Pomocníci v boji proti rýmičce

Jakmile se trochu ochladilo, už je to zase tady. Ucpaný noc, knedlík v krku, hlava duní, tuny posmrkaných kapesníků, čaj s citrónem a medem (u nás na Moravě i se slivovicí) a tlustá šála okolo krku. S červeným nosem vypadám jako Rudolf, někdo by mohl říct, že dokonce alkoholik. Ráno se můžu půl hodiny patlat s makeupem, po dvou hodinách ho ale mám místo na obličeji na kapesníku. Co s tím? Dnes Vám ukážu dva pomocníky, kteří dokážou docela dobře vyvolat v ostatních pocit, že jste vizuálně úplně v pořádku, i když máte mužskou smrtelnou nemoc na osm ;).

Než se vrhneme na samotné výrobky, řekněme si trochu o značce Kosmín. Vznik se datuje už od Protektorátu Čechy a Morava a nejdříve výrobek sloužil jako přísada do koupelí při léčbě omrzlin, oznobenin (nechci ani radši vědět, co to znamená), poškození pokožky a k pěstění pleti. Časem se forma změnila z tinktury na mast a přestal sloužit jako přípravek na omrzliny. Receptura byla upravena tak, aby účinně pomáhal v boji proti oparům. V současné době se řada KOSMÍN skládá z 8 druhů emulgelů a mastí s obsahem bylin, rostlinných silic a vitaminů. (zdroj)

Kosmín regenerační na rty



Kosmín na rty je podle mého z celého sortimentu této značky nejznámější. Je to bylinná mast s heřmánkem a slouží k ošetření popraskaných rtů a koutků. Základem je bílá vazelína - její výhodou je stálost a nedráždivost. Důkladně promastí pokožku, přidaný kafr působí protizánětlivě a heřmánek má hojivé vlastnosti. Výrobek neobsahuje barviva ani parfemace a snižuje tak riziko alergické reakce. Koupíte v lékárnách nebo v obchodech se zdravou výživou za 65 Kč.



Balení je megalomanské. Jestli jste čekaly klasickou velikost balzámu na rty, tak jste, stejně jako já, byly na omylu. Bílá plastová tuba se šroubovacím víčkem obsahuje 25 ml výrobku. Designově to není žádná pecka, jednoduchý zelený nápis a velké červené rty. Za ty prachy jste ale nemohly čekat nic lepšího, none?

Důležitější jsou totiž vlastnosti. A ty převyšují jak nehezké balení, tak směšnou cenu. Balzám má průhlednou barvu a z malého otvoru vymáčknete úzkou, docela tuhou housenku. Musíte si tedy pomoct prsty, nanášení z obalu není možné. Což by jako někomu mohlo vadit. Bakterie a tak. Voní silně po bylinkách, víc k tomu bohužel s ucpaným nosem nepovím.

A teď konečně proč jsem ochotná přejít všechny malé nevýhody, které Kosmín má. Dokáže toho totiž hodně. Nejenže regeneruje rty, to umí i kdejaký jiný balzám (i když hodně jich ani to ne). On je i hojí. Popraskané, suché, olezlé, prasklé koutky, dokonce i opary. Po nanesení okamžitě cítíte chladící efekt, připomíná mi to trochu mentol. Stačí pravidelně nanášet a druhý den jste bez problému.

Aby toho nebylo málo, tak se dá použít nejen na rty. Ale třeba taky na ošmirglovaný nos po rýmě (chvilku štípe), krásně dokáže spustit sopel (jo, fuj!) a ulevit od ucpaného nosu. Nebo na suché lokty. Prostě běžte do něj, určitě se Vám doma neztratí ;).





Kosmín nosní



A když už jsme u toho nosu a u rýmičky, můžeme si pomoci i dalším udělátkem. Jako jo, ten na rty Vám bude stačit i na nos, to jsem schopná přiznat veřejně. Aby si někdo nemyslel, že tady dělám nenápadnou reklamu na celou značku. Ale chtěla jsem vyzkoušet i speciál na čumák, abych pro příště věděla.

Kosmín nosní slouží k ulehčení dýchání při rýmě a nachlazení, ošetření pokožky v okolí nosu a má antiseptické vlastnosti. Neobsahuje žádná barviva ani parfemace a tím snižuje riziko alergické reakce. Zakoupíte v lékárně nebo prodejnách zdravé výživy za 65 Kč.



Balení je stejné jako u pyskového předchůdce jen s fialovým pruhem a ukázkou protažení frňáku. Obsahuje také 25 ml krému. Najdete v něm kafr, thymol, mátovou, terpentýnovou, eukalyptovou a levandulovou silici.

Nejvíc mě u výrobku překvapila lehká konzistence. Jsem si říkala, že to přece nemůže hydratovat a už vůbec ne zabránit červenému ošmirglovanému nosíku. Může. Docela jednoduše. Vůně je zase bylinná a nějak mi k podobnému typu výrobku sedí. Má to léčit. A co léčí? Bylinky! Ať žije liščí logika :D. Na rozdíl od kolegy na rty mi nespouští rýmu ven. A neštípe na rozdrážděné kůži. Takže postup jasný - nejdřív mažu Kosmín regenerační na rty (spustí se mi sopel a pročistí dutiny) a potom Kosmín nosní (zklidní kůži pod nosem a předchází suché a zčervenalé pokožce).

Už je Vám to jasné? Po použití těchto dvou pomocníků vypadám na první pohled jako princezna. Krásně nalíčená a upravená. Dokud ovšem nezačnu kýchat, slzet, smrkat a kašlat. To už zase tak hezká podívaná není.

Kdybych směla doporučit, tak určitě berte Kosmín na rty. Ten Vám postačí klidně i sám. Pokud chcete péči o frňák vytunit trochu víc, berte i Kosmín nosní. A nemoc ať se jde zahrabat!

Liščí tip: kdo sleduje FB, určitě už zaznamenal, že Alverde vypustilo na trh vánoční limitku tělového másla, o kterém jsem psala zde. Je to sada tří kelímků o obsahu 50 ml, vůně jsou vanilka, brusinka a jablko ;). A teď ne, že mi je všechny vykoupíte! Mrknout na ně můžete tady, na straně 10.

Znáte Kosmín? Co používáte na odřený nos a popraskané rty Vy? Jak snášíte přechod na studené zimní počasí?

Užívejte! Bez rýmičky!

L.










Komentáře

  1. Pořád se koukám, jak Kosmín někdo chválí, a já ho pořád nekoupila. Na mou duši, už to budu muset udělat. Zrovna by se mi velice hodil, rýma, opar až pod nosem... No, asi jo. :) Hned po těch máslíčkách Alverde. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. máslíčka Alverde jsou důležitější, to naprosto chápu! :D vidím, že jsme na tom s rýmou stejně :( tak přeju brzké uzdravení!

      Vymazat
  2. Za chvilku půjdu kolem jejich výroby. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kosmín na rty mám taky moc ráda, ale abych se přiznala, tak o tom na nos jsem neslyšela, zatím jenom vždycky nadávám, že vypadám celou zimu kvůli rýmě jako Rudolf.
    Díky tedy na tip, až budu zas v lékárně, rozhodně se poptám... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a ten na rty jsi nezkoušela dát na nos? taky zabírá ;) ... kdybych nenarazila náhodně v jednom bio obchůdku na jejich stojan, tak taky nemám ani páru, že toho dělají víc než jen Kosmín na rty ;)

      Vymazat
  4. Kosmín je fajn. Ten nosní jsme ještě neměli a určitě ho zařadím do zimního arzenálu. Ale pro co zaručeně pomydlím už zítra, jsou ta tělová másla. Děkuju za tip!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš za co ;) já už jsem všem v práci dnes oznámila, že zítra končím dřív, abych se stihla do DMka stavit :D a všichni na mě čučeli jak tele na nová vrata :D

      Vymazat
  5. Tak to vyzkouším:)
    Od té doby, co používám kapky Nasic mám i kupodivu míň odřený nos. Má hojivé složení a hlavně se mi po něm nechce tolik smrkat. Přitom krásně protáhne:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)