Momentální čumákopéče

O článek s péčí o pleť jste si několikrát psali. A já si vždycky řekla, že až najdu všechny ideální pomocníky, okamžitě se o ně s vámi podělím. Jenže uplynul rok ... a já pořád ty pravé nenašla. Uplynul další půlrok zoufalého nakupování a zkoušení ... a moje velectěná tlama pořád odmítala samé chuťovky. Snažila jsem se porozumět požadavkům pleti podle složení, pak jsem zabrousila do dražších nebo neprobádaných vod. Hledala jsem tipy pro smíšenou pleť, radila se, četla chytrosti, vymýšlela varianty a utratila moc peněz. Bohužel výsledek nikoho neoslní. Ale stejně si na ten čumák něco mazat musím. Takže dnes nebudu óchat ani jásat (kromě Julči, ale tu už znáte). Nicméně přece nebudeme čekat dalších pět let, než konečně najdu něco, co má idiotská pleť ocení!




Antipodes Juliet Skin-Brightening Gel Cleanser - jsem zařadila do nejlepších pečovadel minulého roku a stále si za tím stojím! Mám druhé balení (jedno vám vydrží rok každodenního použití) a ničím jiným už se odličovat nechci. Měla jsem meziobdobí, kdy jsem chtěla zkusit něco jiného a pak se zase pokorně vrátila k Júlii. Používám na odlíčení celého obličeje, i s očima. Na nějaké dvojité čachry machry jsem líná (navíc mi ty slavné balzámy, oleje a krémy ucpávají pleť), takže potřebuju silného jedince, který stáhne nejen makeup, ale i póry. Antipodes to zvládá ve všech bodech a aby toho nebylo málo, tak naprosto nádherně tropicky ovocně voní.

Karel Hadek citronové pleťové tonikum - tonika od Hadka jsem zkoušela před lety několikrát a zařadila je do kategorie "neurazí, nenadchne". Jenže to můj čumec byl ještě mastný a potřeboval zkrotit. Teď je smíšený a naprosto mu vyhovuje ta neutralita, která neucpává póry, nevysušuje, ale ani nemastí, lehce pleť oživí a projasní. Citronová vůně je ultra jemná, stejně jako celé tonikum. Jen ten obal mi pořád nedává spát. Nemůžu si pomoct. Nebo můžu. Už mám totiž třetí balení. Páč najít přírodní tonikum bez základu z aloe vera je horší jak stezka odvahy. V českém rybníčku skoro nemožné.




Saloos Squalane - skvalan je jediný olej, který má pleť snese. Je tekutý skoro jako voda, vůbec nemastí a okamžitě se vsákne. Ostatní oleje mi dělají těžkou paseku, je jedno v jaké kvalitě, zda jsou jednosložkové nebo míchané. Takže jsem za skvalan ráda. I když mi místo hydratace nic nedává. Nesjednotí pleť, nehojí neplechy, nevyhladí ani neredukuje menší vrásky. Jo, toto všechno bych chtěla. Možná jsem moc náročná? ... Každopádně jsem se s ním musela spokojit, páč mi neucpe póry, pleť po něm nezčervená, nevysuší se jako treska nebo naopak není mastná. Používám na noc.

Saloos Hyaluronové sérum - další takový neutrální pomocník. Druhá složka, u které jsem zjistila, že na ni čumák nereaguje negativně. V krémech mi sice nesedí (spíš krémy mi nesedí všeobecně), ale jako samotný mi hyaluron dělá dobře. Pleť jej nacucne během sekundy a vypadá vyhlazeně, jako bych použila primer. Prý by měl dlouhodobě působit proti vráskám, to já potvrdit nemůžu (ne, že bych je neměla, ale spíš jsem si nevšimla) a hydratovat. Zkoušela jsem kombinovat se skvalanem, ale to už je pro mou pleť moc. Takže nanáším ráno pod makeup.

Zahir Cosmetics Voda z pomerančových květů - květové vody používám už několik let a zatím jsem mezi nimi nezaznamenala větší rozdíl. Maximálně ve vůni. Ale jestli stojí stovku nebo tři - můj čumák nic nepozná. Proč si je teda kupuju? Páč pod ten skvalan něco dávat musím. A taky se mi nechce používat obyčejnou vodu. A taky se trošku rozmazluju. A taky chci něco voňavého, povzbuzujícího a trošku i věřím, že třeba květovky něco dělají (nevím ale co :D). Tato od Zahiru mě nijak nepřekvapila, ale ani nezklamala.




Argiletz bílý jíl - maska pro lenochy. Pokud vám sedí jíl a nechce se vám míchat prášek s vodou, tady dostanete už hotovou směs. V prodeji jsou i varianty se zeleným a růžovým jílem, kupuju pravidelně a střídám. Všichni výhody jílu známe - stahuje póry, čistí pleť a útočí na pupence. Bohužel i vysušuje. Takže po smytí je nutno hydratovat. Pořád si ale myslím, že jílové masky jsou objevem století a nehodlám se jich jen tak vzdát. I když už jsem pochopila, co mají všichni s tím, že jsou po aplikaci červení jako rajče. Vítej, Liško, v klubu... Třicátníků ...

Tarika maska na akné - jsem taky chválila v oblíbencích, taky už mám druhé balení. Pokud se vyklube nějaký hnusák, ať už hnisavý nebo podkožácký, dokáže ho rychle zpacifikovat. Jakmile jsem začala zkoušet nějaký nový krém, olej nebo sérum, vyrojilo se mi takových krasavců hned několik. Nemluvě o tom, když jsem si usmyslela, že najdu ideální přírodní tekutý makeup. Bylo co napravovat, bohužel. Umí taky spolehlivě vysušit, ale za tu zklidněnou a vyčištěnou pleť to stojí.

Soaphoria Chillophoria - další jílová maska, tentokrát s přidanou mátou a olejem. Mám celkem nově, ale už jsem jí přišla na chuť. Ideální jílovka pro smíšenou, sušší nebo starší pleť. Díky jojobovému oleji není čumák tak stažený, ale pořád umí vykázat nějaký ten výsledek. Má dost zajímavou konzistenci (myslela jsem si, že obsahuje med, ale není tam, bohužel) a obsahuje kousky máty. Takže vypadáte jako Shrek s vyrážkou :D. Lehce se nanáší, lehce se smývá, pleť je vyhlazená, póry stažené. Předchozí dva zástupci umí na pohled větší výsledek, na druhou stranu zanechají stahovací následky. Soaphoria je prostě pohodlná.


Co dál? Nevím ... Stále doufám, že najdu ideální krém (olej, sérum, cokoli). Chtěla bych i lepší tonikum. Odličovač i masky si klidně nechám ve stávajícím složení. Nějaké nápady? ;)

Co používáte na čumec vy?

Užívejte!

L.



Komentáře

  1. Ta jílová maska obsahuje fakt jenom jíl a vodu (jak jsem dohledala), nic jiného? Žádný konzervant a tak? Běžně mám doma aspoň kilo čistého práškového jílu, ale změna občas neuškodí, že jo...
    Jinak na Saloos squalane mám co do účinků stejný názor. Ale teď jsem vyzkoušela ten jejich inovovaný mixnutý ještě kaméliovým, arganovým, mrkvovým a rakytníkovým olejem a spoustou výtažků a ten mi přijde lepší, zvládá docela i tu regeneraci. A navíc udělá pleti zdravější barvu... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. žádný konzervant by tam být neměl (mají to napsané i na obalu) a je pravda, že časem maska tuhne, musí se pořádně zavírat, páč jak tam jde vzduch, tak je po ní ;) ... na ten inovovaný jsem se dívala taky, ale oleje ve větším množství mi nedělají dobře, arganový už vůbec :(

      Vymazat
  2. Používám Original Atok, jejich Hyaluronový fluid a olej Dianta. Mají i super masky na obličej a oční krémy...

    OdpovědětVymazat
  3. Já si teď pořídila od Saloosu ten skvalen s kamélií a je moc fajn. Ale má hodně složek, takže je možné, že by ti nějaká nesedla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bojím se toho, právě :( hlavně jak je v něčem hutnější olej, tak mám ucpaného póra, jen se na to podívám :(

      Vymazat
  4. Mám oba produkty od Saloos a ten Squalane používám obcas na noc, líbí se mi, že nemastí pleť a skvěle mi ji hydratuje :)
    Miska blog

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)