Hledám kadeřnici! Zn. - jen tu nejlepší!

Hledání té správné kadeřnice v našem malém lesíku mi trvalo hodně let. Nejdříve jsem měla svou oblíbenou, která ale po půl roce vyjela za prací do Anglie. Proč by taky uplatňovala svůj um v České republice, kde si vydělá několikrát míň peněz. Její odjezd jsem skoro obrečela. Poté nastalo období hledání nové a trvalo víc jak pět let. Zažila jsem kde co. A to dokonce i v drahých salónech. Zaplatila jsem 1 500 Kč za melír, který nebyl vidět ... kadeřnice mi po půl hodině foukání oznámila, že je jí to líto, ale musí použít žehličku, i když s tím nesouhlasím, protože neví, co si s mými vlasy počít ... jiná mi po prosbě, že chci oživit účes ostříhala vlasy na krátko, aniž by mě na to předem upozornila. Vždy jsem sklopila hlavu, zaplatila požadovanou částku a odešla. Byla jsem už opravdu zoufalá.

Zdroj


Nakonec to vyřešil můj dotaz na FB. Zeptala jsem se svých přátel, kam chodí ke kadeřnici. Dostala jsem několik tipů a hned napoprvé se trefila. Nyní jsem absolutně spokojená. Předcházely tomu ale dlouhé útrapy a zkoušky typu pokus - omyl. Proto bych chtěla předat své zkušenosti s tím, jak poznáte dobrou kadeřnici. Klepete si teď na čelo? Věřte, že dokud jsem nepoznala, jak to má vypadat, nevěděla jsem, že to tak vypadat může. A že by tento přístup měl být pravidlem a ne přidanou hodnotou.

1. Při první návštěvě salónu byste měly absolvovat konzultaci s kadeřnicí. Měla by se Vás zeptat na používané přípravky, problémy, které Vás trápí, jak často si umýváte vlasy a udělat si tak obrázek o stavu kadeří. Taky by si měla vlasy pročísnout a "osahat". Aby si byla jistá, jakou péči má použít a čeho se vyvarovat. Veškeré poznatky si zapíše do karty zákazníka, aby si pro příště pamatovala co a jak.

Zkušenost: několikrát se mi stalo, že jsem přišla do kadeřnictví, ještě jsem se pořádně ani nerozkoukala a už mi umývali hlavu. Ať mi nikdo netvrdí, že hned při prvním umývání kadeřnice pozná, že mám citlivou pokožku, používám hennu místo barvy atd. Aniž by se mě na to třeba zeptala.

Zdroj


2. Konzultace střihu a barvy je strašně důležitá. Dobré kadeřnici by nemělo stačit, že jí řeknete, že chcete zastřihnout konečky a nabarvit na měděnou. Mohlo by se totiž stát, že odejdete s vlasy o 10 centimetrů kratšími a nevyhovujícím odstínem. Pokud máte v hlavě nějaký konkrétní účes, musí se snažit, aby správně pochopila, co tím myslíte, jak by to mělo vypadat atd. Zároveň má působit jako poradkyně. Pokud vidí, že máte malé čelo a Vy vyžadujete ofinu po obočí, měla by Vám vysvětlit, že to není dobrý nápad a proč. Stejně tak s barvou. Ukáže Vám vzorník, podle něj společně vyberete odstín. Také by měla vědět, že barva nesedne každému stejně, takže Vás upozorní, že odstín chytne méně nebo více tmavý než vidíte.

Zkušenost: má kadeřnice mi vyprávěla, že k ní přišla slečna s krásnými dlouhými vlasy v tmavě hnědém odstínu a chtěla okamžitě obarvit na blond. Kadeřnice jí řekla, že podobnou věc dělat nebude, protože by jí to totálně zničilo vlasy. Slečna tedy odešla ke konkurenci. Po týdnu byla zpět s oranžovou hlavou, půlku vlasů vypadaných a se slzami v očích. Musela jít na krátko.

Zdroj


3. Před umýváním vlasů byste měly vědět, jaké produkty kadeřnice používá. Nejen značku, ale i řadu a proč právě ji. Neměl by být problém si donést přípravky vlastní. Vzhledem k tomu, že kadeřnice má jednoho dodavatele (značku) produktů, nemusí Vám zrovna sednout. Měla by chápat, že v zájmu zákazníka je ne "prodat" značku kosmetiky, ale vyhovět Vašemu přání. Platíte jí přece za vykonané služby.

Zkušenost: má kadeřnice používá kosmetiku Londa. Ta ale obsahuje silikony i sulfáty, které já prostě mít na hlavě nechci. Proto si vždy přinesu svůj šampón. V ostatní péči mi vyjmenované složky nevadí, proto kondicionér a sérum použije kadeřnice své.

Zdroj



4. Při samotném barvení i střihu by Vám předem měla kadeřnice hlásit, co s vlasy provádí a proč. Může se i po konzultaci stát, že jste se špatně pochopily a proto by měla své kroky říkat dopředu. Nestane se pak, že budete na konci stříhání nemile překvapené.

Zkušenost: nechávám si pokaždé dělat stejný střih (konečky a ofina po obočí). Kadeřnice to ale nebere jako samozřejmost, proto mě vždy informuje, že jde zastřihovat ofinu a ptá se, jestli bude délka stejná jako vždy.

Zdroj


5. Na závěr také odsouhlasíte styling finální podoby účesu. Chcete vlasy vyžehlit? Používáte lak na vlasy? ... Měla by Vám samozřejmě hlásit, jaké výrobky používá. Pokud si do dlaní nanese nějakou pastu a začne ji zapracovávat do vlasů, musí vysvětlit jakou a proč.

Zkušenost: někdo nestrpí na svých kadeřích jakýkoliv olej nebo gel, proto by měl vědět, jestli ho kadeřnice nanáší nebo ne. Vše je o vzájemné komunikaci. Já třeba nechci vlasy žehlit, což by měla kadeřnice respektovat.

Zdroj



6. Po dokončení musí kadeřnice ověřit Vaši spokojenost. Zeptat se, jestli se účes a barva líbí. Nebojte se říci svůj názor! Pokud budete mlčet a poletíte okamžitě domů si vlasy přečesat, něco není v pořádku. Jak už jsem jednou zmínila - Vy jste zákazník, který za službu platí někdy i hodně velké částky, proto musíte být s výsledkem spokojené. Kadeřnice by si neměla připomínky brát jako kritiku, být naštvaná nebo nepříjemná. Měla by se snažit Vám co nejvíce vyjít vstříc. Je to i důležité pro ni, protože pokud nebudete spokojené, příště už nemusíte přijít.

Zkušenost: kamarádka si nechala udělat účes podle obrázku. Bohužel si ale obrázek nenastudovala tak detailně jako kadeřnice a při výsledném stylingu byla nemile překvapená. Nevšimla si detailů v barvě, navíc modelka byla vyobrazena z boku. Kadeřnice okamžitě vlasy přebarvila na požadovaný odstín, i když tím ztratila jak čas, tak vyplýtvala více barvy. Kamarádka ale odešla spokojená a neměla na hlavě něco, co nechtěla.

Zdroj


Jak najít dobrou kadeřnici ve Vašem lesíku bohužel poradit nemůžu. Chce to zkoušet. Nenechat se odradit a taky si nenechat všechno líbit. Nejlepší referencí je doporučení od někoho známého, který je se svou kadeřnicí spokojený.

Celý článek jsem psala "kadeřnice" v ženském rodu, samozřejmě nechci diskriminovat pány kadeřníky. Zajímalo by mě, jestli je pravda, že jsou v tomto oboru lepší než ženy. Máte někdo zkušenost?

Chodíte ke kadeřnici? Jste s ní spokojené? Jaká je Vaše nejhorší příhoda?

Užívejte!

L.

Komentáře

  1. Ach, kadeřnice jsou mor! Já se už několik let stříhám sama (takže jen konečky, a kdysi jsem si stříhala i ofinu), ale teď jsem se rozhodla pro razantní změnu, a našla jsem si kadeřníka! (Mimochodem, první kadeřník, kterého jsem poznala a není gay :) )Tak už se těším, co mi na hlavě vytvoří!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sama jsem si jednou dostřihovala ofinu, kterou mi kadeřnice ostříhala nakřivo a nedopadlo to moc dobře, takže máš můj obdiv ;) tak to musíš pak dát vědět, jak bylo u kadeřníka ne-gaye! :D

      Vymazat
  2. já mám tedy spíš ten problém, že vlasy moc neřeším... a ke kadeřnici chodím dost spontánně. takže potřebuji jednoduše někoho, ke komu můžu přijít a po hodině spokojeně odejít. nakonec jsem to vyřešila tím, že chodím na učiliště. je tam docela sranda, hlavně oni se strašně bojí stříhat, tam se fakt nestane, že bych chtěla zastřihnout konečky a skončila s mikádem. naposledy jsem vyslovila odvážný požadavek "zkrátit o deset cm" a pak jsem hodinu pozorovala tu holku, jak bázlivě odstřihává po dvou centimetrech a já furt dokola říkám, že ještě kousek. no jako sranda byla. nejlepší ale na tom je, že ten střih mi pochválilo asi nejvíc lidí, je to sice naprosto klasika, nic výstředního... ale zase to stálo jen 110 (s mytím, střihem, stylingem, žehlením), takže si zase nestěžuji.

    jo a chodila jsem i ke kadeřníkovi, bylo to tedy výrazně dražší... ale je pravda, že si na střihu dával fakt záležet a bylo to moc pěkně ostříhaný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. wow, já bych se strašně bála na učiliště jít právě! taky máme v lesíku jedno a chodí tam babička i děda za 30 Kč :D zatím jsem ale nenašla odvahu něco podobného podstoupit, i když taky zastřihávám jen konečky ;) teď teda kadeřnici už mám a dávám za mytí, střih i styling 350 Kč, což je prý na náš kraj hodně, ale radši si připlatím za kvalitu ;) ... jo a ještě s tím kadeřníkem - máme tu Ira a prý se u něj platí 1 500 Kč :D asi i s cestou do Irska a zpět :D

      Vymazat
    2. no tak asi na razantní střih nebo barvu to není nejlepší volba, ale pro zastřihnutí konečků a malou změnu... je to fakt ideál. hlavně ty holky mají z tebe dost respekt, takže se tě klidně zeptají asi pětkrát, jestli to chceš fakt zastřihnout o tolik.

      Vymazat
    3. ok, příště půjdu s bábinou ... ale jestli budu vypadat jak opelichané kuře pak, tak je to na Tebe :P

      Vymazat
  3. Asi od desíti let jsem chodila až snad do dvaceti k jedné kadeřnici, vždycky mě pěkně ostříhala a poradila, ale chtěla jsem zkusit jinou kadeřnici. Pak bylo období, kdy jsem je střídala, protože jsem šla třeba k sestře od kluka, se kterým jsem chodila, pak druhá kadeřnice otěhotněla a musela ze dne na den skončit v práci. Její náhradnice sem tam něco ustříhla, ale vlasy neměly žádný tvar. Zkusila jsem asi tři kadeřnice v Brně. U jedné to byla katastrofa, i když jsem tam šla na doporučení známé. Bylo to ve sklepě paneláku a chodila se tam bavit nemocná paní, protože ji nebavilo ležet, to kašlání a přeřvávání fénu bylo fakt příjemný, navíc mi dávala najevo, že jí tam zavazím a kadeřnice spěchala, aby si mohli v klidu popovídat. V jednom salonu jsem si nechala nadvakrát ostříhat po patnácti centimetrech, střih byl v pohodě. Pokaždé jsem byla u jiné kadeřnice, poprvé mi celou dobu povídala, jak její kolegyně spáchala sebevraždu, takže jsem odcházela psychicky na dně. Podruhé mi její kolegyně říkala, jak není normální, že si v dnešní době nebarvím vlasy, že po vlasové kosmetice z drogerie mi do deseti let všechny vlasy vypadají. Ne, nemůžu mít kadeřnici, co mluví, ale nepřemýšlí. Navíc jsem si po týdnu odhodlávání doma sestřihla pramen vlasů, který byl minimálně o cenťák delší nez bytek vlasů. Včera jsem se vrátila zase k té své první kadeřnici a jsem zase spokojená. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybys chtěla kontakt na brněnskou kadeřnici, co je milá a nekecá kraviny, ozvi se mi. Já ji chválím, kudy chodím a už k ní chodí i skoro všechny moje kamarádky. A žádná u ní nebyla jen jednou. :)

      Vymazat
    2. vidím, že proces hledání dobré kadeřnice neproběhl v dlouhodobém měřítku jen u mě :( já se divím, že se ty kadeřnice uživí, vždyť jich je strašně moc, u nás na jedné ulici třeba i tři salóny, tak by se měli snad snažit, ne? nebo kdo k nim teda chodí, když nejsou schopní odvést svou práci kvalitně? tohle fakt nechápu! :(

      Vymazat
  4. Najhorsia skusenost bolo neodborne odfarbenie u kadernicky. Neviem ako sa jej to sice podarilo, ale v strede som to mala blond a ostatok tmavsi. samozrejme som jej neplatila a neuctovala si ani za dalsie farbenie. Este mi dala potom karticku myslim ze s 50 eurovou hodnotou na kadernicke sluzby u nej:) Ale uz som sa tam nikdy odvtedy neukazala.
    Akurat pred tyzdnom som stretla kamosku, ktora mala vzdy dlhe krasne havranie vlasy, takze bol sok vidiet ju s o 20 cm kratsimi. Ze kadernicke sa smykli noznice...
    Som rada, ze taketo veci uz nemusim riesit a ked poviem 1 cm dole, tak mam 1 cm dole.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. třeba to byl nový trend - ombré uprostřed :D nedivím se, že jsi nešla znovu, taky bych se už nedovážila, i když zase aspoň měla snahu to napravit a nemusela sis připlácet ;) já jsem zažila už i právě to, že jsem musela zaplatit za melír, který mi nechytl (bylo mi asi 17 a nedokázala jsem si prosadit svou) ... ujely nůžky o 20 cm? :-O to bych nedokázala snad ani já bez kadeřnického vzdělání! :( chudina kámoška :(

      Vymazat
  5. Já jsem taky chodila ke strašlivým kadeřnicím a po cestě domů brečela. Teď už mám naštěstí tu svou a nevyměnila bych ji ani za nic. Je to motorkářka, v práci u ní hraje metal a stříhá podle toho, jak to lidem sluší.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. není to sestra té mojí? :D ta je taky motorkářka ;) dobrou kadeřnici aby pohledal, člověk se musí zuby nehty držet toho, co má a modlit se, aby kadeřnice náhodou neotěhotněla nebo neodjela za prací jinam :/ fakt si nedokážu představit, kdyby ta moje skončila, co bych dělala ...

      Vymazat
  6. wau, super článek. Já stále hledám a nemohu najít. Tak mě prozatím stříhá moje sestřenka, ale na mojí obranu. Je to vyučená kadeřnice :) I když už notnou dobu přemýšlím o návštěvě jednoho kadeřnického salónu, kde pý dělají zázraky na počkání :-D

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky :) na zázraky na počkání já stále věřím, i když jsem se několikrát spálila, takže třeba to bude fakt ono ;) musí se prostě zkoušet, ale věřím, že "tu pravou" najdeš!

      Vymazat
  7. Souhlasím, žev případě jakkoliv služby, ať je to kadeřnice, pedikérka nebo kdoliv jiný se vyplatí dát na doporučení spokojeného známého. Potkal mě stejný osud jako Tebe. Měla jsem moc šikovného kadeřníka, který po pár letech odcestovala do Londýna a už se nevrátil. Naštěstí on sám byl natolik solidní, že své stálé klienty přeposlal dál ke svému dobrému profesnímu známému a dnes už třetím rokem chodím opět ke kadeřníkovi a jen doufám, že nebude mít zaječí úmysly:)
    A k poslední otázce, nemyslím si, že by byly lepší než ženy. Co se týče kadeřníků, kteří odvádějí špičkovou práci jsou tam jak ženy, tak muži. Já měla ovšem štěstí na muže:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já bych toho kadeřníka chtěla někdy fakt zkusit, nevím proč :D přijde mi to jak u kuchařů, taky se říká, že lepší jsou muži, podle mě je to tím, že ti nejznámější nebo "celebrity" jsou prostě rodu mužského a lidem se to vtlouká do hlavy skrz média ;)

      Vymazat
  8. Dobrá kadeřnice je věc, kterou nemám, bohužel. Ale ta, kam chodím, není až tak špatná, konečky mi zastřihne a nic dalšího většinou nechci... :) Jenže už teď nějakou dobu přemýšlím o něčem jiném a tak by to chtělo nějakou šikovnou... Budu muset hledat. :)
    Jinak ale docela dobrý poznávacím znakem je to, co má sama kadeřnice na hlavě, protože má-li spálené peroxidové vlasy s černým pruhem, všechno v pořádku s její prací asi nebude. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, to jsem zapomněla zmínit, samozřejmě máš pravdu ;) ale třeba mojí kadeřnici stříhá vlasy jiná kadeřnice ... což ale zase neznamená, že by si na hlavě nechala nějakou hrůzu, kdyby to ta druhá pokazila ;) tak přeji hodně štěstí s hledáním!

      Vymazat
  9. Tohle je vděčné téma k nekonečné konverzaci :D
    Já zkusila dost kadeřnictví a byla to bída. Do jednoho jsem tedy chodila nějaký čas, bylo to tam ucházející, ale když odtamtud má kadeřnice odešla a já zkusila kolegyni, už jsem tam nepáchla. Dobré kadeřnictví znám ale je od mého bydliště hrozně daleko, takže jsem si tam mohla zajít jen jednou za čas, když jsem jela na návštěvu ke kamarádce, začala jsem se proto spoléhat na vlastní um a stříhám se, barvím, atd... převážně už jen sama. Používám jak drogerkové, tak profesionální produkty a nyní nepečuju už jen o rodinu, ale i o hlavy okolí. A přitom tu máme na vesnici hned tři profi kadeřnictví a vedle ve městě dalších X :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsi hodně šikovná! možná ses minula povoláním a měla jsi být kadeřnice ;)

      Vymazat
    2. Ne, že bych docela nechtěla, lákalo mě to vždy, ale já mám tak nějak potřebu fušovat do všeho, akže se nevydržím věnovat jen jednomu :D

      Vymazat
  10. Skvěle sepsaný článek. Svou úžasnou kadeřnici jsem hledala celý dosavadní život a v podstatě až poslední půlrok jsem spokojená. Jednu dobu jsem chodila ke kadeřníkovi-muži, který byl ze začátku fantastický, potom se bohužel zkazil, vrchol všeho byl, když jsem si přišla se svými dlouhými vlasy a fotkou Táni Kuchařové o ten úžasný střih, co měla loni - dlouhé vlasy zastřižené vzadu do perfektní roviny, až se to jevilo, že jsou vředu kratší - a odcházela jsem s mikádem, 40 cenťáků vlasů dole, plus mně krátké vlasy fakt nesluší... Hrůza. Díkybohu jsou už zčásti zpátky.

    Kiss a Bee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji :) za tohle by fakt měl být nějaký trest! člověk dá své vlasy na starost cizí osobě a pak se nestačí divit :( kór když si někdo nechává narůst kadeře dlouhou dobu a pak jsou za hodinu pryč :( bych těm kadeřníkům po takovém "zákroku" jejich vlasy taky lehce zastřihla, ať ví, jaké to je ;)

      Vymazat
  11. Hm..po tomto clanku uz asi nikdy nebudem mat pocit, ze som nasla svoju kadernicku :)) To je ako sen toto..takyto pristup! Este nikdy som sa s tym nestretla, zial..Dlho to bolo strasne strasne zle, ze som sa nakoniec strihala sama (takisto zle, ale aspon zadarmo a zabava k tomu) a nedavno som navstivila Bomton.
    Tam sa mi pacilo..po dlhej dobe som bola s vysledkom spokojna, i ked na pristup, kt opisujes, to zdaleka nemalo :D

    Pisala som o tom aj clanok, ak by ta zaujimalo, tu je: http://peackapples.blogspot.cz/2013/10/radikalne-strihanie-v-bomtone.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. wow - moc krásný účes sis nechala udělat! fakt ti sluší :) v takovém luxusním salónu jsem snad nikdy nebyla, určitě by to bylo hodně drahé a když člověk dopředu neví, co z toho vyleze a pak třeba není spokojený a ještě musí platit nehorázné sumy ... najít kadeřnici s přístupem, který jsem popisovala je fakt fuška a chce to dlouhé hledání a obcházení všemožných salónů :(

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)