Přírodní tekuťáky - 8 minirecenzí

Minule jsem si tak trošku připravovala půdu pro tento článek, abych se pořád nemusela opakovat. Popsala jsem hlavní nevýhody přírodních tekutých makeupů. Já jsem totiž ten pravý ještě pořád nenašla. Nevyzkoušela jsem jen těchto osm, ale i spoustu dalších ze vzorečků nebo i plných balení. A samozřejmě jsem jich ještě plno nezkusila. Můj hlavní problém je ucpávání pórů - čumák reaguje na kde co, proto mi 90% přírodních tekuťáků nesedí. Nechci vás tím ovlivňovat, ale zmínit jsem to musela. Tak jdeme na to!




Na fotce oproti minule chybí Zuii tekuťák, ten jsem už stihla poslat dál do světa. Bohužel mi, klasicky, ucpával póry, jinak jsem na něm neshledala žádnou vadu. Krytí měl nižší (ostatně jako všechny ostatní), konzistence krémová, dobře se roztíral a držel. Pokud se vám líbí složení a nevadí vám, že dělá přirozený efekt, klidně do něj ;).


Cosm´etika Vegan Organic BB Cream



Krytí: nízké, jen sjednotí
Konzistence: spíš gelovitá
Vůně: zvláštní, ne moc příjemná, jemná, jde cítit jen při nanášení
Balení: plastové s pumpičkou a posouvacím dnem
Výhody: neucpává póry
Nevýhody: pouze 1 odstín, který se má přizpůsobit všem

Toto BB je hodně chválené a já chápu proč. Snadno se roztírá, pleť spíš sjednotí, o nějakém krytí nemůže být řeč. Pokud máte hezkou pleť, bude vám vyhovovat. Jeden odstín pro všechny, to je trošku risk. On se i přizpůsobí, ale nevěřím tomu, že bude sedět všem. A díky gelovité konzistenci se lehce stírá z obličeje. Pleť sice hydratuje, ale zase se po pár hodinách lesknu - bez pudru nemyslitelné. Pro mě prostě není ideální. Možná o víkendu na doma nebo pod minerální makeup...

Složení: Aqua (voda), isostearic acid (kyselina isostearová), octyldodecyl stearoyl stearate (vyroben z přirozeně se vyskytující mastných kyselin kyseliny stearové), propanediol (konzervační látka), CI 77891 (oxid titaničitý), sucrose hexadecanoate (emulgátory z cukru a rostlinných olejů), glyceryl stearate (monoglycerylester kyseliny stearové), cetearyl alcohol (směs cethylalkoholu a stearylalkoholu), potassium hexadecanoyl hydrolysed wheat protein (hydrolyzovaný pšeničný protein), glyceryl caprylate (ester glycerinu a kyseliny polyakrylové), tocopherol (vitamín rozpustný v tucích), CI 77492 (oxid železa), microcrystalline cellulose (mikrokrystalická celulóza), cellulose gum (celulózová guma), CI 77491 (oxid železa), Simmondsia chinensis seed oil (jojobový olej), parfum (parfém)*, CI 77499 (oxidy železa)*, glycerin*, cellulose (celulóza)*, xanthan gum (xanthanová guma)*, silica (křemen)*, CI 77820 (stříbro)*.

Cena: 559 Kč, koupíte tady
Obsah: 30 ml


Avril BIO hydratační makeup




Krytí: nízké, vyšší než Cosm´etika, ale korektor nutný
Konzistence: hodně tekutá
Vůně: nasládlá, jemná
Balení: plastové se šroubovacím vrškem
Výhody: nízká cena, neucpává póry
Nevýhody: při nanášení žmolkuje

Velkou nevýhodou Avrilu je, že jsou s ním nesnáze při roztírání. Pokud jej chcete zapracovat prstama, začne žmolkovat. Pokud se snažíte štětcem, nakreslíte si na obličej čáry. Nejlepší je tedy Beauty Blender, ten ale nemá každý. Kryje lehce, ale na obličeji vypadá hezky, jakmile zaschne, tak drží. Po zapudrování značka ideál. Pro vyšší krytí by se dal vrstvit, ale kdo má ráno čas se s tím crcat? Já ne. Vzhledem k tekuté konzistenci a tomu, že makeup stojí na víčku po otevření dost teče.

Složení: Aqua, Caprylic/Capric Triglyceride, Dicaprylyl Carbonate, Simmondsia Chinansis Seed Oil*, Glycerin, Glyceryl Stearate, Alcohol, Lauryl Laurate, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Microcrystalline Cellulose, Benzyl Alcohol, Sodium Stearoyl Glutamate, Helianthus Annuus Seed Oil, Glyceryl Caprylate, Xanthan Gum, Parfum, Medicago Sativa Extract*, Silica, Tocopherol, Cellulose Gum, Dehydroacetic Acid, Sodium Phytate, Sodium Chloride, Sodium Benzoate, Dendrobium Phalaenopsis Flower Extract, Citric Acid, Soduim Hydroxide, +/- CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77891.

Cena: 239 Kč, koupíte tady
Obsah: 30 ml


Couleur Caramel hydratační makeup



Krytí: nízké, stejně jako Avril
Konzistence: tekutější
Vůně: jako mladý, čerstvě vyloupaný hrášek (fakt)
Balení: skleněné, s pumpičkou
Výhody: dobře se roztírá, drží
Nevýhody: ucpává póry, vysoká cena

Jestli si myslíte, že mi s tou vůní hrabe, tak tou jsem si naprosto jistá! Konečně něco umím rozpoznat! :D Kdyby mi neucpával póry, tak bych ho měla i ráda. On se totiž dobře nanáší, do pleti se hezky vsákne, nikam necestuje a nedělá neplechy. Lehučký jako vánek, spíš sjednotí a hydratuje. Pudr nutný. Pro starší nebo suchou pleť ideál. Ale stojí raketu...

Složení: Aqua (Water) - Glycerin - Caprylic / Capric Triglyceride - Rosa damascena flower water * - Oleyl Eruca - Plukenetia Volubilis Seed Oil * - Prunus armeniaca (Apricot) kernel oil * - Polyglyceryl-6 Stearate - Persea gratissima (Avocado) oil * - Sesamum Indicum Seed Oil * - OLEA europaea FRUIT OIL * - Argania spinosa seed oil * -triglyceridy C10-18 - Stearic acid - Palmitic acid - Sodium hyaluronate - Theobroma cacao (Cocoa) seed butter * - alarmu esculenta Extract - Polyglyceryl- 6 Behen - Benzyl alcohol - Microcrystalline cellulose - Tocopherol - Cellulose gum - Cellulose - Sodium citrate - Dehydroacetic acid - Parfém (fragrance) - d-limonene - Geranio l- Linalool - Silice. [May contain (+/-): CI 77891 (Titanium dioxide) - CI 77491 (Iron oxides) - CI 77492 (Iron oxides) - CI 77499 (Iron oxides)] - CI 77007 (Ultramarine)]

Cena: 925 Kč, koupíte tady
Obsah: 30 ml


Alterra 6 in 1 Beuty Balm



Krytí: nízké, spíš sjednotí, stejně jako Cosm´etika
Konzistence: gelovitá
Vůně: nasládlá, podobná Alverde klasice, ale jemnější
Balení: plastové, se šroubovacím vrškem
Výhody: neucpává póry, nízká cena
Nevýhody: nízké krytí, pouze 2 odstíny

Alterra tak překvapila, že se dostala do nejlepších malovadel roku 2017! Na rozdíl od všech ostatních soupeřů má totiž jednu velkou výhodu - koupíte ji v drogérii a stojí pár kaček. Pleť jen sjednotí, takže používám jako podklad pod minerální makeup. Samostatně jen o víkendu, když má přijít návštěva a já chci vypadat trochu líp. Dobře se nanáší, drží a neucpává póry. Na výběr jsou jen dva odstíny - světlý na zimu, tmavý na léto. Naštěstí mi sedí oba. Kdyby BB krylo aspoň o trochu víc, nemusela bych hledat jinou variantu :(.

Složení: Aqua, Glycine Soja Oil*, Caprylic/Capric Triglyceride, Titanium Dioxide, Alcohol*, Myristyl Myristate, Olea Europaea Fruit Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Sodium Lactate, CI 77492, Tricaprylin, Tocopheryl Acetate, Cetyl Alcohol, Xanthan Gum, Stearic Acid, Microcrystalline Cellulose, Sodium Hyaluronate, Butyrospermum Parkii Butter*, Alumina, Dehydroxantan Gum, Algin, Hydrogenated Palm Glycerides, CI 77491, CI 77499, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Hydrogenated Lecithin, Lecithin, Lysolecithin, Brassica Campestris Sterols, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Benzyl Salicylate**, Geraniol**, Citronellol**, Citral**, Benzyl Benzoate**, Benzyl Alcohol**, Farnesol

Cena: okolo 100 Kč, koupíte v drogérii Rossmann
Obsah: 50 ml


Zao hedvábný tekutý makeup



Krytí: nízké až střední (zatím nejvyšší)
Konzistence: hustá
Vůně: nic moc, docela mi smrdí
Balení: plastové, se šroubovacím vrškem
Výhody: pokus o matující přírodní tekuťák
Nevýhody: neroztiratelnost, zvýrazní, co nemá

Konečně se někdo pokusil o matující tekutý makeup! Už jen za to má u mě Zao plusové body! Ono je totiž dost těžké něco takového v přírodních vodách najít. Nacpat lahvičku oleji a másly, které hydratují, rozjasňují a pečují umí každý. Bohužel se u Zao nevychytala konzistence. Makeup se špatně roztírá, musíte pracovat rychle, protože okamžitě zasychá. Štětcem to není možné, Beauty Blender taky není ideální. A když už se vám to povede, zvýrazní všechna suchá místa a neplechy na obličeji. Škoda...

Složení: Aqua (Water), Phyllostachis Nigra Extract1), Propanediol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil1), Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil1), Sucrose Palmitate, Cetearyl Alcohol, Glyceryl Stearate, Olive Glycerides, Tocopherol, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)1), Potassium Palmitoyl, Hydrolized Wheat Protein, Glyceryl Caprylate, Microcrystalline Cellulose, Cellulose Gum, Silver (CI 77820), Cellulose, Parfum (Fragrance)

Cena: 700 Kč, koupíte tady
Obsah: 30 ml


Mádara Tónovací Fluid Moonflower



Krytí: skoro žádné
Konzistence: krémová
Vůně: zase jako mladý hrášek (a ještě víc než CC)
Balení: plastové, s pumpičkou
Výhody: dobře se roztírá
Nevýhody: ucpává póry

Ano, vím, že je to tónovací fluid, takže nemá krýt. Má sloužit jako hydratační péče, která lehce sjednotí pleť. Což fakt dělá. Jenže se po něm lesknu. A taky mi ucpává okamžitě póry. Cena se zdá nízká, ale v balení je pouze 15 ml.

Složení: Aqua, Alcohol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil1), Glycerin2), Rosa Damascena Flower Water1), Cl 778913), Cetearyl Alcohol, Butyrospermum Parkii Butter1), Cl 77019 (Mica)3), Cetearyl Glucoside, Algae Extract, Calendula Officinalis Flower Extract1), Chamomilla Recutita Flower Extract1), Plantago Major Leaf Extract1), Rosa Canina Fruit Extract1), Cl 774923), Aroma, Palmitic Acid, Stearic Acid, Cl 774913), Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Xanthan Gum, Cl 774993), Sodium Phytate, Limonene4), Linalool4), Citral4)

Cena: 271 Kč, koupíte tady
Obsah: 15 ml


Alverde Mineral Makeup



Krytí: nízké
Konzistence: hustší
Vůně: typická alverdí
Balení: plastové, se šroubovacím vrškem
Výhody: ideál pro mastnou pleť, nízká cena
Nevýhody: zvýrazňuje suchá místa

Pro mastnou pleť ideál! Ale jen pro mastnou. Suchá v žádném případě, normální možná, smíšená ne. Zvýrazňuje totiž suchá místa a nedokonalosti. Ne tak výrazně jako Zao, rozhodně má lepší uživatelské vlastnosti. Roztírá se nejlíp prsty. Já ho používám hlavně v létě a mám několikáté balení. I když má pár nevýhod, pořád se za tu cenu vyplatí. Jednooký mezi slepými králem ;).

Složení: Aqua, Olea Europaea Fruit Oil*, Carthamus Tinctorius Seed Oil*, Alcohol*, Myristyl Myristate, Butyrospermum Parkii Butter*, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Glycine Soja Oil*, Tricaprylin, Cetyl Alcohol, Argania Spinosa Kernel Oil*, Glyceryl Stearate Citrate, Silica, Glucose Glutamate, Prunus Armeniaca Fruit Extract*, Prunus Persica Fruit Extract*, Algin, Hydrogenated Palm Glycerides, Xanthan Gum, Dehydroxanthan Gum, Microcrystalline Cellulose, Hydrogenated Lecithin, Brassica Campestris Sterols, Tocopherol, Helianthus Annuus Seed Oil, Ascorbyl Palmitate, Parfum**, Linalool**, Limonene**, Citronellol**, Geraniol**, Citral**, Benzyl Benzoate**, [+/- CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77499]

Cena: 99 Kč, koupíte v DM drogérii
Obsah: 30 ml


Couleur Caramel krémový kompaktní makeup



Krytí: nízké až střední (stejně jako Zao)
Konzistence: tuhá
Vůně: smraďoch, podobná Zao
Balení: papírová tyčinka obalená průhlednou fólií
Výhody: super pro mastnou nebo smíšenou pleť
Nevýhody: hůř se nanáší, vysoká cena

V jedné větě - lepší Zao. Bála jsem se té tuhé konzistence, že se bude hůř rozmazávat. A taky že jo. Stačí si najít grif nebo pomocníka - dobrý štětec. Dokonce se dá dosáhnout vyššího krytí, chce to ale práci a čas. Obal není ideální, jak vidíte na fotce - fólie se časem začne odlupovat a nevypadá to hezky. Makeup drží na čumáku celý den a dokonce se s ním nelesknu. Byl by vítězem celého dnešního klání. Já mám ale podezření, že mi ucpává póry... Takže ho vytáhnu jen občas.

Složení: squalane - DECYL OLIVE Esters - SILICA - Copernic Cerifera (CARNAUBA) WAX * - PRUNUS Amygdalus DULCIS (SWEET ALMOND) OIL * - Butyrospermum parkii (SHEA) BUTTER * - SQUALENE - Adansonia digital (BAOBAB) SEED OIL * - Tocopherol - PARFUM (Fragrance) - LINALOOL [+/- Může obsahovat: CI 77891 (Titanium dioxide) - CI 77491 (Red iron oxide) - CI 77492 (Yellow iron oxide) - CI 77499 (Black iron oxide)]

Cena: 958 Kč, koupíte tady
Obsah: 16 g


Jaký je tedy závěr? Ani jeden není ideální! Potřebovala bych vyšší krytí. Chtěla bych, aby se makeup snadno nanášel, aby lehce matoval a aby vydržel na čumáku celý den. A aby mi neucpával póry. Ano, jsem nenáročná :D. 

Každopádně znovu bych si koupila pouze Alterru a Alverde, což už se taky několikrát stalo. Alterru dávám pod minerální makeup, Alverde mi sedí v létě. Oba jsou lehce sehnatelné, oba levné.

Vyložený průšvih je podle mého Zao, ten nemůže sedět nikomu díky své konzistenci a minimální roztiratelnosti.

Ostatní jsou OK (když pominu, že mi někteří ucpali póra), ale nic, co bych potřebovala znovu.

Co vy na to? Máte svého favorita? Existuje ideální přírodní tekuťák? Kdo je stejná frfňa jako já?

Užívejte podzim!

L.
















Komentáře

  1. Super článek. Taky jsem měla na zkoušku Zuii tekutý makeup, ale nějak mi neseděl. To stejné u makeupu Benecos a So´Bio. Konečně jsem péčí dala pleť trochu do pořádku, vlastně mi jen stačí trochu překrýt póry a menší flíčky a na to mi vyhovuje Zuii pudr. Předtím jsem měla Laveru kompaktní makeup a nebyl vůbec špatný. K tekutým makeupům už se vracet nebudu. Zatím :)

    H

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky za pochvalu i zkušenosti :) kéž bych mohla použít jen pudr! to je můj sen! :D ... Laveru jsem zkoušela taky, dokonce je o něm na blogu pravěká recenze, jen mi prostě vadí, že opět málo kryje ... ale můžu si za to sama, neměla jsem pokoušet osud a zůstat pokorně u minerálnímo makeupu, který mi sedí :D

      Vymazat
  2. Ja mam uplne opacnu skusenost :D alverde mineralny makeup uplny pruser co sa tyka rozotierania, skusala som vsetky sposoby, ale nedalo sa s nim pracovat. Zao super, za mna jeden z tych lepsich makeupov. Mala som aj Avril, celkom ok, ale Zao mi sedel viac. Momentalne pouzivam Zao mineralny makeup

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. asi máme rozdílnou pleť! ;) Zao minerální mám zrovna teď na cestě, tak jsem zvědavá!

      Vymazat
  3. Já přírodní kosmetiku miluju, ale co se týče make-upu, musím používat ten konvenční. Ty přírodní nekryjí a já to občas potřebuji. Pleť teda nemám vyloženě problematickou, ale na některé pupínky je i korektor slabý :-D když jsem zkoušela od Zuii rtěnku, ani jako rtěnka se nechovala, jak měla slabou pigmentaci. Ale třeba rozjasňovač, to byl lesk jako blesk.
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. musím přiznat, že už jsem několikrát přemýšlela, že se na to vykašlu a budu používat konvenční makeup, ale je mi jasné, jak by dopadlo, kdybych si na sebe plácla silikony :D jinak se snažím používat přírodní dekorativku v tom, co jde na celý obličej, ale třeba oční stíny, tvářenky, rozjasňovač nebo rtěnky mám i "chemické", občas prostě musíme dělat kompromisy ;)

      Vymazat
  4. Mně stačila jedna zkušenost s přírodním tekutým make-upem, s Laverou. Mastnota a hnusna barva. Už nezkousim a kupuju mimo prirodni vody. Pečující prirodni kosmetice jsem věrná, ale sminky neresim.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, se šminkama je to trošku horší, i když se začínají i k nám dostávat zajímavé značky přírodní dekorativky ... ale stejně si myslím, že si ještě chvilku počkáme a že minerální makeup je prostě jistota! ;)

      Vymazat
  5. Od jara přes léto až doteď byl pro mě ideální GinZing SPF 40 Energy Boosting Tinted Moisturizer od Origins. Já, s hystericky přecitlivělou smíšenou (místy spíš suchou) pletí jsem ho mohla nanášet přímo na pleť, kterou nejen krásně hydratoval, ale ještě příjemně nabarvil a sjednotil (a fakt rozzářil! + to pefektní SPF). Jestli ale potřebuješ krytí, tak to teda prd a vořech, tam je třeba korektor. Jo, a jsem spíš bledule, tak jsem měla strach z - jediného - odstínu, ale dobrý. Renina Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Origins bohužel není přírodní, i když se tak tváří :( a já jsem frfňa, už bych si silikon na čumák nedala ...

      Vymazat
  6. Ahoj Lišti :-) Já mám skoro vypoužívaný Cosm´etika BB Cream, asi budu plakat :-/ skvělý na sjednocení pleti, je pravda, že to krytí je nic moc, ale od toho mám korektor od Couleur Caramel a akorát jsem se s ním musela naučit pracovat a pořádně ho zapracovat do pleti a oba jsou super :-) Jinak mám přírodní ještě hydratační makeup od Dr.Hauschky a ten je více krycí, rychle schne, ale dle mého zase super splyne s pletí... Ani u jednoho necítím, že jsem si cokoliv nanesla na pleť :-)
    Doporučuju alespoň vyzkoušet toho Dr. Hauschku ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sakryš, já na korektor vůbec nejsem zvyklá, nikdy jsem ho nepoužívala, jen v pubertě na výkvět, teď maximálně 1x měsíčně na nějakého pupence ... Dr. Hauschku jsem zkoušela, ale bohužel obsahuje kokosák, který je vrchní ucpávač pórů :(

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)