Stylové žvýkání pro dobrou věc

Žvýkačky jsou čistě spotřební zboží. Všichni máme své oblíbené a málokdo řeší, jaký mají obal a jaké je jejich další využití. Kromě toho, že nebudete mít smradlavý dech. Nad jejich nákupem jsem už moc neuvažovala. Prostě jsem v obchodě vzala oblíbenou značku a příchuť a dál se jimi nezaobírala. Dokud jsem od kamarádky nedostala na narozeniny designově zajímavé krabičky. Nemohla jsem se na ně vynadívat. Okamžitě jsem staré žvýkačky odložila na druhou kolej. Nejen že mám nový stylový doplněk, ale ještě jsem přispěla pár korunkami na některou z neziskových organizací. Okamžitě jsem se o projekt začala zajímat a chtěla bych Vás s ním seznámit. Protože se mi strašně líbí nápad i provedení.



Charity Gums je projekt, který na základě prodeje zajímavých produktů (designových žvýkaček) podporuje vybrané neziskové organizace. Jeden balíček koupíte za 30 Kč, z nich jde 10% na dobrou věc. Seznam organizací najdete na každém balení, samozřejmě také na oficiálních stránkách. Obaly tvoří výtvarníci, kteří mají volnou ruku a můžou si tak vybrat motiv, díky kterému vyšlou společnosti nějaký vzkaz. Proto je každý produkt originál a Vy si můžete vybrat pokaždé jiný. Žvýkačky tak dostávají přidanou hodnotu.



Momentálně vlastním několik designů a můžu Vám říct, že kudy chodím, tam vzbudí žvýkačky velkou pozornost. Obal je z tvrdého papíru, má obdélníkový tvar a je vcelku velký (11,5 cm x 7 cm). Chápu, že je to kvůli tomu, aby dostatečně vynikl motiv. Pokud se chcete dostat dovnitř, musíte zatáhnout za výstupek na spodní hraně. Vyjede vnitřní část, která je stejně velká a doplní "příběh", který vymyslel daný autor. Pod obrázkem najdete plato žvýkaček. Jedno balení jich obsahuje 10 (dražé), jsou bez cukru a s příchutí máty. Dále také můžete vidět malou fotku designéra a jeho krátké představení. Na zadní straně je uvedeno složení, průměrná výživová hodnota a kontakty na výrobce.




Žvýkačky jsou chuťově dobré, řekla bych, že taková ta klasika. Vydrží ale docela dost, určitě je nebudete vyhazovat za pět minut do koše. Super taky je, že po spotřebování můžete plato nahradit nějakým jiným (např. Orbit dělá něco podobného) a nemusíte tak obal vyhazovat. Přijde mi ho totiž škoda. Umělce, kteří mají na starost jejich malování najdete tady.




Občas můžete narazit i na nějakou speciální edici. Já jsem od kamarádky dostala z běžné nabídky slečnu v kavárně (protože jsem si ji strašně přála a při mém nákupu ji zrovna neměli) a taky turistu, kterého honí medvěd (trošku vtípek při otevření žvýkaček). Nejoblíbenějším motivem byl pro mě ale jednoznačně hokejista. Ten už byl tedy z edice speciální a neobsahoval žvýkačky, ale mentolové cucací bonbóny.



Jardu Jágra jsem nejraději ukazovala mužskému osazenstvu mých kamarádů. Měly jste vidět ty reakce! Fakt jsem se několikrát nesmírně pobavila. Dala jsem zavřené balení chlapovi do ruky a řekla: "Zatáhni!". Následoval zhnusený obličej, okamžitě mi krabičku strkali zpátky, že v žádném případě. Ti odvážnější pomalinku vytahovali skrytý obrázek. Vysmátý Jarda byl třešničkou na dortu. Zato holky tahaly hned s rozzářenýma očičkama a čekaly, co na ně vybafne. Za odměnu dostali všichni mentolku a informace o projektu.



Pokud jste na žvýkačkách závislé nebo Vás projekt prostě jen zaujal, můžete se mrknout na prodejní místa a zajít obhlídnout, který design bude ten pravý. Pokud poblíž žádný obchůdek nenajdete, můžete objednat z e-shopu. Tam je ale bohužel limit - musíte koupit minimálně 10 kusů. Asi by se nevyplatilo posílat žvýkačky za třicet korun po jednom.

Já už mám nové motivy navybírané (ano, je tam i s liškou!) nejen pro sebe, ale i jako dárek na Vánoce pro své kamarády a blízké. Už minulý rok se mi tento originální produkt pod stromečkem osvědčil a nakonec jsem rozdala i žvýkačky, které jsem koupila sobě. Pak jsem byla moc vděčná kamarádce, která mi věnovala další tři balení, které jsem už ubránila. Designy se neustále mění, přibývají jak nové nebo taky speciální edice. Určitě si vybere každý.

Znáte stylové žvýkačky? Podporujete nějaké charitativní akce? Který design se Vám nejvíce líbí?

Užívejte!

L.






Komentáře

  1. Ježiš to je boží! Navíc jsem zjistila, že jednu prodejnu se žvýkačkama mám kousek od univerzity, tak to se na ně mrknu osobně, díky! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Projekt neznám, ale vypadá to dobře. Jen mi tedy přijde, že ty 3 koruny z balíčku nejsou zrovna moc, což je škoda. To už raději třeba posílám DMS, nebo tak... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to je pravda, ale kdyby zas ty žvýkačky stály stovku, tak by je nikdo nekupoval ;) mně se spíš líbí designově, takže bych je brala, i kdyby to nebylo spojené s charitou, ale takto to beru jako ještě něco navíc, že mám i dobrý pocit z toho ;)

      Vymazat
  3. Já jsem si je jednou koupila v Crossu u nás v Plzni, ale teda chutnaly děsně a taky nic nevydržely. :(

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to buď máme každá jinou várku nebo každá jiné preference ;) ale když pominu chuť, kterou má každý jinou, tak určitě mi vydrží dýl jak třeba Orbitky ...

      Vymazat
  4. Veľmi sa mi to páči. :) Naozaj zaujímavé!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)