Domácí výživa drápků

Už jsem vám psala, že mé nehty dostaly se stěhováním a uklízením pořádně zabrat, takže jsem se uchýlila k různým vodičkám, olejíčkům, výživám, atd. Dokonce jsem si začala mazat ruce, což naprosto nesnáším, páč se mi pak začnou potit (je mi pořád vedro). Pak jsem si ale vzpomněla, že když jsem si mohla dělat domácí masku na vlasy, která mimochodem řešila problémy s vlasovou pokožkou kolikrát líp než drahá kosmetika, tak proč bych nemohla něco podobného dopřát i drápkům? Nehledě na to, že všechny suroviny jsem měla doma přímo pod nosem!




Nejdřív mi padl do oka dýňový olej, který má ze všech rostlinných olejů nejvyšší obsah zinku. A jak víme, zinek je pro péči o nehty přímo stvořený. Pomáhá jejich růstu, zpevnění a vyživuje nehtové lůžko.

Nabízí samozřejmě i další výhody - podporuje pružnost kůže a regeneruje ji, působí blahodárně při výskytu některých typů ekzémů, bojuje proti padání vlasů a masáž s ním přispívá k obnově buněk.

Právě pro všechny tyto účinky jsem si jej vybrala k testování od Saloos, za což děkuji :). 50 ml lahvičku seženete ve zdravých výživách, nejsem si jistá jestli i v DM drogérii, kde něco z jejich sortimentu najdete a samozřejmě na netu. Vyjde na cca 110 Kč (cena se liší podle prodejce).




Má tmavě hnědou barvu a na mé poměry je docela hutný. Myslím to tak, že jsem zvyklá na mastnou pleť používat lehké oleje, např. jojobový. Takže na obličej jsem ho nezkoušela, jeho komedogenicita (schopnost ucpávat póry) je hodnocena stupněm 2, což znamená mírně komedogenní. Pro někoho neškodné, já mám bohužel sklon k ucpávání pórů vysoký, takže nedráždím hada bosou nohou ...




Saloos a jeho typické balení asi všichni známe a všichni budeme pořád dokola nadávat a psát o tom, že ta mega díra a způsob dávkování jsou při nejmenším na nic. Buď by to chtělo pumpičku nebo menší otvor, prosím! Takto si musíte dávat velkého majzla, abyste si nevylily půlku lahvičky do dlaně. I když jako součást výživné masky na nehty tohle zrovna nepřekáží.




Dále použijeme med, který přirozeně hydratuje a navíc vlhkost dokáže udržet v pokožce. Najdete v něm živiny, antioxidanty i léčivé látky. Působí i proti záděrám.

Nakonec přijde šťáva z citrónu, která pomáhá odstranit zažloutnutí a přirozeně nehty vybělí. Používá se taky pro jejich zpevnění. Jenom pozor na ranky a záděry, bude v nich štípat, což mi ale nevadí, aspoň mám pocit, že se "něco děje" ;).

Konzistenci si volíte samy podle poměrů jednotlivých surovin. Já dávám malou lžičku medu, malou lžičku dýňového oleje a zakápnu trochou citrónu, aby výsledná maska moc nestékala. Můžete do vzniklé tekutiny namočit prsty, vytáhnout a relaxovat. Já jsem nemehlo, takže na každý nehet nanesu trošku výživy a hezky promasíruju i s kůžičkou. Pak hodím nohy hore a snažím se vydržet co nejdýl bez toho, abych zapatlala všechno okolo. Klidně tak můžete pobýt i hodinu, doporučila bych minimálně těch 10 - 15 minut. Pak se ale nic nesmývá! Hezky rozetřete zbytky na celé ruce, jenom jim to prospěje ;).

A to je, prosím, vše. Strašně jednoduché, ale ohromně účinné. Klidně nanášejte každý den, dokud se nehty nezbrchají. Výsledky jsou vidět už po první aplikaci, samozřejmě je ale lepší vytrvat. Drápky pak budou lesklejší, vybělené, hydratované a pevné.

Jak se staráte o své nehty? Dáváte jim speciální péči? Děláte si domácí masky?

Užívejte!

L.





Komentáře

  1. Dělávám si peeling na ruce ze stejných surovin jen s přídavkem mořské soli, případně cukru. Ale jinak se musím přiznat, že péči o nehty a ruce zas tak moc nedám.. Teda hlavně mi chybí nějaká pravidelnost. Týdny na to dlabu a pak se zase snažím, opečovávám, nechávám nehty dorůst, takový začarovaný kruh..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vítej v klubu! :D já začnu pečovat až je nejhůř, takže jakmile jsou nehty zničené, tak se starám, ale jak se dá všechno do pucu, tak končím, což je chyba, ale znáš to ... ;)

      Vymazat
    2. To jsem kdysi sem tam delala, ale jak to neni neco na noc, tak to dlouho nevydrzim. No a pak porad dokola lakuji, abych ty nehty zamaskovala.

      Kazdopadne bezva tip!

      Vymazat
    3. taky maskuju barevnym lakem, jak mam nehty "nahe", tak jsem z toho nervozni!

      Vymazat
  2. Ahoj Lisko, ja ruce mazu, mazu a zase mazu :) po kazdem namoceni hledam krem. Jar muzu jen nejaky super eko (jinak hned vyrazka), to stejne mydlo na ruce. A udrzuju nehty ciste, zadne laky, spise kratsi nez delsi - a rekla bych, ze je mam pekne :) mej se hezky, V. ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jeee, to já bych umřela, jak musím mazat celé tělo, tak ruce ne, okamžitě je mám po namazání zpocené a strašně mi ten pocit vadí (vyzkoušela jsem už hodně krémů, takže to nebude jen jedním nekvalitním) ... ale je pravda, že po umývání nádobí je mažu okamžitě, na to jsem si zvykla, páč skorotchýně nám nakoupila 4 velké butely jaru a můj chudáček eko prostředek teď sedí v koutě, než se na něj dostane :(

      Vymazat
  3. Ahoj Liško, objevila jsem díky tobě svůj nejoblíbenější bb cream (ten přírodní z Rossmanna, akorát už ho bohužel nedělají), tak se chci taky podělit o dvě věci, které mi teď udělaly dobře:

    První je mejkap Alverde, takový tekutý v matné skleněné lahvičce, evidentně inspirovaný tím tekutým silikonovým od l´Oreálu. Asi ho vyřazují z prodeje, byl tam za osmdesát korun a já jsem ho po nějakém zkratu (tedy zblbnutí cenou, ale stejně jsem doma žádný neměla, ten bb i lumi přestali dělat) vzala. Když jsem ho začala používat, nadávala jsem si, co jsem to udělala za kravinu, utíkal po tváři a nedal se vrstvit, naprosto ignoroval všechny nedokonalosti pleti, ale po pár dalších dnech používání (jsem lakomá, přece to nevyhodím) jsem zjistila, že mi úžasně spravil a sjednotil pleť. Fakt zázrak. A pak jsem na něj jednou vzala štětec ecotools a zjistila jsem, že při tomhle nanášení už to není nejnemožnější mejkap, ale normální mejkap, prostě prsty ho nanést nejde. Ale ta krásná pleť! Jen když se nanese tím štětcem, tak má matný pudrový finiš, to se mi nelíbí, moje pleť je moc matná i tak, potřebuje lesklý mejkap, škoda.

    A druhá věc, postihla mě teď šílená vyrážka spojená se suchou kůží, myslela jsem, že se udrbu k smrti, normálním mýdlem nebo sprchovým gelem jsem se umýt nemohla, tak jsem na sprchování použila koupelový olej s kozím mlékem a medem od Botanico a kupodivu to pomohlo, jak na vyrážku, tak na suchou kůži, ta je po něm krásně hebká. Ale pro liščí citlivý kožich asi nebude, složení je teda katastrofa, ale kdyby měl někdo bezproblémovou suchou kůži jako já, třeba se mu to bude hodit.

    Jinak, popravdě, trochu se divím tomu medu na citlivé pokožce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ten BB Alterra jsem si teď koupila v Rossmannovi ve výprodeji za 40 Kč, ale za tuto cenu byl jen tmavší odstín, takže s ním čekám na léto, jsem zvědavá, jestli se mé preference po delší době změnily nebo ne ;)

      makeup od Alverde mám taky, dělá naprosto boží sametový finish, matování se mi líbí moc, páč mám mastný čumák, ale nelíbí se mi na něm, že zalézá do pórů a zviditelňuje suchá místa :( zkoušela jsem nanášet prsty i štětcem a pokaždé stejný problém, což mě teda dost mrzí, ale díky tobě to zkusím znovu, třeba se chytne!

      Botanico opravdu nemá bůhví jaké složení, ale chodím tam kupovat chlapovi šumivé koule do koupele, páč na rozdíl od jiných značek tam vyjdou na 20 Kč (někde za ně chtějí i 80) ;)

      a proč by med neměl jít na citlivou pokožku? jsem s ním nikdy problém neměla, samozřejmě nesmí být člověk alergický ;)

      Vymazat
    2. Aha, ono to souvisí s alergiemi, já myslela, že je to taková celkově dráždivá látka, promiň :-)

      Vymazat
    3. se vůbec neomlouvej, každý je přece alergický nebo náchylný na něco jiného ;)

      Vymazat
  4. Dýňový olej! Myslím, že jsme měli doma nějaký na jídlo, ale jako kosmetickou pomůcku jsem ho ještě nezkoušela (a jsem nadšená z informace, že existuje). Podobnou masku si dávám na vlasy (med, citrón, kokos), tak věřím, že i nehty bude vyživovat skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ono existuje strašně moc olejů, taky se občas nestačím divit, když si čtu složení nebo na nějaký narazím ;) na vlasy to funguje samozřejmě taky, je to taková multifunkční maska (a občas se neudržím a olizuju si prsty, páč to i dobře chutná, ale to je samozřejmě tajné :D)

      Vymazat
  5. Jé tak to je naprosto super jednoduché, moc ráda vyzkouším. Zvu tě k mé jarní soutěži.
    http://monalisabeautyeri.blogspot.cz/2016/04/jarni-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, většinou tyto suroviny má každý doma, místo dýňového oleje se dá použít i olivový a je to rychlé a jednoduché ;)

      Vymazat
  6. Hmmm... taky bych měla něco se svými drápy dělat, teď se mi celkem loupou... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já už jsem byla jednu dobu i zoufalá, páč jsem nevěděla, co s nimi, tohle ale fakt zabírá ;)

      Vymazat
  7. To je přesně to, co potřebuji momentálně. moje nehty jsou v hrozném stavu, už asi 2 měsíce nelakuji, takže tohle bych mohla zkusit. A dýňové semínka si přidávám do salátů, tak snad se vzpamatují ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já lakuju pořád, páč jsem někde vyčetla, že když jsou nehty zničené a bez "ochrany" v podobě laku, tak trpí ještě víc, ale kdo ví, jak to doopravdy je :D ... fuj! salát! :D

      Vymazat
  8. Dýňový olej je na nehty to nejlepší! Používám ho už cirka od 15. Nehty mi rostou jak blázen a jsou nádherně bílé! Jakkoliv nedisciplinovaný člověk jsem, tak tuhle kúru si dělám denně, na noc. Mažu nehty a okolí směsí oleje a bambuckého másla (stačí rozehřát na plotně a do schládlého přidat dýńový olej klidně i v poměru 1:1), skvěle se nanáší a nestéká. Mažu i na nehtové okolí, když mám nalakované nehty - po odlakování nejsou vysušené. Pak ještě na popraskané rty a odřený nos po rýmě..je to takový universální prostředek :o) ale je třeba to dělat pravidelně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. kéž bych se dokopala k té pravidelnosti! ale věřím tomu, že to zabírá, dýňový olej je na nehty zázrak a bambucké máslo si mažu na obličej, je to momentálně jediná věc, která mi neucpává póry ;) se mi na přírodní kosmetice líbí, že si člověk spoustu věcí může udělat jednoduše sám doma smícháním pár věcí a výsledek je kolikrát lepší než od kupovaných předražených produktů ;)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)