Liška a sociální sítě

Si dáme trochu oddych od kosmetiky, co říkáte? :) Jsem nedávno přemýšlela nad tím, že blogování není už moc in. Nebo spíš se dost změnilo. Nejsem žádná brontosauřice, blog píšu čtyři roky, ale doba jde dopředu, vážení! Občas si připadám jako babičky v emhádé, které nahlas lamentují, kam že to ta mládež spěje. A můžou za to ty internety! Přesněji sociální sítě!




Youtube - tento kanál šel od začátku úplně mimo mě. Nevím, jestli je to dobře nebo špatně, každopádně jsem nikdy nenašla čas na to, abych sledovala půlhodinové video o tom, že si někdo koupil novou šminku. Výjimka jsou občas tutorialy na líčení, ráda se nechám inspirovat. Nebo mi konečně někdo může ukázat, jak nanést bronzer, žejo :D. Žádný kanál ale neodebírám. Občas se teda nestačím divit, co se na Youtube scéně děje (nemusíte sledovat, významné excesy a vtipnosti si cestu k vám většinou najdou), buď mě to pobaví nebo si klepu na čelo. Ale jinak mám klidné spaní, páč aspoň jedna závislost se mi vyhnula!





Facebook - to už je jiná. Naštěstí mě zachytil až v prváku na vysoké, kdy jsem měla už trošku rozum. Nedokážu si představit, co by se dělo, kdybych ho měla v pubertě :D. Zlaté ICQ a Xchat! Pamatuju si ještě úplně první verzi, kdy byla jen jedna velká obrazovka a na ní se statusy, ale i všechno ostatní zobrazovalo pod sebou bez nějakého velkého členění. Teď si jako ten brontosaurus trochu připadám ...

Každopádně jsem si zažila zlaté časy efbíčka, kdy jsem sdílela každý prd své existence, počítala lajky, přátele a byla přisoslá většinu dne.

Stránku blogu na FB jsem vytvořila ihned po jeho založení a sdílela nejen odkazy na články, ale všelijaké zajímavosti, odkazy na slevy, soutěže, atd. Bohužel mé nadšení těžce opadlo se změnou rozhraní - už nešlo tak lehce přepínat mezi soukromým a blogovým účtem. Navíc stránka toho blogového vypadá úplně jinak, nezobrazí se vám zeď, příspěvky ostatních, je to nepřehledné a debilní. Chvíli jsem se snažila, pak jsem zcela rezignovala.





Nepřispěl tomu ani fakt, že mě Fejsbuček přestal bavit i v soukromém životě. Stal se z něj v podstatě reklamní kanál a vytáčí mě čím dál víc. Řazení příspěvků už není automaticky po časové ose, nezobrazuje se veškerý obsah, hodně věcí se filtruje, u videí se sám pouští zvuk a vyskakují mi reklamy na dětské pleny a svatební šaty. Ne, dík! :D Jedinou výhodou, kterou ještě stále hojně využívám je, Masanger.

Takže jste si asi už všimli, že na blogový FB sdílím jen odkazy na nové články. Prostě z nostalgie.




Instagram - dlouho jsem se mu bránila. Nechápala jsem, jak někdo může fotit každou kravinu, instalovat půl hodiny všechno možné, aby fotka vypadala dobře, nevrhnout se do jídla hned, ale nejdřív udělat foto, sdílet dokonalou iluzi dokonalého života ...

Jak už ale asi víte, podlehla jsem. A netrvalo dlouho a byla jsem docela závislák. Jak jsem na vysoké dřepěla celý den u Facebooku, teď jsem co deset minut kontrolovala Instasvět. Naštěstí jsem zanedlouho pochopila, že není zas takové neštěstí, když nestihnu sjet všechny fotky, které se za celý den na síti objevily. Že i bez toho můžu žít! :D

Díky Instagramu se otevřela nová vrátka lidem, kteří neměli nikdy čas psát blog. Stačí cvaknout foto výrobku, k němu pár řádků, výstižné a rychlé hodnocení a recenze je na světě. Hashtag a označení výrobce samozřejmě nesmí chybět. Kde jsou ty časy, kdy recenze vydaly na několik dlouhých odstavců textu, co? Si pamatuju, jak jsem popisovala dlouhými souvětími obal, konzistenci, vůni, vlastnosti, účinky ... Teď stačí napsat - je to super, kupte to (jasně, to trochu přeháním, ale víte, jak to myslím). Na zdlouhavé čtení není čas.




Abyste si nemysleli - já si nestěžuju. Výhody Instáče využívám hojně ve svůj prospěch a zatímco články na blog se nedonutím psát v pravidelných intervalech alespoň jednou týdně, na Instagram zvládám dávat příspěvky klidně každý den. Ono je to totiž opravdu jednodušší. Oblíbenosti této sítě nahrává i fakt, že zatímco na blogu za své 4 roky působení mám 276 pravidelných čtenářů, na Instagramu, kde jsem aktivní od března 2016 mám 546 sledovatelů. Aneb čísla mluví za vše.

Hodně holek dokonce přestalo psát blog a přesídlily se pouze na Instagram. Což je podle mě škoda, ale chápu to. Není to takový žrout času, nemusíte se piplat s fotkama, psát dlouhé texty, editovat. Hodíte filtr, krátký popisek, smajlíka, hashtag a je to. Mně ale některé blogy dost chybí, jaksi jsem byla zvyklá na to pomalé tempíčko jednovýrobkových recenzí ;).


Jak to máte se sociálními sítěmi vy? Sledujete videa na Youtube? Používáte Facebook? Taky vás tak pohltil Instagram? Chybí vám články na blozích nebo preferujete "rychlovku"? :)

Užívejte!

L.





Komentáře

  1. Tak mne instagram po narozeni Ani dost vytrhl trn z paty. Zatimco jsem se k PC na psani clanku dostala jen sporadicky, na IG jsem mohla byt porad, protoze jsem zvladla datlovat i jednou rukou pri kojeni 😂 Takze precazna aktivita se mi presunula na IG, FB jen sdilim posty z IG, nejak se mi to zda jako drbaci sit misto informacni (reklamy a plytky obsah tomu dost prispely 😕) a na blog napisu jednou za cas, jak se k tomu dostanu, nejaky epos 😁A jinak, Lisul, ja to mam asi jinak, ale mne treba IG zabere cca 2-3 hodky denne - zpravy, komenty, nove posty, fotky. V podstate mi to zabere to same, co by zabrala recenze na blogu az na to, ze jsou tam jednodussi nastroje nez na bloggeru..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi jasné, že s malou Áňou na psaní článků není čas! ;) ... Přesně jak píšeš - FB už je spíš reklamní médium a než se člověk dostane k nějaké relevantní informaci, tak musí dost filtrovat :( ... S tím Insta jsem to myslela spíš tak, že ušetříš čas při tvorbě příspěvku, aspoň já to tak mám - když dávám článek na blog, tak fotím na foťák, fotky upravuju v grafickém programu a píšu dlouhý text, což dohromady zabere klidně i půl dne práce... Zatímco foto na Insta cvaknu na mobil, prohodím to filtrem, napíšu krátký popisek a za 10 minut je hotovo ;) tu práci kolem (odpovídání na komentáře, na zprávy atd. to už nepočítám, páč to děláš i u blogových článků ;)

      Vymazat
  2. Já jsem na tom tak napůl. Částečně jsem přesedlala na IG, protože mám pocit, že blogy už skoro nikdo nečte. Stejně ale nejsem schopná psát recenze tam, spíš si jen udělám IG reklamu na článek na blogu typu "mám nový článek na blogu", "chcete vědět víc? jděte na blog" atp. Hlavně mi přijde, že většina lidí sedí u Youtube. Přiznám se, že já taky. Mám pár oblíbených youtuberek, co sleduju po práci při večeři nebo ráno, když se maluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, když vidím, kolik lidí si přečetlo článek letos a kolik třeba ještě minulý rok, tak je to docela velký rozdíl... Ale pořád mi ještě přijde důležité ty články psát :D páč pak se stane, že si chci koupit nějaký např. krém a neexistuje na něj recenze v češtině (ne, že bych se nespokojila s tou zahraniční, ale přijde mi to škoda)... A koho sleduješ na YT? Že bych se přiučila... :D

      Vymazat
    2. Z mainstreamových kanálů sleduju asi jen Tati, baví mě její rubriky, a pak občas lip swatche, declutteringy a rozbalovačky od Shaaanxo a BeautywithEmilyFox. Pak si hodně ujíždím na BEAUTY NEWS, ty holky mě prostě baví (ale bacha, jestli ti vadí sprostá slova, to se ti asi líbit nebudou). No a pak sleduju spíš holky, co se nebojí barviček, resp. co spadají až do takové řekněme alternativy. beccaboo318, Heather Moorhouse, BiohazardousBeauty, mirrorsandhaze, Kayla Hagey, GlamourZen, BethanyFae, Kimberly Clark apod... Z českých sleduju jen Lou, ale irituje mě, jak každému looku říká kouřovky, i když to s kouřovkama nemá nic společného (třeba i klasickému halo eye).

      Vymazat
    3. wow, to je inspiarce! chci se dívat na holky, co se nebojí barviček! jdu to všechno prostudovat, zase budu chodit jako omalovánky :D ... u Lou jsme si toho taky několikrát všimla, ale už se nad tím nepozastavuju radši :D je pravda, že líčení má hezké a nebojí se experimentovat, občas na ni taky mrknu ;)

      Vymazat
  3. YT jde vcelku mimo mě, nemám na něj čas, sleduju jen nějaké zahraniční kanály ráno při líčení... Facebook mě naštval, na tom blogovém taky jen občas sdílím odkaz na článek, ale úplně to zmršili... zato na IG jsem závislá, největší zlo jsou stories :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, stories šly dlouho mimo mě, ale už jsem jim taky propadla :D naštěstí nemám moc kdy sledovat videa se zvukem (sedím u IG většinou ráno, kdy chlap spí, takže ho nechci budit a v práci máme společný kancl)...

      Vymazat
  4. Haaa! Baví mě tenhle článek, baví! :D Sociální sítě mám hrozně ráda, fascinuje mě to z pohledu firmy, zadavatele reklamy, sledovat ta číslíčka, kolik lidí co vidělo, co funguje, kdo si co koupil... Dřív jsem sjížděla kdeco a přidávala všechno všude, ale poslední rok mě začal víc bavit reálný život, tak jsem oplakala i nepravidelné recenze, nestíhání číst ostatních oblíbených blogů a radši se směju, až se za bříško popadám, u nějakého stupidního vtipu, který si pořád dokola říkáme s kamarády :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Náhodou je tohle podle mě super - uvědomit si, že když nebudu např. celý den na Insta, že se fakt svět nezboří a nic mi neuteče, že je lepší ten den využít jinak ;) moc dobře to totiž znám :D

      Vymazat
  5. Já se teda určitě řadím mezi čtenáře - brontosaury, protože preferuju čtení blogů. A je mi tak trochu líto, že blogů a psavých blogerů ubývá (nebo se mi to aspoň zdá). Na youtube nemám čas ani náhodou, instagram mě moc nebere... no jak říkám, brontosaurus... Takže třikrát hip hip hurá všem blogerkám a blogerům, kteří to ještě nevzdali! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to stejně! Kde jsou ty časy, kdy jsem měla týdně na blogeru spoustu nepřečtených článků a o víkendu se tím prokousávala! Teď mám ve sledování pořád ty stejné blogy a naskočí mi tam cca 3 články za týden :(

      Vymazat
  6. Na youtube koukám, ale moc už ne na beauty videa, víc mě baví záhady a fyzika...:-D FB už ztratil svou slávu, ani nepamatuju, kdy jsem tam něco dala. Insta mám ráda, přesně pro ty popsané výhody.
    Staré časy mi chybí, ráda bych se k blogování vrátila, i články mám rozepsané, tak snad.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okamžitě se vrátit k blogování a dopsat všechny články! Tři, dva, jedna ... Hned! :D

      Vymazat
  7. týjo, mě asi přestal instagram bavit, schválně jsem se šla podívat a tento týden jsem dala jen jeden obrázek a to jsem dřív dávala třeba i tři denně. ani mě už nebaví moc prohlížení, to zkouknu ve vlaku za deset minut (pokud mám zrovna signál), ale jinak nic moc. ale blog mi přijde, že jsem letos trošku resuscitovala a možná s námi ještě chvilku vydrží. facebook mám jen osobní a skoro ho nepoužívám. na youtubko koukám jako kulisu k vaření, většinou mi to vyjde jednou týdně v sobotu. a to si pak teda docela vybírám, co si ze svých kosmetických odběrů pustím. no a v práci si pouštím na yt výběr z amerických late night shows a nově teď i turbozprávy od mrzouta. jsem prostě totálně asociálně síťovaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tys byla dycky o krok napřed! a já si právě myslím, že až se všichni vyblbnou na Instagramu, tak se zase hezky pokorně vrátí ke čtení blogů ... páč nevěřím tomu, že se v ČR rozjede Twitter ;)

      Vymazat
  8. Přesně jak píšeš, blogový profil Facebooku mám taky, ale je to teď pěkně debilní, takže tam sdílím jen odkazy na články :-D. Psát články mě baví pořád, ale častěji než jednou/dvakrát měsíčně to moc nezvládám. Číst blogy mě taky ještě celkem baví, ale Instagram vede, jak říkáš, člověk to zkoukne rychle, přidání příspěvků je rychlé a snadné... :). Youtube jde celkem mimo mě, nevím, čím bych mohla prospět světu pomocí videí, a nemám nikoho, koho bych sledovala pravidelně, ale ráda se podívám na nějaké video, když u toho potřebuju dělat něco nudného :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha, vidím, že FB jde pěkně do kopru :D já si stejně myslím, že se všechno jednou hezky vrátí do starých blogovacích kolejí a budou se zase číst články ;) a doufám, že to bude brzo!

      Vymazat
  9. Jak já s tímto článkem souhlasím....Já dokonce sleduji, že už ani skalní čtenářky mého blogu mi články nekomentují. Shlédnutí je hodně, ale komentář žádná. Ach jo. Ano, chápu, že video na YT se dá sledovat třeba při vaření, kdežto u čtení článku se musí sedět a nic víc, ale přesto.....
    I já podlehla IG ( kdyby náhodou jsem tam jako Siraelxy :-)), ale nejsem jeho absolutní fanynka. Hezký den.

    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, doba se zrychluje a není čas na dlouhé čtení :( přitom já bych si třeba početla ráda, k čemu je mi hezká fotka a pár slov ... a YT je pro mě úplná záhada, si začínám připadat dost stará! :D

      Vymazat
  10. Jéé to je super článek :) Cítíme to všichni asi hodně podobně. Poslední dobou jsem aktivní už jen na Instagramu, ať už jde o blog nebo soukromý účet. Na psaní recenzí a hlavně čtení ostatních blogů teď vůbec nebyl čas, ale hodlám to napravit, protože mě to prostě pořád baví :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)