Liščí srovnávačka minerálních makeupů

Od té doby, co jsem na svůj mastný čumák naplácala minerální makeup, nechtěla jsem používat jiný. Konečně mi nikde nic nestékalo, neopotil se mi obličej po pár hodinách od nanesení a neměla jsem barvu všude, jenom ne na svém místě. Ale abyste si nemyslely, sypký prášek není určený jen pro mastící se typ pleti. Existuje spousta značek, i když to tak možná nevypadá. U nás v ČR se totiž tento trend ještě moc neujal, takže máme omezené možnosti. Díky všem lesním bohům za internet a bezplatné poštovné na některých zahraničních eshopech ;).




Pomocí několika vzorečků a za asi dva roky testování jsem dala dohromady dojmy a názory na minerální makeupy pěti značek. O dvou jsem vám už psala (Lily Lolo - zde prosím neberte v potaz fotku MMU na obličeji, nechtěla jsem ji mazat, když už jsem recenzi zveřejnila, ale neodpovídá realitě a Just Pure Minerals), pro úplnost dodám i pár vět k nim. Jinak si dnes představíme ještě Everyday Minerals, Bare Minerals a Lucy Minerals.




Bare Minerals seženete buď v Sephoře (ale asi jen v Praze, páč já na něj nikdy nenarazila) nebo na internetu. Cena se pohybuje kolem 800 Kč za 8 g. Má SPF 15 a slibuje sametový finish, pěstící účinky, vyhlazení pleti a přirozený jas. Vlastním odstín W15 Light, který má silný žlutý podtón.

Makeup je jemně namletý a vzhledem k tomu, že jej mám v plném balení, můžu ohodnotit i jej. Nic bych mu nevytkla kromě toho, že dírky, ze kterých sypete prášek se nedají zakrýt. Takže při cestování docela nepraktická věc.

Nanáší se lehce - štětcem zapracujete krouživými pohyby do pleti. Kryje středně, ale bohužel mi zalézá do pórů a na obličeji nevypadá hezky. Sedí na něm a i po použití různých pudrů a podkladových krémů na sebe stále upozorňuje a nechce se přizpůsobit.

Vzhledem k vysoké ceně bych ho nedoporučila, dle mého se dají najít o hodně lepší a hlavně levnější pomocníci ;).




Koupit Lucy Minerals bylo ještě do nedávna v naší malé zemičce nemožné, muselo se šmejdit v zahraničí, teď už by se jeden (mimochodem moc zajímavý) eshop našel. Oproti předcházejícímu soupeři vyjde o hodně levněji a ještě k tomu za větší obsah - 379 Kč za 10 g. Slibuje vysoké krytí, voděodolnost, uklidnění pleti a ochranu před sluníčkem. Na fotce vidíte neutrální odstín s názvem Bisque.

Opět se na vás vysype jemný prášek, který se tváří naprosto nevinně. Nanášení probíhá hladce, výsledek je ale bohužel strašný. Nepěkný, ohavný a k naštvání. Opět nepřilne k pokožce a je viditelný, ale ještě k tomu všemu vytváří mapy. Vypadám s ním jako s maskou, která se slupuje.

Výsledek může být způsoben mou mastnou pletí, není vyloučeno, že na suché nebo normální by se nechoval líp. Proto nechci úplně odrazovat, raději si ale nejdříve kupte vzorečkové balení ;).




Troufnu si říct, že s Everyday Minerals každý začínal. Před lety to byla totiž jediná značka, která se tu dala sehnat. Pak nějak záhadně vymizela z českého rybníčku a teď už ji koupíte jen tady. Za 4,8 g zaplatíte 449 Kč. Jasný příklad, že se vyplatí sledovat nejen cenu, ale i množství, páč teď už se Bare Minerals zase tak drahý nezdá, co? ;) U EDM je ještě trošku složitější jedna věc - rozlišují více struktur. Já mám samozřejmě matující verzi (matte) ve velmi světlém odstínu Linen.

Samozřejmě tohle byl můj první minerální makeup. Byla jsem z něj nadšená, naprosto spokojená a vychvalovala jsem ho všude možně. Pak jsem přesedlala na další značky a po dlouhé době se ke mně zase dostal jeho vzoreček. A kruh se uzavřel :D. Měla jsem tedy větší možnost jej porovnat s ostatními a taky už pár zkušeností s tímto typem produktu.

Takže ano, snadno se nanáší, na obličeji nejde vidět, hezky se rozetře a ztratí. Neotírá se a po zapudrování vydrží celý den. Opravdu trošku matuje, ale stejně jsem musela použít pudr, jako ostatně se vším. Jako nevýhodu bych mohla brát jedinou věc - míň kryje. Takže pokud chcete tvářičku jak miminko, musíte použít korektor a vrstvit. Což zabere hodně času. Pokud ale nemáte výraznější problémy s pletí, bude vám stačit ;).


Zleva: Everyday Minerals, Lucy Minerals, Bare Minerals


Jak už jsem psala na začátku, kvůli úplnosti dodávám ještě poznatky se značkami Lily Lolo a Just Pure Minrals, o kterých jsem sice už psala, ale dáme si menší rekapitulaci ;).




Lily Lolo má svůj eshop dokonce i v české mutaci (třikrát hurá!), takže jej pohodlně koupíte přes internet nebo pokud jste z Prahy, můžete jej omrknout v BIOOO. Vyjde na 579 Kč, obsah 10 g. Už je to trošku delší dobu, co změnili design a obaly (dle mého k lepšímu), takže se nelekejte, že na mých fotkách vypadá makeup jinak ;).

Nebudu to protahovat - byla jsem z něj naprosto nadšená a nelitovala jsem žádné koruny, kterou jsem do něj vrazila. I když jsem odstín volila naslepo, krásně mi sedl, prášek byl sice namletý na větší hrudky (s novým balením prý tento nedostatek zmizel), ale nanášel se bez jakýchkoliv potíží. Měla jsem s ním sametovou pleť, krytí střední a nedělal žádnou neplechu. Vydržel po zapudrování celý den a já si lebedila s každou aplikací.

Rozhodně bych ho doporučila a dám za něj packu do ohně. Cena se může zdát vysoká, ale vydrží vám neskutečně dlouho. Přes půl roku určitě (mám dojem, že jsem ho měla dokonce 7 měsíců). Koupila bych každopádně znovu.




S Just Pure Minerals to byl trošku krok do neznáma, páč se u nás značka nedá sehnat. Objednávala jsem z oficiálního eshopu, kde byla zrovna akce 15% na celou objednávku, takže se mi trošku vykompenzovalo poštovné. Navíc jsem si mohla vybrat dva vzorečky dle svého. S komunikací, službami a servisem jsem byla naprosto spokojená, takže není čeho se bát ;). Za 9 g zaplatíte 18 dolarů, což je momentálně asi 450 Kč.

O Lily Lolo jsem vždycky básnila s nadšením a leskem v očích, dokud jsem nepoznala Just Pure Minerals. Ten efekt na pleti prostě musíte zažít, jinak nepochopíte. Naprosto hladký a sametový čumák. Ostatní vlastnosti samozřejmě všechny v pořádku. Ale jakmile začnete chodit nenápadně kolem všech věcí, které aspoň vzdáleně připomínají zrcadlo a plácáte se po rukách, abyste si pořád nesahaly na čumák, bude vám jasné, že jste objevily poklad :D.

Můžete si samozřejmě (jako u všech) objednat vzorečky a vyzkoušet. Jen je trošku nevýhoda zahraničního nákupu a poštovného. Ale za výsledný efekt mi to stojí ;).


Nakonec si dáme pořadí MMU by Liška dle oblíbenosti:

1. Just Pure Minerals (vy víte proč, možná by se dalo strnout pár bodů za nedostupnost, ale počítám s tím, že v dnešní době má PayPal už i roční dítě :D)
2. Lily Lolo (prohrává opravdu o chlup, pokud nemáte koule na zahraniční nákup, jděte do něj!)
3. Everyday Minerals (sice míň kryje, ale na pleti je příjemný a nedělá neplechu)
4. Bare Minerals (vyšší investice, sedí na obličeji a nevypadá hezky)
5. Lucy Minerals (naprosté zlo, mapuje a dává vyniknout všem neřádům, které vidět nikdo nechce)

A jestli si myslíte, že jsem s MMU skončila, tak ani náhodou! :D V zásobě mám ještě velké balení Cosme´tika a Sheer Cover.


Jaký minerální makeup používáte vy? Souhlasíte s mým pořadím nebo byste rázně zakročily? Který mi ve sbírce ještě chybí?

Užívejte!

L.







Komentáře

  1. Ještě doporučuji vyzkoušet Willow Tree Minerals (prodává se na etsy.com), já jsem byla dost spokojená :)

    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. o značce jsem nikdy neslyšela, takže moc díky za tip, hned to jdu okouknout ;)

      Vymazat
  2. potvrzuji tedy, že WTM se vyrovná celkem i JPM. WTM je ještě jemnější a vyhlazuje pleť, bych řekla, že skoro až liftinguje. JPM ale zase tak jako nenápadně projasňuje a tím nemyslím třpytky, spíš mají ty odstíny tak dokonale vychytané, že projasní odstín pleti. alespoň u mě to tak funguje.

    Lucy u mě úplně stejná katastrofa. ono všeobecně mi ty hodně krycí formy nikdy nesedly, včetně krycího EDM, to byla taky u mě katastrofa a musela jsem vychytat, jak nanášet (opatrně). Lucy mi ale navíc dráždil obličej, takže jako bonus jsem měla po odlíčení fleky a svědící pleť.

    Lily Lolo je takové neurazí nenadchne. ale svou práci odvede, to zase jo. stejně bych hodnotila všechny další formy EDM (kromě krycí). Bare jsem nikdy nezkoušela a teď už mě to ani neláká.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jste mi nasadily pěkného brouka do nákupního listu! :D aspoň mám dalšího konkurenta do tabulky ;)

      jsem ráda (já vím, neměla bych), že máš na Lucy stejný názor, páč jsem fakt nechápala, jak něco takového může udělat, se mi to nezdálo a zkoušela jsem pořád znovu, vždy po nějakém čase a vždy s hrozným výsledkem :/ obličej mi naštěstí nedráždil (aspoň něco), ale sranda je, že má být uklidňující a hypoalergenní :D

      od Bare mám ještě skoro celé balení doma (nekupovala jsem, nějak se ke mně dostalo už ani nevím od koho), takže jestli chceš, tak pošlu na vyzkoušení, jen teď nevím odstín (je jiný než z článku), až se vyhrabu z práce, tak pošlu mailem ;)

      Vymazat
    2. Mám JPM už 3 roky, miluju, neplánuju ani zkoušet jinde, jen s odstíny trochu zkouším experimentovat... Objednávala jsem právě před lety po neustále se opakujícím vychvalování trb ;-). A šířím jeho chválu dál...

      Vymazat
    3. musím říct, že vždycky čučím jak z jara, kolik lidí používá a navíc spokojeně používá JPM.

      za Bare děkuji, ale asi nepotřebuji... hlavně mám doma ještě tolik vzorků ke zkoušení, na které se mi akorát práší, že bych raději, aby mi ubývaly.

      Vymazat
    4. ani nevíš, jakou jim děláš reklamu, co? ;)

      Vymazat
  3. Já zkoušela jen Lily Lolo a taky jsem u ní zůstala. Nemám moc odvahu kupovat na slepo po netu. Ráda bych od Lily zkusila BBčko, protože jsem měla v zimě problém se šupinkama které MMU umí zvýraznit.
    M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je pravda, že kupovat přes net bez vyzkoušení odstínu není zrovna sranda, ale mě občas popadne jistá mánie, že ten produkt nutně potřebuju a risknu to :D zatím se naštěstí vždycky povedlo ;) ... o BB od Lily jsem vůbec nevěděla dokud jsem nepsala tento článek a neklikla na jejich stránky, mají tam teď nabídku, že když nakoupíš nad 500 Kč (což je jeden MMU), tak dostaneš vzorek zdarma, což mě teda dost zaujalo :D

      Vymazat
  4. MMU je fakt závislost.. naprosto tě chápu.. :o) za hodně dobrý považuju i MMU Uma ( v Tetě za 80,-kč), rozhodně nejlepší vpoměru cena/výkon/dostupnost.. a nedám dopustit na MMU Guerlain (of kóz..), který ač se zdá drahý, tak není... je ho monstr balení snad 20 gramů a na Elninu je aktuálně za šest stovek!!! To chceš!!! :o))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vidíš, na ten jsem úplně zapomněla, jsem se už na něho dokonce i kdysi byla podívat, ale zdál se mi strašně třpytkový, tak jsem ho tam raději nechala, ale vím, žes mi říkala, že na pleti se netřpytí vůbec ;) ... a neser s Guerlainem! i když takové nabídky se neodmítají, já vím ... :D a kryje aspoň? jaký máš odstín? nebudu se lesknout? áááááá! :D

      Vymazat
    2. Promiň ségra :o)) mám 03, teď je na mě trochu světlý, ale zbytek roku pohoda.. je lehce do žluta a teda nevím, jestli tě potěším nebo ne, ale skoro nekryje.. a lesknout se po něm budeš, protože my dvě se leskneme po všem.. s tím nic nenaděláš.. :o)) a navíc ho na Elninu zdražili, už stojí sedm set... :D
      Jenže je to prostě Guerlain, no.. dělá takový ten krásný finiš, má ťuťu balení a nádherně voní... no, co ti má povídat.. láska.. :o))

      Vymazat
    3. uff, takže ho nepotřebuju, jsem klidná ;) stejně jako jejich slavné koule, zase jsem ušetřila! ale věřím, že jednou do toho "dorostu", to zas jo ;)

      Vymazat
  5. Sice jsem si myslela, že jsem se pátrání po MMU vyhla, když jsem objevila pudr od Alverde, ale ne! Pořád surfuju a vyhledávám, a mám v Praze v plánu nakoupit pár vzorečků, zabte mě! Takže až budu mít i otestováno, dám vědět! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ono se tomu dá lehce propadnout, bacha na to! :D určitě doporučuju vyzkoušet Lily a pokud se tak ještě nestalo, tak donesu vzorek JPM a Bare Minerals ;)

      Vymazat
  6. Já bych to i tady vyzkoušela, ale nějak se mi to pořád nezdá. V USA jsem něco málo vyzkoušela, ale nadšení se nedostavilo. Možná začnu s MMU Uma, jak píše Enka. To se dá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ono ze začátku je těžší si zvyknout na konzistenci a nanášení, taky jsem s tím měla problém, hodně dělá i správný štětec a technika (krouživé pohyby), jakmile na to ale přijdeš, tak nebudeš chtít nic jiného ;) s UMA zkušenost nemám, ale za ty prachy proč ne ;)

      Vymazat
  7. Já se do sypkých make-upů pořád neodhodlala, nechce se mi řešit ty odstíny, delší dobu nanášení a tak. Ale jednou snad... :D Zatím jsem spokojená s tekutým alverde, to je zatím jediný make-up, co mě přesvědčil, že má cenu si na ten obličej něco patlat každý den. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, začátky nejsou zrovna jednoduché, ale jakmile tomu člověk propadne, tak není cesty zpět ;) já jsem odstíny nikdy nijak zvlášť neřešila, řídím se jen tím, že mám žlutý podtón a jsem teplý typ a vždycky jsem se trefila ;) ... a tekutý Alverde teď dávám jako podklad pod MMU místo krému :D

      Vymazat
  8. Tak už mám objednáno kupu vzorků Just Pure i Willow Tree Minerals, můj PayPal účet vám dámy pěkně děkuje.. :-)
    A tobě Liško obzvlášť, protože Tuscan Soul už je doma v celé své kráse, protože při té ceně se přece nebudu obtěžovat vzorečkem.. A když nakupuju, tak přece nebudu platit poštovné kvůli jedné věci, že jo..
    Přijde mi, že sledování blogů je docela drahá sranda :-)
    Ale zpátky k mmu.. Já jsem měla hned napoprvé šťastnou ruku s Lily Lolo, ze které jsem byla úplně unešená, protože drží a navíc mi jako úplně první make-up ever sedla úplně perfektně odstínem. No úplná euforie:-) Akorát teď jsem se překvapivě dost opálila a samozřejmě mi už nesedí. Což je ideální doba k vyzkoušení něčeho nového.. Zatím jsem měla čest právě s EDM a Lucy Minerals. U EDM by mi menší krytí až nevadilo, ale co mají to nové nazvosloví odstínů, jsem si prostě nebyla schopná vybrat ten správný. Takže nic. A s Lucy Minerals mám podobnou zkušenost jako ty, ALE dostala jsem k objednávce vzorek tvářenky a ta je pro mě úplně perfektní. Takže nezatracuju. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hihi, zdravím PayPal a těším se, až otestuješ, pak dej určitě vědět, jaké jsou dojmy, hlavně s WTM ;)

      a voní ti? on není vyloženě líbivka, ale za tu cenu se ta lahvička vyplatí ;) a co sis ještě koupila, přiznej se! jestli tě to uklidní, tak já taky nikdy "neodejdu" jen s jedním produktem, přece nebudu platit poštovné jen za jednu věc! :D

      vidím, že máš taky hodně zkušeností s MMU a že se docela shodnem v hodnocení ;) od Lucy mám taky vzoreček tvářenky, už asi půl roku a zatím jsem ji použila jen jednou :( ne, že by byla špatná, to vůbec, ale nechce se mi ráno s tím piplat, jako vysypávat z toho malého kalíšku obstojné množství, abych to mohla nabrat štětcem :D

      Vymazat
  9. Minerální makeup jsem ještě nezkoušela, jsem hrozně ráda za tu konečnou bodovací tabulku, protože jsem se bála, že nepoznám, který je nej :D Ve kterých eshopech v zahraničí se neplatí poštovné? Budu muset někdy vyzkoušet alespoň nějaký vzoreček, abych poznala, o co zase přicházím. Super článek, obdivuji tvou výdrž se zkoušením nových a nových :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsi si jistá, že chceš znát ty eshopy? :D varuju totiž rovnou, že to vede k nestoudnému utrácení a nalézání úplně nových možností a značek! ... takže jdem na to: http://www.lookfantastic.com/, http://www.beautyexpert.com/, http://www.naturisimo.com/, https://www.lovelula.com/ ...

      Vymazat
  10. Já tedy miluju UMU a ani ty drahé zkoušet nechci, protože UMA je dokonalá. Používám od září každý den, jiné make-upy ani nemám a po neutuchajícím nadšení jsem vykoupila Tety a mám asi šest kusů do zásoby, což je slušný, když mám jeden na pět měsíců. :D Jestli ho přestanou mezitím vyrábět, tak fakt budu brečet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. šest kousků do zásoby! :-O tak to bude asi velká láska! až mi dojdou zásoby, tak půjdu taky vyzkoušet, jsem zvědavá i na složení, je mi jasné, že čistá příroda to nebude, aspoň udělám porovnání ;)

      Vymazat
  11. Tak jsem asi jediná, komu Lucy Minerals fakt sedne :D Ale tak, kdyby se tu našel zájemce, tak bych doplnila, že se dá objednat už i z oficiálního e-shopu a dost často maj slevy (třeba 30%) a teď měli akci 1+1 (což jsem hned objednávala, protože musím míchat dva odstíny). Mají tam už teď 4 různá složení (4 konzistence...víte jak to myslím :D prostě na různé pleti), zatímco na tom českém e-shopu mají jen tu základní a ještě ve starém balení.
    Jinak na WTM se taky chystám...ale čekám až dopotřebuju Tikei, ať mám jako omluvu, že si můžu koupit náhradníka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. WTM mi přišel o dost lepší než Tikei. nebo alespoň Tikei podle mě skoro nic nedělal, málo kryl a žádný wow efekt se nedostavil. a teď mě to tedy docela nalomilo, že bych od Lucy vyzkoušela něco z inovované řady?

      Vymazat
    2. S Tikei částečně souhlasím... já oceňuju, že vypadá fakt přirozeně, ale je dobrý jen na dny, kdy mám pleť v pohodě a nepotřebuju moc krytí. na WTM se teda těším :) ....z nových Lucy mi asi nejvíc sedí konzistence Light. a posílají fakt velké vzorečky, to jsem ještě neviděla :)

      Vymazat
    3. když nevím, na mně vypadá stejně přirozeně i JPM (ten taky docela málo kryje) i WTM (krytí jen o trošku vyšší). ale prostě mají ten wow efekt. jsem byla z Tikei skoro až zklamaná totiž.
      v Lucy vždycky posílali velké vzorky. jako staré EDM v kalíšku. z WTM posílají podle mě jen o něco menší. i když možná na váhu jsou stejné? balení je určitě o kousek menší kalíšek, ale u WTM je fakt úplně plný, co si tak pamatuji tak u Lucy byl tak do 3/4.

      Vymazat
    4. teď jste mě s tou Lucy taky nahlodaly ale! :D jsem neměla vůbec tušáka, že proběhla inovace, i když vzhledem k mé nespokojenosti s jejich MMU jsem po tom ani nepátrala, takže díky za info ;) ... p.s. a budu dělat, že o Tikei jsem ani nečetla, jo? :D

      Vymazat
  12. Já se řadím k těm, kterým mmu Lucy Minerals naopak hodně vyhovuje :D Objednávám na českém eshopu a jsem hodně spokojená. Mám pleť někde na pomezí mezi suchou a normální a ta originální varianta, kterou mají v českém eshopu, mi vyhovuje. Lucije, jaké mají teď nové balení? Mně přijde stejné jak v USA. Adél

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. možná to bude tím, že mám mastný čumák a Lucy se s ním nekámoší ;) proto si myslím, že tvrzení, že MMU se nehodí na suchou pleť je kravina a je mi líto, že si to myslí hodně lidí :(

      Vymazat
  13. Ahojky, na stránkách jsem poprvé a zavedla mě sem právě tato recenze na minerální make-upy. Mám opravdu mastnou pleť a s klasickými make-upy jsem běžně po 3 hodinách jak olejová skvrna, ale teď v létě je to extrém. Vzpomněla jsem si, že jsem před x lety používala Loreal True match minerals a seděl mi, nezanášel pleť, kryl a pleť vydržela rozhodně déle matnější, vyhovovala mi ta sypká pudrová textura. Pak ho ale přestali vyrábět a já bych se teď ráda k MMU vrátila, jenže dle recenzí si nejsem schopná vybrat. Nejdostupnější je pro mě asi Lily Lolo, ale v hodně recenzích píší, že vydrží jen pár hodin, rychle se leskne atd... Ostatní neznám vůbec a netroufám si objednat naslepo, netrefím odstín. Co bys mi poradila? Děkuji, Hanka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)