Čajové potěšení s vůní čokolády

Prostě Vám s tou propagací podzimu nedám pokoj. Po šátkování, nějaké kosmetice a cingrlátkách útočím na poli chuťovém. K tomuto ročnímu období prostě čaje patří. I když nemám zrovna rýmu a nemusím je pít z nutnosti, ráda si nějaký uvařím. Střídám různé příchuti, čaje zelené, bílé, černé, bylinné ... Občas, když se chci trochu rozmazlit, sáhnu po něčem speciálním. Jako třeba po čokoládovém rooibosu s vanilkovými lusky.



Přišla jsem k němu úplnou náhodou. Jednou jsem totiž vyhrála u Lucifrid v soutěži nějakou vlasovou kosmetiku a v balíčku mi s ní přišlo i pár malých překvapení. Jedním z nich byl sáček s čajem. Příchuť jsem mohla hádat pouze pomocí chuti a vůně. Absolutně jsem se do ní zamilovala. Bohužel jsem ale nepřemýšlela hlavou, sáček vyhodila do koše a dál se nestarala. Jenže když jsem se rozhodla, že čaj musím mít, neměla jsem vůbec tucha, jaká to byla značka. Jediné, co mi leželo v hlavě byla čokoláda na jazyku spojená s jemnými tóny vanilky a lehce nasládlá vůně. Ptala jsem se po něm, kudy jsem chodila. Nikdo nevěděl.



Nakonec jsem ho ulovila! V obchůdku se zdravou výživou, kam chodím kupovat přírodní kosmetiku. Ten je rozdělen na dvě části, v první je kosmetika a v druhé ... Nikdy mě nenapadlo do ní zavítat. Prošmejdila jsem vždy regály s kosmetikou (jen to trvalo minimálně půl hodiny) a zamířila k pokladně. Naštěstí se nedávno stalo, že jsem musela dlouho na někoho čekat a kosmetickou sekci jsem měla už prohlídnutou. Zamířila jsem tedy do druhé části obchodu a nestačila se divit! Výsledek mého nákupu vidíte na fotkách. Jmenovitě English Tea Shop - Chocolate, Rooibos & Vanilla. Stál mě 142 Kč a obsahuje 15 pyramidových sáčků.



Měla jsem na výběr mezi klasickou čajovou krabičkou a plechovkou. I když krabička vyšla o hodně levněji, musíte uznat, že jsem tam tu plechovku nemohla nechat! Tmavě hnědý design připomíná už na pohled hořkou čokoládu, víčko je nasunovací a pro zabránění úniku vůně slouží poklop. Po otevření se dostanete k průhlednému obalu s patnácti pyramidovými sáčky, které mají pomoci lepšímu luhování čaje.



English Tea Shop je soukromá firma se sídlem ve Velké Británii (překvapivě) a většina jejích výrobků je certifikována v bio standardu společností Soil Associotion UK. Zároveň drží certifikaci Fairtrade. Nabízejí různé druhy čajů (zelené, černé, ovocné, bylinné, ...) a samozřejmě také limitované kolekce. Můžete zakoupit taky dárkové balení a já už mám některé v merku jako dárky na Vánoce. Líbí se mi i obaly, které jsou různobarevné, hravé, ale přitom jednoduché, s logem konvičky, která obsahuje vždy ingredience k danému čaji. Pokud chcete nakoupit přes internet, nejlevnější e-shop, který ETS prodává jsem našla zde.



Jedinečnost čaje Rooibos spočívá v tom, že neobsahuje kofein, ale i přes to má povzbuzující účinky. Působí protizánětlivě a protialergicky. Tlumí nespavost a nervozitu, přináší úlevy při zácpě, křečích žaludku, střevní kolice a při bolestech hlavy. Potlačuje akné a ekzémy a snižuje krevní tlak. Obsahuje ze všech čajů nejméně taninu, který ve velmi velkých dávkách brání ve vstřebávání železa. Připravuje se z rostliny Aspalatus linearis, která roste v Jihoafrické republice. Jeho původní barva je zelená, své typické červené zabarvení získává až v průběhu přípravy v procesu fermentace. (Zdroj)



V Jižní Africe je zvykem pít Rooibos spolu s cukrem a mlékem, v ostatních částech světa se většinou podává bez těchto přísad. Jeho vůně je sladká a mírně ořechová. V kombinaci s hořkou čokoládou a vanilkovými lusky tvoří lahodnou směs vhodnou pro čajové labužníky. Chuť je specifická, nasládlá s trochu kořeněnými tóny. V pozadí se krčí čokoláda a za ní vystrkuje růžky vanilka. Krásně se "rozplývá" na jazyku a jakoby Vás zahalí do tajuplného závoje Afriky. Když zavřete oči, vidíte velká čajová pole, na které praží slunce, kakaové boby visící na stromech, cítíte pohodu, trochu tepla a exotiky.



Příprava čaje je jednoduchá, sáček zalijete horkou vodou a necháte 2 až 3 minuty luhovat. Poté si můžete vychutnat krásnou vůni a zajímavou chuť. Pokud Vás čokoládový rooibos nezaujal, není problém si vybrat z nabídky jinou variantu. Potěší jak oči, čumáček, tak i chuť. V sychravém počasí se hodí ke čtení oblíbené knihy, sledování filmu nebo jen příjemnému nicnedělání.

Pijete čaj? Jaký je Váš oblíbený? Potrpíte si na "lepší" čaje nebo Vám stačí obyčejné ze supermarketu?

Užívejte!

L.







Komentáře

  1. Bože tyhle čaje miluju! A ty jejich obaly jsou taky úžasné. Už dlouho pomrkávám po dárkovém balení se slonem. Na čaje si taky hodně potrpím, a tenhle čoko bych tam taky nenechala:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsme na tom stejně :) dárkové balení jsem chtěla koupit pro někoho na Vánoce, ale nejsem si jistá, jestli to vydržím a nenechám si jej radši pro sebe :D

      Vymazat
  2. Asi tě půjdu hledat do lesa, ten čaj by si s tebou dala hned. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Čaje od téhle značky už jsem okukovala, ale ještě nekoupila.
    Ale Rooibos mám strašně ráda, je to můj oblíbený večerní "čaj". :) Pak už jen zalézt do postele s knížkou nebo pod deku k filmu. :)
    Abych pravdu řekla, nejraději ho mám ale čistý, čokoládové a vanilkové příchuti u čehokoliv, co se nedá jíst a není dezert, mě moc neberou.
    2-3 minuty? To mi přijde na rooibos málo, ale asi je to typem, moje prozatimní jsou tak na 8-10. :) A sladím si ho medem. :)
    Čaje miluju. Nejraději mám kvalitní lístkové čaje, hlavně zelené, mezi kterými vede klasická sencha, gunpowder a potom jasmínový (ale musí být s opravdovým jasmínem) a touareg (tedy s mátou).
    A k snídani si zase velmi ráda dávám Earl grey s mlékem a cukrem. :)
    Prostě... mám ráda čaj.
    A některé pytlíkové taky nejsou až tak zlé... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já nesladím vůbec, nějak jsem si na to zvykla, že vynikne víc chuť čaje ;) ale to je na každém, jaké jsou jeho preference, určitě nejsem ten typ, který by někomu nadával, že lije do čaje mlíko nebo sype cukr ;) ... vidím, že jsi znalkyně, ukaž nějakou oblíbenou značku! se ráda přiučím ;)

      Vymazat
    2. Já sladím jen rooibos, černý k snídani a potom nějaké bylinkové, protože ty většinou piju na nemoc, a tam už ty čaje nemůžu ani vidět, tak aspoň tak jsou mi pitelnější. :D
      Se značkou je to trochu těžší, já je normálně kupuju v čajovně na váhu, nejlépe když mají zrovna po dodávce čerstvé. :) A černé čaje (Earla, i jiné) ráda kupuju v Marks and Spencer.
      Vůbec mi ale třeba nevadí ani sypané čaje z prodejen Oxalis, nebývají špatné. :)
      A na rooibos a bylinkové čaje mám moc ráda Sonnentor. :)
      Ale na takové to domácí pití klidně snesu i Teekanne, třeba jejich Sencha strašně krásně čajově voní. A docela ráda mám i Pickwick, třeba ty ovocné (když už piju ovocný čaj)... :)
      Taky jsem úplně zapomněla na Dilmah, ten je z pytlíkových pro mě asi nejlepší. :)
      A teď se chystám, že konečně vyzkouším tenhle English tea shop. :)
      Už budu raději mlčet. Omlouvám se za neuspořádané chrlení informací. :D

      Vymazat
    3. vůbec se omlouvat nemusíš, já jsem si z toho vzala, co jsem potřebovala ;) Pickwick mám doma taky, ovocné čaje sice nemám ráda, ale třeba zelený nebo bílý s příchutí nějakého ovoce mi nevadí ... teď jsem dostala od mamky Loyd (zelený s melounem) a ta příchuť i vůně jsou tak chemické, že jsem dlouho nic podobného nepila :/ Přitom se tváří jako velký pan gurmán ve vystajlované krabičce a s pyramidovýma sáčkama - no fuj!

      Vymazat
  4. Tak to balení je naprosto úchvatné. Tuto příchuť bych asi nezvládla, ale už vybírám z jiných ;). Lištičko, prozraď mi, kde se v lese takový obchůdek nachází, prosím. Klidně soukromě mailem. Občas tam zavítám a když si chci koupit něco na zub, tak marně pátrám. O tom, že chci očíhnout tu kosmetiku jakože vůbec nikdo neví, ju ;). Jo a ukradla si mi námět na článek. Už mám v konceptech "podzimní čajování" a teď Ti asi budu muset vyprášit kožíšek, že si mě předběhla :D. Jestli Tě v tom lese někdy potkám... :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, že Ti to prozradím, ale musíš mi slíbit, že jestli tam někdy půjdeš, tak mi dáš vědět a můžu Ti dělat doprovod ;) je to na obchodňáku (Prior) v suterénu, bio obchůdek u Zeleného stromu ... to vůbec přece nevadí, já se ráda podívám na "podzimní čajování" by Evelínka ;) navíc určitě máš v záloze čaje, které neznám a budu muset taky vyzkoušet!

      Vymazat
    2. Tož to si děláš legraci. Však v Prioru jsem pokaždé a nikdy mě nenapadlo kouknout do suterénu. Jupííí, už vím, kam příště během školních dní pro jídlo, protože ta Billa mě tam fakt deptá. A jestli někdy budu v lese a bude nějaké kór nudná hodina (takže pokaždé, hihihi), tak zahlásím a budeme tam okounět společně, ju ;). A čaje dám. Časem. ;)

      Vymazat
    3. tak to jsem ráda, že jsem mohla poradit ;) takže studuješ u nás v lesíku? co se tady člověk nedozví! no tak to je jasná věc, že musíme dát sedánek!

      Vymazat
  5. Rooibos čaje mám ráda a tenhle určitě vyzkouším.Nesladím vůbec čaje a když už,tak medem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s neslazením jsme na tom stejně ;) pokud máš Rooibos ráda a nevadí Ti příchuť čokolády, tak Ti určitě bude chutnat ;)

      Vymazat
  6. Moc kráásně napsaný článek.

    OdpovědětVymazat
  7. Klidně Lištičko podzim propaguj, děláš to moc hezky :-). No a čaje!! Jéjé!! Já jsem čajový maniak! A u této značky mám vyhlídnutý právě earl grey a chci ho právě i s tou plechovkou,protože jsem na ně úchyl. Až doberu ten co jsem dostala, tak hned šupajdím na ten web, protože bohužel nemůžu najít kamenný obchod, kde by ho měli. Jinak roiboos znám, ale musím přiznat, že mi moc nejede, a místo čokoládového čaje si raději udělám horkou čokoládu, ale moc se mi líbí, jak jsi o tom napsala. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji, milá eM :) mně bylo právě jasné, že čokoládová příchuť hned tak všem nesedne, ale z jejich nabídky si určitě vybereš ;) s kamennými obchody je to v malých lesících bída, já bych kolikrát toho nakoupila mraky, ale nemám kde :D třeba ale narazíš někde náhodou jako já - doporučuji nějaký bio obchod, tam by je mohli mít ;)

      Vymazat
  8. Miluju čaje! Nejvíce bylinkové a zelené. Mám moc ráda ty od bylinkáře Pavla Váni a potom z již zmiňovaného Markse a Spencera (jejich mátový a rooibos, ach, blaho). Bez čaje si tak nějak nedokážu představit pěkný den či večer. A čaje zásadně nesladím, sladím pouze kávu :). V Británii jsem si v obchodě s čaji připadala jako v ráji. Nádherné plechovky, nádherný design, skvělé čaje...Jmenoval se Whittard tea a mají pobočku i v Brně, ale nějak to už není ono :(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u Markse jsem kupovala minule zelený s jasmínem - moc dobrý! :) v Británii to musí být jiný level, to je mi jasné! Whittard znám, v Brně jsem okukovala, ale obchůdek je fakt malý, co se dá dělat ... já vždycky říkám, že aspoň něco se k nám dostalo, takže jsem ráda i za něj ;)

      Vymazat
    2. V Marks Spencer mi přijdou čaje míň výarzný, ale možná jsem měla jen smůlu na výběr :) Jinak Whittard v Brně má daleko víc zboží na prodejně než některý jejich obchody v UK, tam věčně neměli ani všechny přichutě horkých čokolád skladem, a co se týče personálu ten je v Brně nesrovnatelně lepší :)

      Vymazat
    3. cestu do Brna mám naplánovanou i kvůli Whittardu a už se tam docela těším, mám sepsaný seznam s vánočními dárky ;)

      Vymazat
  9. Bacha na to. Rooibos není čajovník. Je to keř. Nečaj. Na tento starý článek jsem narazil při hledání čaje, který by sám o sobě mohl mít čokoládové tóny ve vůni a chuti. Bez ovonění a dochucení. Kdyby jsi měla tip... Inspiroval mě čaj Gabaron zpracovaný jako oolong. Ten voní jako med a na jazyku pohladí. Měj se fajn :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. uznávám, že za tu dobu mé čajové znalosti trošku pokročily, ale za odborníka se rozhodně zvát nemůžu ;) a čokoládový čaj mám momentálně nejoblíbenější tento: http://whittardcz.cz/sypany-ovocny-a-bylinkovy-caj/3699-choco-rooibos-sypany-5022032105213.html snad bude vyhovovat požadavkům ;) a na Gabaron se jdu hned mrknout!

      Vymazat
  10. No, já tedy nevím jak vy, ale já jsem si o rooibosu nikdy moc nezjišťovala... Vždycky jsem ho pila jen proto, že je velice dobrý a to mi tak nějak stačilo. Takže to, co tu všechno píšete a třeba i to, o čem se tu hádáte, jsem nikdy netušila... Asi bych si také měla doplnit nějakým způsobem vzdělání o čajích , které piji :-D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)