesvědí, neloupe se...stejně tak seborhoické lupy. Co nepoužívám - obličej, na mém je kokosák silně komedogenní. Moje mamka si s ním čistí i zuby olejovou metodou, ale to se mi příčí zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no tak jako přiznávám, že jsem to s tou půlhodinou trochu nadstřelila, ale prostě v tom sprcháči mě to nebaví, no ... stojím tam, klepu se kosou, nejradši bych se hned utřela, ale musím ještě mazat :( jako kdyby mi to na pokožku pomáhalo, tak to přetrpím, ale bohužel mě vysušuje ... na vlasy to má asi jak kdo, fakt jsem se snažila ho použít různými způsoby a vždycky to dopadlo katastrofálně :( ... ale na pokožku hlavy a lupy, jak píšeš, je úžasný, právě poprvé jsem o tom četla u Tebe ;) ... a o čištění zubů slyším dneska poprvé, určitě to zkusím, ale taky si to zatím moc nedokážu představit, uvidím, jak to dopadne ;)

      Vymazat
    2. Tak to pak jooo, zimu nesnáším, naštěstí v koupelně jsem jí mockrát nezažila, doma máme teploučko, jinak bych se např. nebyla schopná oholit nebo vůbec přestat na sebe lít horkou vodu a vylézt ven. Hodně lidí si olejové čištění zubů chválí, ale mně se z toho nějak navaluje, mít tam 15 min olej, brrr. Nicméně mamka má zoubky jak perličky díky tomu. Tak až to budu jednou potřebovat, překonám se!

      Vymazat
  12. To jsou ty módní vlny.
    Teď je boží a nej arganovej olej, za chvíli to zase bude něco jinýho.
    Zkus kokosák použít jako lubrikační to. Sice jsem se málem u Růžovýho chrousta od které to pochází pozvracela (představivost je moje silná stránka), ale prý to funguje, tak třeba jo.
    (Ale nemusíš sem psát jak s tím leštíš starýmu bimbase).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. o jeho lubrikačních schopnostech vím, taky jsem četla u Chroustice článek, ale psát jsem o tom zrovna nechtěla, to si domyslí každý sám ;)

      Vymazat
  13. syn si ho bere k tv s lyžičkou a kuka na rozprávku.maškrtí a ja nemusím kričať,že sa mu pokazia zuby.naopak!vraj pomáha v boji proti zubnemu kazu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. maškrtí - to je boží slovo! a to se naučil sám? no určitě je to lepší jak Nutela! ;)

      Vymazat
  14. No vidíš, zrovna nedávno jsem si říkala, co s ním budu dělat :D Díky za tipy. Já bych ho klidně zkusila i do kuchyně. Uvidíme, jestli najdu nějaký chutný recept :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš zač a já za oplátku chci pak vidět ten recept! - i s postupem a fotkama ;)

      Vymazat
    2. To radši ne, větší svinstvo už je na jídlo jen palmový tuk. I kdybyste jedla sádlo po vaničkách, bude to pro kardiovaskulární systém pořád zdravější.

      Vymazat
  15. tak mě taky nevyhovuje vůbec na nic, mám problém ho vůbec dopotřebovat... na vlasy katastrofa, na kůži-vysušuje, prostě děs....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. právě proto si myslím, že kokosák nebude pro každého, jak všichni tvrdí ;) tak třeba jsem Tě inspirovala na nějaké další využití ...

      Vymazat
  16. Varianty 2 a 3 se mi zamlouvají, dík za tipy :)
    Jeden mycí gel mi teď dochází, tak bych mohla prubnout kokosák. Chápu to správně, že se používá úplně jako klasický gel? (Jen teda s tím rozdílem, že nepění?)

    A pokožka hlavy si občas dělá, co se jí zlíbí, nějaké zklidnění by jí určitě prospělo. Jen mám z oleje trochu strach, naposledy se mi po konopném udělaly lupy...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, používám ho úplně stejně, akorát tím, že je to olej, tak nejde vymýt vodou, což ale neřeším, prostě ho nechám tak jak je, aspoň se můžou projevit ty antimykózní účinky ;)

      a Tvůj strach z olejů naprosto chápu, já zkoušela všelijaké masky, zábaly a bůhvíco s kokosákem i s oliváčem a pokaždé to dopadlo katastrofálně (umaštěná palice), ale na pokožku hlavy mi fakt zabírá, tak uvidíš, jak Ti sedne ;)

      Vymazat
    2. Tak do délek (už) se olejů nebojím, vlasy si za ten rok, co olejuji, stačily zvyknout a navíc dávám oleje maličko (jinak by ze mě byl mastňák taky :)
      Jen u té hlavy si nejsem tak jistá, ale někdy to určitě zkusím. Přeci jen to, že mi dělal bordel konopný olej, neznamená, že ostatní budou taky :)

      Vymazat
  17. Mě na tělo taky nevyhovuje, ať se mažu mokrá nebo suchá, to je jedno. Na pokožku hlavy je super, já namažu a nechám přes noc a přijde mi, že to má vliv i na růst vlasů, protože mi začaly fakt růst nové vlasy, jen nevím, jak velký vliv na to měl ten kokosák. Hlavně si ale nekupujte kokosák od Alnatury, pokud ho chcete jíst, je hnusnej a smrdí jako by byl připálený. Ptala jsem se na to v Greenwave a říkali mi, že už jim to říkalo víc lidí, takže to není vadný kus, jak jsem prve myslela. Takže já ho vyplácám a jdu zas do Purity vision nebo Tropicai.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já zatím na hlavu dávala maximálně na hoďku a půl, páč mám fakt lufty, že ze mě bude mastňák po všech těch zkušenostech, ale když to říkáš Ty, tak bych to zkusit přes noc mohla ;) kór, jestli mi po tom ještě víc porostou vlasy!

      díky za varování, já bych stejně šla jen do Purity Vision, je nejdostupnější a cena taky v pohodě, kokosák zrovna není věc, u které bych řešila značku nebo jestli není jiný lepší než ten, co mám (třeba jo, ale nějak mi to žíly netrhá) ;)

      Vymazat
    2. Ta Alnatura je právě nejlevnější, ale tváří se stejně jako ostatní - bio, za studena... Tak jsem to zkusila a příště fakt ne. Minimálně ne na jídlo, na holení nebo nějaký takový věci ok.

      Vymazat
  18. Já kokosák používám jako odličovač a to ucpávání pórů jsem obešla tak, že odlíčím make-up, přetáhnu obličej tamponkem s pleťovou vodou, skočím do sprchy a čumák ještě umyju čistícím gelem - taky trpím na póry, ale co dělám tohle, nemám problém a na noc se pak mažu riciňákem. Chvilku jsem ho používala i na vlasy, ale přestalo mě bavit neustále mýt vanu, chlapi si pak stěžovali, že z toho mají skluzavku. Ale na bělení zubů je super.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to není vůbec špatné řešení! :) jen odličovací balzámy, gely nebo pěny moc nejsou pro mě - jsem zdechlina obecná a absolutně se mi nechce se s tím piplat :D už jsem to zkoušela několikrát a nevydržela jsem ani týden v kuse, prostě jsem večer líná prodlužovat pobyt v koupelně i o pár sekund ;) ... zkoušela jsem to i ve sprše a výsledek stejný, navíc jsem ještě měla mokré vlasy z toho (jsem nemehlo), takže prostě ať je trend jakýkoliv, já zůstávám věrná odličovacím tampónkům :D

      Vymazat
  19. Pol hodiny trvá napatlať kokosák na telo? To snáď nie:) Ale chápem, že všetkým kokosák vyhovovať nemusí, ja sa s ním mažem často a rada, no nie stále. Po holení vždy, no ja medzi sušienky nepatrím , takže mi vyhovuje. Používam ho vlastne hlavne kvôli vôni, ktorú mám naopak veľmi rada. Inak som si extra výživu tiež nevšimla. Ten predošlý mi štrašne dlho vydržal, no potom som začala praktizovať oil pulling method alebo namiesto pasty a za chvíľu bol fuč:) Kupujem ďalší:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nojo, ta půlhodina byla nadnesená, jsem nečekala, že se toho tak chytnete ;) ... taky se divím, že mi nějak začal mizet, předtím mi čtvrt roku ležel na poličce v koupelně jen tak a teď se mu skoro dívám na dno ;) ... a na to čištění zubů (použití místo pasty) se musím mrknout, docela jste mě na to nalákaly! je tam nějaké speciální použití? nebo jenom napatlám na kartáček (na zuby) a čistím stejně jak s pastou?

      Vymazat
  20. Ahoj Lisko, zdravim do lesa :) ja pouzivala kokosak na mokrou kuzi po sprse (prave me nebavi to suseni a pak dlouhe mazani az potom), ale musela jsem stridat s jinymi oleji a kremy, jinak vysusoval. Co me ale hrozne tocilo - ve sprse bylo dost teplo a kokosak mi totalne tekutel, takze se z nej stavala tekuta vec v obalu na pevnou vec a prislo mi, ze vzdycky zaplacam pul koupelny :-/ Davat do lednice a pak pred sprchou vyndavat me hrozne nebavilo - jenze jak tu ctu o tech protiplisnovych ucincich, tak se asi premuzu :) V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nás v koupelně naštěstí tak teplo není, takže tekutý jsem ho měla jen v létě, když byly strašné vedra a máš pravdu, že manipulace s ním byla na facku :D ještě se mi roztékal, když jsem ho měla přímo ve sprchovém koutě, tak jsem ho dala na poličku a byl klid ;) ... a máš pravdu, že mít ho v lednici a každý den ho nosit do koupelny je otrava, navíc bych na něj pořád zapomínala, jak se znám ...

      Vymazat
  21. U kokosáku se mi blogomasáž úspěšně vyhnula, protože jak někde vidím sebenenápadnější slovní spojení "ucpává póry", můj mozek automaticky zařazuje produkt do sekce 'no way'. Ale na tělo ho asi zkusím. A na intimní hygienu. A na vlasy. A možná i po holení. Achjo, ta blogomasáž je ale mrcha...! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. že mě nikdo s těma pórama nevaroval! :D ... já už na blogomasáž radši nedávám, kokosák byl poslední produkt, na který jsem se nechala hromadně nalákat a od té doby ani smykem! :D

      Vymazat
    2. To já si taky vždycky říkám a... skutek utek :D Ne, držím palce a přeju pevné nervy a silnou vůli nám všem ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)