Letní pečující nezbytnosti

Že je letos vedro jak prase, to asi nemusím psát. Jasně, je léto, v létě má být teplo a tak dále. Jenže můj kožich léto naprosto nesnáší. Potím se jak vrata od chléva, motá se mi hlava, celá se rozpouštím ve vlastní šťávě a umírám. Nejradši bych ani nevylezla z nory. Dala bych si letní spánek a probudila se až na podzim ... Bohužel ale fungovat musím, takže jsem si vyhlédla pár pomocníků, kteří mi tento stav aspoň trošku zpříjemňují.




Je vám asi jasné, že nic těžkého a hutného na sebe plácat nebudeme ;). Když jsem dala oblíbence na jednu hromadu, sama jsem byla překvapená, že jsou to většinou kousky běžně dostupné v drogérii.

Jo a ještě jsem chtěla poznamenat, že na létu oceňuju jednu jedinou věc - limitky! :D




Lavera 3v1 čistič-peeling-maska - haha, jsem se teď pobavila, když jsem hledala na netu český název tohoto výrobku (evidentně si s tím nikdo nevěděl moc rady nebo si nikdo nedal tu práci...). Každopádně určitě každý zná peeling od Himalaya Herbals - takový ten bílý se zelenýma kuličkama. Tak Lavera je podobná, ale lepší. Konzistenčně i barevně je všechno stejné. Vlastně ani účinky se moc neliší - pleť lehce obrousí, stáhne póry, je viditelně hladká. Ale ona má ještě jednu úžasnou vlastnost - chladí! Mátově voní a dokonale osvěží čumák. Já jsem nikdy nebyla schopná používat masky a peelingy nějak pravidelně, ale Lavera je teď fakt výjimka ;)


Weleda čistící tonikum 2v1 - nemám poprvé, což asi vypovídá hodně. Navíc už se dá sehnat i v DMku (třikrát sláva, halelůja!). Je jemné, nádherně citronovo-bylinkově voní (opět chladící efekt, po ránu dokáže spolehlivě nakopnout) a plní svou funkci bez chyby. Taky se mi líbí, že nevysušuje pleť, přitom umí hezky stáhnout póry. Jedinou nevýhodu vidím ve skleněném balení (je sice krásné, ale na cesty nepoužitelné) a malém množství (100 ml).

Alverde růžová voda - letní limitka. Vzhledem ke složení tohle není žádný zázrak. Ale! Za cenu cca 60 Kč je voda ideálním společníkem k vodě, do kanclu nebo kamkoliv jinam :D. Páč jak vám začne být nesnesitelné vedro, teče vám makeup po obličeji nebo prostě potřebujete osvěžit - stačí přestříkat čumák a je klid. Nic víc v tom upřímně nehledám a vím naprosto jistě, že svou růžovkou od Khadi bych rozhodně tak neplýtvala. Přidávám ještě foto složení, páč na Instagramu se o něm docela mluvilo ...






Urtekram kondicioner ve spreji - tento je zrovna dětský (jiný u nás v lesním obchodě neměli), ale existují i dospělácké verze (např. růže nebo aloe vera). Stejně si myslím, že je to fuk ;). Tohle je totiž nejlepší kondiš na jemné vlasy na léto na světě! Stačí hřívu umýt šamponem, přestříkat Urtekramem a nechat uschnout. Nic se neoplachuje, šup, šup a je hotovo. Kadeře nezatíží, přitom jdou krásně rozčesat, jemně voní a i nějakou tu výživu dostanou. Neříkám, že je to regenerační a hydratační hvězda, ale to po něm ani v teplých dnech nechci.

Lavera tělové mléko - bohužel, i když je 40° ve stínu, musím se po sprchování stejně namazat. Po zbytek roku vyhledávám hutnou výživu, kterou můj kožich potřebuje. Teď hlavně nechci být ulepená. Což Lavera splňuje - lehce se roztírá, má tekutější konzistenci, vsakuje se rychlostí blesku a funguje. Nejsem vysušená jak treska, ale ani upocená a umaštěná. Na výběr je více variant, takže po vypotřebování jdu do nějaké další, ať mám změnu.





Karel Hadek olej po depilaci - je objevem letošního roku. Odjakživa bojuju se zarůstáním chloupků, vyrážkou a celkově podrážděné pokožce po holení. Vyzkoušela jsem kde co, dávám si pozor, ale stejně se občas nepříjemnostem nevyhnu. Minulé léto jsem prodělala zánět potních žláz v podpaží (super věc, když vám doktorka v horku zakáže používat deouš a holit se), takže jsem se ohlížela po nějaké lepší péči. A musím říct, že Hadek umí! Nefunguje sice na 100%, ale zlepšení jsem zaregistrovala hned po prvním použití. Rozhodně koupím znovu, tohle je jen vzorkové balení, které mi ale vystačí na celé léto.

Alverde deodorat - je už u mě klasika. Kupuju opakovaně, jen střídám varianty. Vím, že někomu tyto deodoranty nefungují, to si ale bohužel musí vyzkoušet každý sám na sobě. Já za něj ručím, testovala jsem i mnohem dražší značky, ale vždycky jsem se pokorně vrátila. Vydrží mi fungovat celý den, jemně voní a nebije se s parfémem. Jen dejte bacha na verzi s černým víčkem! Tu nekupovat v žádném případě! Nejsem jediná, komu nefunguje, divně smrdí a po smíchání s potem vyloženě páchne. Všechny ostatní doporučuju.

Alverde balzám na rty s mátou a rybízem - opět limitka. Pokud máte rádi jejich měsíčkovou klasiku, budete nadšení. Balzám není hutný, takže se v horku nerozpatlá, lehce po rtech klouže a hezky je vyživí. I když je obal červený, tak vůbec nebarví. Navíc miluju tu vůni! Konečně nic přeslazeného, ale zajímavého a nového! Víc cítím sice mátu, ale ten rybíz tam v pozadí hezky vykukuje. Moc příjemná změna!

Weleda balzám na nohy - umí neuvěřitelnou věc. Abysme si rozuměli, já jsem krémy na nohy nikdy nepoužívala. Ne, že bych nepotřebovala, ale vždycky jsem byla jen ulepená a upocená, což není moc příjemné. Tento byl ale v liščí sadě, takže jsem mu dala šanci. Kromě toho, že je krásně lehký, okamžitě se vsakuje a božsky bylinkově a svěže voní, má jednu zvláštní vlastnost. Funguje proti puchýřům! Kdybych to nezažila, tak nevěřím. Páč já mám odrané nohy ze všech bot a na místech, které nikdo ani nechápe. Kromě pat třeba i na celé spodní plosce chodidla. Weleda tohle eliminuje. Zázrak!


Doufám, že jsem vás tímto článkem aspoň trošku zchladila! A taky doufám, že zítra začne sněžit! :D


Které výrobky drží nad vodou v létě vás? Užíváte si horka nebo taky trpíte jak pes (liška)? Působí na vás vůně kosmetiky?

Užívejte!

L.





Komentáře

  1. Právě jsem zjistila, že ten Hadkův olej nutně potřebuji! Se zarůstáním chloupků (a následnými dlouho se hojícími jizvičkami) dost bojuji, pokud by mi pomohl, bylo by to super!

    Já si teď připadám jako kosmetický minimalista, přes léto se mi skoro nevysušuje pokožka, tudíž se skoro nemusím mazat (ani se mi v tom vedru moc nechce) a veškeré zásoby tím pádem čekají na zimu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hadka určitě zkus, dlouho jsem si myslela, že neexistuje na tento problém nic, co by fungovalo a on mě vyvedl z omylu ;) navíc je super, že mají to malé balení na zkoušku...

      Ani nevíš, jak ti závidím, že nemusíš mazat! :(

      Vymazat
  2. Chci si koupit růžovou vodu Alverde a moc jsi mě nalákala na kondicioner ve spreji Urtekram a balzám na nohy Weleda. Tělová mléka od Lavery znám, tady to pomerančové by mohlo hezky vonět :) S deodoranty Alverde musím souhlasit - co jsem zkoušela, byly lepší než mnohé deodoranty dražších přírodních značek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžovka není nutnost, ale za Urtekram a Weledu strčím packu do ohně, to jsou věci, které rozhodně koupím znovu ;)

      Vymazat
  3. Mě ten deodorant Alverde skoro vůbec nefungoval. V zimě se to trochu dalo, ale teď v létě je to pro mě naprostá katastrofa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, už jsem slyšela z více stran, že někomu nefunguje, bohužel každý musí vyzkoušet sám :(

      Vymazat
  4. Tu růžovku jsem u nás ještě neviděla v dmku! Já na sebe letos stříkám Make me Bio růžovku, ale je teda děsně cítit. Příště si tam přeliju jen vincentku, páč ta růže už mi leze krkem :D Jinak ano, alverdí deoše jsou super, ten černý je naprd, jak jsem již zhanila na ig. Jinak já mám doma kondiš od Urtekramu kokosový, a používám ho spíše na "vytvoření vln" společně se solným sprejem, já ty vlasy skoro nečešu :D Ale je velice příjemný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky nechápu, proč všichni vyrábí jen růžovku, měla jsem víc druhů květových vod a stejně jsem mezi nimi kromě vůně nepoznala rozdíl :D takže kdybych chtěla jako značka udělat letní limitku, tak jdu do máty nebo něčeho víc osvěžujícího ;)

      Vymazat
  5. Alverde deodoranty mi bohužel nefungují no :( raději mám ty kuličkové od Lavery, ty alespoň trochu splní svůj účel :) limitky mám též moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laveru jsem ještě nezkoušela, bojím se zklamání a přece jen už není nejlevnější...

      Vymazat
    2. Není no :( kolem 200 stovek. Já bych takhle chtěla zkusit třeba Weledu, ale též se bojím zklamání a tady je cena ještě vyšší.

      Vymazat
    3. Weledu nebrat v žádném případě! Nevydrží ani dvě hodiny, bohužel :(

      Vymazat
    4. Mám teď dva od Weledy a jsem s nimi zatím spokojená. I když mi přijde, že trochu lepí.

      Vymazat
  6. Skvělé tipy. Kéž by měli tu Weledu na nohy v dmku. Hodil by se mi převelice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tajně jsem v to doufala, když rozšiřovali stojan, ale bohužel tam není :(

      Vymazat
  7. Skvělé tipy. Kéž by měli tu Weledu na nohy v dmku. Hodil by se mi převelice.

    OdpovědětVymazat
  8. Ta růžovka od Alverde je fajn, sice složení žádný zázrak, ale třeba Purity Vision na sobě už fakt nesnesu. Osvěžení jsem čekala od PV levandulové vody a ta mi voní jak shnilé brambory. Já nevím, oni snad musí mít ty vody v DMku zkažené, to není možná, aby takhle zapáchaly. Takže Alverde příjemná změna, dokud zase nekoupím Dulcii (ta mi vydržela od začátku roku doteď). Alverde má podle mě geniální střičku. Dělá fakt jemnou mlhu, ale vystříkne ji prudce tak, že obalí celý obličej, stačí zamířit doprostřed. To se mi hodně líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem tu levanduli nekoupila, páč jsem nad ní minule přemýšlela :D a máš pravdu, že ta aplikace u Alverde je super, to se jim povedlo! ;)

      Vymazat

  9. Líbí se mi Lavera 3 v 1 a kondicionér Urtekram! Jinak já si teplé léto užívám, aspoň mi nechybí moře:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jééé, jak já bych jela k moři! tam je mé ekzematické pokožce dobře a díky vzdoušku od vody mi ani není takové vedro ;)

      Vymazat
  10. Léto naopak miluji a už se netěším až bude opět ta nechutná zima, holt každý to máme jinak :-)
    Alverde deodorant mám a právě přesně ten s černým víčkem a jak píšeš, opravdu nefunguje ani mě a moc mi teda nevoní... Opravdu jsem z něho nešťastná ale dám šanci jiným vůním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já jsem ho zavřela na hanbu do skříňky a koupila si zelenou variantu ;) tohle se jim fakt nepovedlo, škoda, že nevymysleli nějakou lepší vůni!

      Vymazat
  11. tak to je skvelá kozmeitka! Weledu a Alverde mám veľmi rada! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za hezký komentář! :)