Mátové osvěžení od Saloos

Vedro, hic a pařák! V posledních týdnech hrůza děs. Zvlášť pro nás, kteří trpíme už při 25° C. A co teprve čtyřicítky, dáte si? :D Potím se tak, že bych mohla chodit zavlažovat sousedovi anglický trávník. Zmrzlinu jím po kilech, v podstatě místo vody. A pleť se mi zbláznila. Dokážete si představit, že můj mastný čumák může být ještě víc mastnější? Taky jsem si myslela, že to nejde ... Nicméně se mi ucpávají všechny póry. I ty, které nemám. Sem tam vyleze i nějaký pupenec. Krásná podívaná. V létě jsem vyloženě sexy ... Takže hledám jakékoliv vysvobození, ochlazení a pomoc.




Když mi psali ze Saloos, že si můžu k recenzi vybrat tři jejich výrobky, květinová voda byla jasná volba. Jelikož se na noc patlám olejem, který vyžaduje použití nějaké tekutiny jako podkladu, nemusela jsem se dlouho rozmýšlet. Jasně, mohla bych použít obyčejnou vodu z kohoutku. Ale proč si taky jednou nevyhodit z kopýtka ;). Mají na výběr víc variant, já jsem klasicky sáhla po té pro mastnou a smíšenou pleť. A tak se ke mně dostala Máta peprná.

Získává se z čerstvých listů máty peprné, která je charakteristická čistou a svěží vůní. Má za úkol čistit, zklidnit a oživit unavenou pleť. Slibuje i usnadnění rozčesávání vlasů a zklidnění pokožky po holení a depilaci. Esenciální olej z máty peprné může příznivě působit při únavě. (zdroj)




Vodu koupíte ve skleněné lahvičce s praktickým rozprašovačem a plastovým vrškem. Na ten si musíte dávat bacha, páč není zrovna nejpevnější a při převážení nebo hrubějším zacházení může prasknout. Aplikace je pohodlná a bezproblémová, rozprašovač totiž vypustí květinovku hezky rovnoměrně. Na celý obličej stačí třikrát zmáčknout. K balení nemám žádné výhrady, design je klasický saloosácký a žlutá barva docela prozáří poličku v koupelně. Obsah 50 ml, cena 96 Kč, seženete v DM drogerii nebo třeba tady.

Složení: čistý vodní destilát z mátových listů, 2% alkoholu





Voda voní docela silně jako mátové bonbóny, což není vůbec na škodu. Ráno vás okamžitě probere a v parných dnech osvěží a vytáhne z ulepené nálady. Jde cítit jen při aplikaci, na pokožce nepřetrvává.

Jak už jsem psala, kupovala jsem ji hlavně pod oleje. A svou funkci plní - večer nastříkám na vyčištěnou pleť a nanesu olej. Pomůže mu se vsáknout do pokožky a nezmastit ji ještě víc. Abych pravdu řekla, tak rozdíl mezi mátovou vodou a termální vodou jsem vůbec nezpozorovala. Čumák není míň mastný, ani nepůsobí nijak antibakteriálně proti pupencům a neškodníkům. Abych ale byla spravedlivá, to voda vlastně vůbec neslibovala.

Ona je totiž naprosto úžasná v těchto vedrech. Dáte ji do ledničky (nemusíte, ale účinek bude ještě lepší) a kdykoliv během dne přestříknete na obličej. Okamžitě se dostaví chladící efekt a úleva. Nanáším v pohodě i na makeup. Nic se nerozmazává ani nestéká. Musím říct, že bez ní bych si poslední dny ani nedovedla představit!

Zaujalo mě i použití na vlasy - má prý usnadnit jejich rozčesávání. Upřímně mi bylo líto stříkat vodu do vlasů, páč bych ji strašně rychle spotřebovala. Jednou jsem si ale chtěla navlnit vlasy, kulmu nepoužívám, tak jsem si zapletla copy a nastříkala je mátovkou. Trošku jsem se bála umaštění nebo zmatnění kadeří, ale nic takového se nekonalo. Vlny jsem měla hezké a lesklé.

Pro někoho může být podobný produkt zbytečný, já ale vím naprosto přesně, že až mátová lahvička padne za vlast (a že už jí moc nezbývá), koupím další. Tentokrát třeba jinou variantu, na výběr je jich dost (např. neroli, levandule, růže, tea tree, santalové dřevo, meduňka ...). Za to usnadnění nanášení podkladu pod oleje a hlavně osvěžení v horkých dnech nebo na cestách si mé doporučení rozhodně zaslouží.

Používáte květinové vody? Jakou máte nejraději? Co vám pomáhá přežít hnusácké vedra?

Užívejte chládek!

L.



Komentáře

  1. Já si nejsem jistá tím alkoholem ve složení zda by mi nevadil :/ ale asi ji vyzkouším, dlouho jsem neměla voňavou vodičku ve spreji, pořád jen termální a to v těch šílených vedrech nebylo nic moc. Taky mám smíšenou a zbláznila se mi , i když asi to bude i častější konzumací vínka s kamarádkami,když je tak pěkně člověku se nechce sedět doma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. alkoholu je tam maličko, jen 2%, podle mě to ani nemůže mít na pokožku vliv, ale co já vím, každopádně žádného nepříznivého účinku jsem si nevšimla ;) ... vínko nemůže mít absolutně špatný vliv, to ať mi nikdo netvrdí, vždyť říkají, že je to blahodárný nápoj, tak bych se toho držela ;) :D

      Vymazat
  2. Měla jsem meduňku a vystříkala jsem ji za pár dnů. Hrozně rychle ubývala :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. fakt? :O toš to já fíkám každý den pod olej a používám už snad dva měsíce! asi záleží, na co jsi ji používala a kolikrát denně ;)

      Vymazat
  3. Mě se Saloos moc líbí svojí širokou nabídkou květinových vod, ale osobně mám raději květové. Byť je tam toho alkoholu málo, tak i přesto tu mojí smíšenou pokožku zbytečně vysušuje a nabádá jí k dalšímu maštění... Navíc, proč tak jsou zrovna 2 % alkoholu? Pokud se nepletu, pro řádnou konzervaci by ho bylo potřeba víc (cca 10 %), a třeba v případě růžové nebo santalové květinovky, které jsou určené hlavně pro suchou a stárnoucí pleť, mi ten alkohol přijde vyloženě blbý...
    Já mám takhle v letních horkách nejraději vychlazený zelený čaj, přidat pár kapek éteráku a můžu se v tom vesele celá koupat! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. taky jsem se tomu alkoholu divila, ale nemá na pleť žádný vliv, aspoň na tu mou ;) ... a díky za tip na zelený čaj, při psaní článku jsem právě přemýšlela, co do té lahvičky naplním po vypotřebování, páč by bylo škoda ji vyhodit, když má obstojné fíkátko ;)

      Vymazat
    2. WT: To je zajímavé, že na konzervaci Tě 2 % zaráží, ale na podráždění a vysušování už by Ti to stačilo. Přírodní ženo, nechceš si trochu zastudovat, jak že to s tím alkoholem vlastně je?

      Vymazat
    3. Zdřídkavice, to, že něco dráždí mojí pokožku nepovažuji nijak za zvláštní, můj ksicht je prostě divnej, takže to jenom konstatuju :) A 2 % alkoholu pro konzervaci přírodní kosmetiky jsou málo, chce to 10 a více. Alespoň tuto informaci mám od chemiků z Nobilis Tilia a slyšela jsem ji i z několika dalších stran.

      Vymazat
  4. Taky nejsem přes léto žádná sexy krasavice (to mě pobavilo :D), ze sluníčka vyraší pupence, makeup se roztéká... No ale, Saloos je božská věc a tuhle květinovou vodu budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já nechápu, jak to některé kočky dělají, že i ve 40° vypadají jako by se právě namalovaly! :D ... vyzkoušej, troufám si říct, že zklamaná nebudeš ;)

      Vymazat
  5. já se cpu melounem a na obličej stříkám obyč vodu z rozprašoavče, jsem nějaká nenáročná :) ale tahle voda mě zaujala celkem

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, stačí i obyč voda, to nepopírám, ale proč si neudělat radost něčím hezčím ;)

      Vymazat
  6. Měla jsem meduňku, a určitě ještě nějaké jiné druhy, a super! Taky jsem je převážně používala pod oleje, a spokojenost :-) Teď se v práci ovlažuju vodou Avene, kterou jsem si loni koupila v nějakém časopise. V práci téměř pořád běží klima, a já mám pocit, že kdybych to na sebe nestříkala, bude ze mě hrozinka :D Jinak mě to teplo baví, a mám ho ráda! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Avene v malém balení jsem měla už několikrát, vždycky taky z časopisu, páč kupuj to za ty prachy, ale tahle se mi líbí víc, páč má osvěžující vůni ;) ... buď ráda za klimu, já mám kancl se střešníma oknama, takže se peču ve vlastní šťávě :/

      Vymazat
  7. rok zpátky jsem měla meduňku a byla skvělá, mám tyhle vody od saloos hodně ráda.

    OdpovědětVymazat
  8. Měla jsem různé vody napříč značkami a nikdy mi žádná nic neudělala. Občas si do prázdné lahvičky dám Vincentku a efekt je stejný. Ale co mě teď baví je termálka Uriage - mikro jemný rozptyl, lehce slaná, prý dokáže pronikat i do pokožky,... Jo a super jsou body spreje - mám klasiku Victoria secret a pak z Oriflamu mátu s malinou a ta je boží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je pravda, že sledovat nějaký výsledek u podobných výrobků není zrovna jednoduché, ale na osvěžení a pro tu vůni je to stejně super ;) termální vodu jsem měla jen od Avene, o Uriage jsem toho četla v poslední době hodně, tak uvidíme, jestli se dostane i ke mně ;) ... body sprej mám od Alverde, ještě z loňské limitky, ale nějak jsem tomu nepropadla, raději se nafíkám parfémem ;)

      Vymazat
  9. Tím hnusáckým vedrem myslíš to příjemné teploučko, co panovalo v minulých dnech? :o))))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ne, tím myslím nehorázný a nechutný pařák, ve kterém se nedalo ani spat, natož tak chodit! :P

      Vymazat
  10. Používám už dlouho tuto pleťovou vodu - meduňkovou. Je úžasná, návyková, osvěžující a hlavně výborná na ošetření podpaží po holení! Vyzkoušejte :-) Na krátké cesty beru také na vlasy, nemusím pak balit balzám na rozčesávání vlasů, funguje skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. meduňkovou kupuju jako další, díky za tip! ;) a po holení jsem ještě nezkoušela, i když je to napsané přímo na lahvičce, nějak mě to nenapadlo, takže aspoň na to příště budu myslet ;)

      Vymazat
  11. Ten prvy odstavec sa totalne hodi na mna. Teda az na ten susedov travnik :D
    Ja som mala verziu Rosalina. Je na mastnu a problematicku plet. Pouzivala som ju miesto pletovej vody a bola dobra. Prijemne vonala a obsahuje tea tree olej. Do prazdnej flasky si teraz prelievam ine pletove vody a tonika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. musím příště oňuchat, teď zas nevím, jestli meduňku nebo rosalinu :D ale tak můžu koupit oboje, že ... to se neztratí :D

      Vymazat
  12. Já tyto osvěžující vody vůbec nepoužívám. Nepřipadá mi to totiž nijak užitečné. Když se chci osvěžit, tak skočím do bazénu. To má teprve smysl. Také jsme si domů pořídili klimatizaci , ta je po bazénu druhá nejlepší věc na léto, bez té už se v létě neobejdu :-) .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)